• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe hogedruk; nieuwe foamgun nodig?

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Ik heb nu een Karcher, en heb daarbij een Autobrite foamkit voor Karcher.

Nou krijg ik een Nilfisk Alto, en daar past m'n foamgun niet op.
Moet ik dan een compleet nieuwe foamkit kopen, of is DEZE CONNECTOR voldoende om op m'n bestaande foamgun te knopen?
 
Als de diameter en schroefdraat het zelfde is en de connectors zijn los te koop zo ik verwachten dat je die wel om kan zetten.
Maar met zekerheid kan ik hei8t niet zeggen maar kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil zal zitten.
 
alleen een andere connector erop draaien en let it snow let it snow.
(fototje naar Tim mailen van connector van de alto)
 
let wel op dat de connector gruwelijk vast zit met loctite, heb de mijne er met teflon tape terug opgedraaid,moet ergens locktite scoren en herbevestigen.
connector van de alto gaat ook zo veel soepeler in het handvat tov de karcher
 
bartr123 zei:
let wel op dat de connector gruwelijk vast zit met loctite, heb de mijne er met teflon tape terug opgedraaid,moet ergens locktite scoren en herbevestigen.
connector van de alto gaat ook zo veel soepeler in het handvat tov de karcher

Bij de meeste automaterialen zaken en bouwzaken hebben ze dat wel.
Bouwmarkten als Prixis en Gamma weet ik niet

Bedoel de echte bouwbedrijven die top kwaliteit materiaal verkopen ;)
Niks mis met praxis ofzo :-"
 
Loctite verwarmen zal niet veel verschil uitmaken. Dat is maar goed ook, bedenk je eens op hoeveel plaatsen bij de auto loctite dient als borgmiddel op plaatsen waar het warm wordt. De schroeven waarmee je vliegwiel vastzit bijvoorbeeld. Die wil je echt niet verliezen onderweg! :p
 
moet bij de overbuurman op mn werk even binnen schieten,die heeft het liggen.
dit was een noodoplossing omdat het zondag was.
 
Bij de Karwei een Karcher-->Nilfisk adapter voor 9 euro gekocht. Hiermee past de foamgun met de Karcheraansluiting uitstekend op m'n Nilfisk :party:
 
Ligt een beetje aan de soort Loctite die ze gebruiken. Er zijn versies die je dus niet loskrijgt zonder BRUUT geweld of extreme hitte (RUIM boven de 80gr).
Alleen wordt de oplossing dan niet groter dan de kwaal
 
tinus zei:
Bij de Karwei een Karcher-->Nilfisk adapter voor 9 euro gekocht. Hiermee past de foamgun met de Karcheraansluiting uitstekend op m'n Nilfisk :party:


beter andersom nilfisk --> karcher (origineel onderdeel van nilfisk)
maar inderdaad bij de karwei voor 9 euro

om het makkelijk te maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ah ja, de nilfisk-->karcher heb je nodig... Stond zelf ook in de Karwei te 'mutser' met een demomodel Nilfisk en een Kacher spuitlans om te zien welke ik nou nodig had (had koffie nodig denk ik :grinning: )

Logica Tinus, logica....:D
 
Hebben ze deze op voorraad of moest hij besteld worden ?
 
Laatst bewerkt door een moderator: