• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe poets fanaat

Carfreak96

Detailing rookie
20 apr 2021
4
15
Deurne
Goedemorgen,

mijn naam is daan en ben 24 jaar ik kom uit het mooie deurne (noord-brabant). Ik ben de eigenaar van een ford fiesta st-line (2019) en een renault clio GT (2010). Nu wil ik graag gaan beginnen met poetsen van de wagens. Ik heb me al veel ingelezen en ben tot dit lijstje gekomen.

Wassen
- born to be mild dodo juice
- q2m wash mitt
- wheel woolie monello
- ferrous dueller fallout remover dodo juice

Kleien
- multi grade detaling clay dodo juice
- born slippy lubricant dodo juice

Polijsten
- dap evo plus scholl concepts evolution pack

waxen
- black widow hybrid wax

extra
- grid guard emmer
- monello sprayflacon
- monello peluche trio

nu de vraag of dit voldoende is en of ik misschien nog iets mis? Of juist iets heb wat niet goed werkt. Tips en tricks zijn altijd welkom.
 
Welkom Daan! (voormalig Liesselnaar hier)
Doeken... Doeken heb je nooit teveel :rolleyes: ;)
Maar al een mooi overzichtje om een goede start te kunnen maken zo te zien.
Succes en enjoy!
 
  • Leuk
Reactions: Carfreak96
Oh scherp @ArnoP ik dacht dat het om de gewone EVO ging!

@Carfreak96 waarom kies je voor de plus? Dat is niet handig voor krappere stroken. Zeker op het lijnenspel van een Fiësta ST ga je daar veel tegenaan lopen.

De 'gewone' EVO heeft naast een 125mm steunschijf ook een 4" steunschijf en je kunt zelfs nog kleiner met het apparaat. Mocht je voor de gewone EVO set gaan dan zul je dus uitkomen op de 4" pads van Monello; prima pads als ik het moet geloven, al zou 3" toch een gangbaardere maat zijn.