• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe wagen nieuwe manier van onderhouden

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Met de komst van de nieuwe wagen ben ik dus op zoek gegaan of ik niet op een betere manier mijn wagen kon onderhouden (niet dat mijn vorige wagens niet onderhouden werden), maar het grootste probleem was na verloop van tijd de swirls die ik in de lak kreeg wat zo'n vies zicht geeft als de zon erop zit. Dan bij toeval dit forum gevonden en hoop hier wat tips te kunnen krijgen.

ik heb ondertussen al een soort van onderhoudsplanning opgesteld :
auto wassen met een Was Mitt en drogen met een water magnet + droogdoek voor de moeilijke plaatsen
velgen wassen met zelfde shampoo (veel velgenreinigers zouden te agressief zijn) maar met een aparte spons
onderkant (meer bepaald de drempels onder de deuren) wassen met nog een andere spons (omdat deze enorm bevuild worden door de werkomstandigheden, auto staat veel op de parking van een staalfabriek)
2 maal per jaar de auto waxen (voor en na de winter)
2 maal per jaar de rubbers behandelen met een siliconenspray (voor en na de winter)
velgen 1 op 3 mnd behandelen met velgen wax
tijdens en na de winter de bodem laten wassen (om het zout regelmatig te verwijderen)

Onderhoudsprodukten : het moeilijkste, want ik ben overdonderd door het aanbod en hoe meer ik hier zit te lezen op het forum, hoe minder ik kan beslissen welke produkten ik nu best zou gebruiken.

Wassen : Poorboys Super Silk en Suds in combinatie met een Carrand Total Wash Mitt
Drogen : Watermagnet (merk ?) en een droogdoek om in de hoekjes en kantjes te drogen (merk ?)
Wax : (merk ?)
Velgen wassen met spons + borstel Carclean Daytona speedmaster wheel brush.
Velgen wax : P21 (tenzij iemand iets beters weet)
vlekken verwijderen : (oa teer, vliegen, en andere aanslag) op velgen en carroserie.
 
Zelf heb ik goede ervaring van de Washmitt van Meg´s en deze is nu in de aanbieding bij CC.

Zelf droog ik mijn auto met de Miracle Dryer van Chemical Guys. Ik heb de Water Magnet van Meg´s ook, maar de Miracle Dryer bevalt me veel beter.
 
Als wax moet je is naar de Collinite waxen kijken, deze waxen kan je beiden aanbrengen met een high-tech foam applicator van het huismerk.

Je velgen kan je ook prima doen met Meg's of PB's APC 1:10, sowieso daarvan een gallon bestellen, heel erg fijn en multifunctioneel product! Als je iets minder nodig hebt kan je ook is kijken naar de Bilt-Hamber Surfex HD sprayer.

Ik zou inderdaad ook de Miracle Dryer nemen in plaats van de water magnet.

In plaats van siliconenspray voor je rubbers kan je PB's Trim Restorer gebruiken. Wheel Wax op je velgjes en Meg's High Endurance Tire Gel op je bandjes en klaar ben je!
 
Wassen : Poorboys Super Silk en Suds in combinatie met een Carrand Total Wash Mitt
Akkoord ,leuke shampoo en de washmitt moet ook goed zijn.

Drogen : Watermagnet (merk ?) en een droogdoek om in de hoekjes en kantjes te drogen (merk ?)
Bestel de watermagnet maar niet ,zonde van je geld ,het is zijn geld absoluut niet waard ,die waterwagnet is een droogdoek trouwens ,maar van het waffle weave soort. Je beste optie hier is de Carrand droogdoek (of miracle dryer ,is de zelfde). Als je auto goed in de wax staat en je gebruikt de juiste afspoel techniek ,krijg je de wagen hier makkelijk mee droog.

Wax : (merk ?)
Aangezien je niet al te vaak wil waxen zou ik zeker voor de Collinite gaan ,staat bekend om zijn duurzaamheid. Ik zou wel vooraf er even overgaan met een Pre-wax cleaner ,iets als Dodo Lime Prime. Natuurlijk ook de juiste pads en doeken bestellen om het aan te brengen en af te nemen. De Lake Country Red CCS pads werken lekker. En wat Poorboys Deluxe doeken voor het afnemen zouden goede keuze's zijn.

Velgen wassen met spons + borstel Carclean Daytona speedmaster wheel brush.
Als je de velgen bijhoud zal je niet vlug velgenreiniger nodig hebben ,gewoon shampoo werkt ook. Borstel is een goede keuze ,in plaats van de spons zou je eventueel ook een wat goedkopere washmitt kunnen kopen.

Velgen wax : P21 (tenzij iemand iets beters weet)
P21 is ondertussen R222 ,maar de wax is echt niet iets om op je velgen te zetten ,je bedoelt toch niet de polishing soap ,want dit is om ze lichtjes te polijsten. Hier kan je ook best kiezen voor iets als de Rimwax of Wheel sealant.

vlekken verwijderen : (oa teer, vliegen, en andere aanslag) op velgen en carroserie.
Voor vliegenresten zou je de Bug Squash kunnen aankopen van Poorboys ,lekker makkelijk. Ook is een paar liter APC altijd handig voor van de velgen tot je interieur.

Gebruik ook altijd de 2 emmer methode voor je lakwerk + 1 emmer voor de wielen ,dus best is om 3 emmers te hebben.
Eventueel kan je ook kijken naar een kleikitje.
 
Shoppinglijst ziet er nu als volgt uit :

Carrosserie
Wassen Poor Boys Silk & Suds met Carrand Total Wash Milt
Drogen Chemical Guys Miracle Dryer + Cobra All Purpose Microfiber Towel
Wassen sterk vervuilde stukken (wielkassen, onderkant deurdrempels) met spons en zeem

Velgen
Wassen Poor Boy Silk & Suds icm spons en velgenborstel Carclean Daytona Speed Master Wheel Brush
Bij sterke bevuiling met Mothers Fx Wheelcleaner
Drogen met Cobra All Pupose Microfiber Towel
Bescherming Wheelwax

Spray Detailer : Poorboys Spray and Whipe (zou dit gebruiken om de wagen tussendoor extra glans te geven, en tevens te gebruiken om vliegen, teer, vogeluitwerpselen snel en makkelijk te verwijderen)
Waxing : Mothers Fx Synwax + Microfilter Pad

Ruiten : Glass Cleaner + Cobra Microfiber towel

Rubberonderhoud : Poorboys World Trim Restorer

ik hoop dat dit een beetje een goede combi is.

@ B.K je was me net iets voor, ga nu eerst eens jouw reactie doornemen.
 
@ B.K. welke goedkopere washmitt zou je durven voorstellen voor de velgen ? en ik dacht dat 2x waxen per jaar voldoende was, hoeveel keer moet je dit doen (ik wil best eens meer waxen)
 
Gewoon een goedkope valma washandschoen moet daarvoor voldoen

Het aantal keren waxen hangt van de wax af die je gebruikt, de een blijft langer zitten dan de ander.
Als je een collinite wax neemt, denk ik dat je met een keer of drie à vier per jaar wel toe komt.
 
Zoals Rodders het zegt :cool:

Je voorbereiding is ook belangrijk ,op een slecht voorbereid oppervalk zal geen enkele wax het lang uithouden.
-Wassen ,kleien ,pre-wax cleaner en dan je wax.
 
Ik zou ook nog een glaze erbij doen

De Black Hole icm de zwarte handpad voor donkere auto's of de White Diamond icm zwarte handpad voor lichte auto's.

Voegt namelijk echt iets toe aan de uitstraling.
 
Makkelijkste en beste advies: bel even op 010-2661050 en Carclean kan je voorzien van een advies op maat zodat je zeker weet dat je de juiste spullen koopt :)^ :party: