• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe wagen al polishen met SSR2.5 en SSR1

@peter@

Detailing rookie
13 mrt 2009
11
0
Heb nieuwe wagen van 3 maanden : zwart metallic

Met behulp van Dominique ben ik tot volgende kombinatie voor detailen gekomen.

1 Wassen vb nxt

2 Meguiars Quik Clay Detailing System

3 SSR2.5
. SSR1. of Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'

4 Black hole Poor Boys

5 Ex -P Poor Boys

6 Collinite Wax 915


Mijn wagen is een Demo en is waarschijnlijk enkele keren al gepoets geweest met een gele spons door de garagist ]-0
Hij was wel helemaal opgepoets toen ik hem twee weken geleden ging ophalen.
Maar er zijn in de zon op sommige plaatsen zeer lichte swirls te bespeuren maar zeker niet overal en één lichter krasje op de motorkap.

Om kort te zijn : Als beginned poetser heb ik schrik om het zo uit te drukken om direkt met polishen ( SSR'S) op mijn nieuwe wagen zitten werken.

Kan ik deze stap overslaan of een andere paintcleaner gebruiken die niet schurend werkt of moet ik me geen zorgen maken om met
de SSR1 en 2.5 te werken op een vrij nieuwe lak.

Heb nog nooit met deze produkten gewerkt en nu zeker op een nieuwe lak schrik me wel af.

Is mijn ongerustheid terecht of niet.

Mvg Peter
 
Als je je verstand erbij houdt en een testspot maakt (zo licht mogelijk beginnen) dan kan er weinig fout gaan.
Neem aan dat je met de hand te werk zal gaan?
 
Ook zou je kunnen overwegen om autoglym te gebruiken, als je echt schrik hebt.
Lees dit topic maar eens Klikerdeklik
 
Begin zo licht mogelijk. Neem bijvoorbeeld deze. In combinatie met een witte pad kan je hiermee ook het nodige weghalen. Voor nabewerking is deze trouwens altijd handig! Mocht deze polish niet voldoende zijn, kan je een stapje grover gaan met de SSR1.