Zoals sommige misschien al in het "hebben we nog wat gedaan vandaag" en "wat is je laatste aanwinst" topic hebben gelezen: vorige week heb ik nieuwe velgen gekochten gemonteerd.
De vorige velgen waren erg lelijk (stoeprandjes van de vorige eigenaar) en de voorbanden waren al aardig kaal. Besloten om de "oude" velgen voor de winter te gebruiken en nieuwe originele MINI GP 2013 velgen onder de MINI Cabrio te zetten voor de zomer. Met de winter zet ik er dan 2 nieuwe voorbanden om de oude velgen en wissel ik weer van band.
Omdat de velgen er toch af lagen ook direct besloten de rem klauwen rood te maken.
Hier van A tot Z, ben benieuwd wat jullie er van vinden:
Eerst begonnen met het reinigen van de nieuwe banden en velgen:
De banden schoon gemaakt met PBW APC, had niet veel zin maar voor alle zekerheid toch even gedaan. je weet maar nooit. De velgen met Eraser schoon gemaakt. Vervolgens de banden in een laagje PBW Bold n Bright gezet en in de zon alles laten drogen/intrekken. (foto is nog zonder BnB)
Toen de oude velgen gedemonteerd en een eerste laagje verf aangebracht.
De staat van de oude velgen (nu de winter velgen):
De velgen er af en eerste laagje verf:
Doen de nieuwe velgen (mat zwart) in de Cquartz DLUX gezet op aanraden van CarClean (Dank voor de telefonische uitleg!).
Was eerst een beetje bang om dit product te gebruiken (weet ook niet waarom) maar werkte erg prettig en was erg makkelijk in gebruik! De velgen zijn wel iets wat meer glimmend geworden door de laag DLUX maar dat is niet erg, scheelt niet heel veel. Het verschil kreeg ik niet goed op de foto dus die heb ik maar achterwegen gelaten. Volgende dag nog een laagje PBW BnB aangebracht en laten drogen in de zon.
Uiteindelijk hebben de remklauwen 3 laagjes verf gekregen:
En toen alle verf was gedroogd en de DLUX 24uur rust had gehad konden de velgen er op, samen met de nieuwe bouten en wielsloten (ja, die krijgt de eerste voorbij ganger niet zomaar mee
Toen was het tijd om te touren (het was heerlijk weer!). De nieuwe zomerbanden (heb de MINI vorige zomer op winterbanden gekocht, dus een hele nieuwe ervaring!) rijden heerlijk! De Continental sportcontact 5 kan ik iedereen aanbevelen, plakken lekker aan de weg
Nog even een foto in het geheel voor het idee:
(auto zit onder het stuifmeel dus heeft wat minder glans dan de 2 dagen er voor )
Zaterdag morgen om 9:30 stond ik bij de banden boer, om 8uur was had ik 2 lagen verf op de kauwen en alle velgen in de DLUX, de dag er na nog een laagje verf op de remklauwen en de velgen gemonteerd. Al met al toch 1,5 dag bezig geweest. De oude velgen ook nog even gewassen maar dat wordt nog een heel project. Iemand een idee om dat goed schoon te maken en misschien wel een beetje te restaureren?
De nieuwe velgen ga ik wekelijks met de gewone wasbeurt met wat autoshampoo schoon houden samen met de Dodo Juice - Supernatural Merino Wheel Mitt, eind van het seizoen met de banden wissel gaat er dan weer een nieuwe laag DLUX over heen
De vorige velgen waren erg lelijk (stoeprandjes van de vorige eigenaar) en de voorbanden waren al aardig kaal. Besloten om de "oude" velgen voor de winter te gebruiken en nieuwe originele MINI GP 2013 velgen onder de MINI Cabrio te zetten voor de zomer. Met de winter zet ik er dan 2 nieuwe voorbanden om de oude velgen en wissel ik weer van band.
Omdat de velgen er toch af lagen ook direct besloten de rem klauwen rood te maken.
Hier van A tot Z, ben benieuwd wat jullie er van vinden:
Eerst begonnen met het reinigen van de nieuwe banden en velgen:
De banden schoon gemaakt met PBW APC, had niet veel zin maar voor alle zekerheid toch even gedaan. je weet maar nooit. De velgen met Eraser schoon gemaakt. Vervolgens de banden in een laagje PBW Bold n Bright gezet en in de zon alles laten drogen/intrekken. (foto is nog zonder BnB)
Toen de oude velgen gedemonteerd en een eerste laagje verf aangebracht.
De staat van de oude velgen (nu de winter velgen):
De velgen er af en eerste laagje verf:
Doen de nieuwe velgen (mat zwart) in de Cquartz DLUX gezet op aanraden van CarClean (Dank voor de telefonische uitleg!).
Was eerst een beetje bang om dit product te gebruiken (weet ook niet waarom) maar werkte erg prettig en was erg makkelijk in gebruik! De velgen zijn wel iets wat meer glimmend geworden door de laag DLUX maar dat is niet erg, scheelt niet heel veel. Het verschil kreeg ik niet goed op de foto dus die heb ik maar achterwegen gelaten. Volgende dag nog een laagje PBW BnB aangebracht en laten drogen in de zon.
Uiteindelijk hebben de remklauwen 3 laagjes verf gekregen:
En toen alle verf was gedroogd en de DLUX 24uur rust had gehad konden de velgen er op, samen met de nieuwe bouten en wielsloten (ja, die krijgt de eerste voorbij ganger niet zomaar mee
Toen was het tijd om te touren (het was heerlijk weer!). De nieuwe zomerbanden (heb de MINI vorige zomer op winterbanden gekocht, dus een hele nieuwe ervaring!) rijden heerlijk! De Continental sportcontact 5 kan ik iedereen aanbevelen, plakken lekker aan de weg
Nog even een foto in het geheel voor het idee:
(auto zit onder het stuifmeel dus heeft wat minder glans dan de 2 dagen er voor )
Zaterdag morgen om 9:30 stond ik bij de banden boer, om 8uur was had ik 2 lagen verf op de kauwen en alle velgen in de DLUX, de dag er na nog een laagje verf op de remklauwen en de velgen gemonteerd. Al met al toch 1,5 dag bezig geweest. De oude velgen ook nog even gewassen maar dat wordt nog een heel project. Iemand een idee om dat goed schoon te maken en misschien wel een beetje te restaureren?
De nieuwe velgen ga ik wekelijks met de gewone wasbeurt met wat autoshampoo schoon houden samen met de Dodo Juice - Supernatural Merino Wheel Mitt, eind van het seizoen met de banden wissel gaat er dan weer een nieuwe laag DLUX over heen