• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe wagen: preventie vlekken zetels

Fero

Detailing rookie
28 okt 2019
2
2
Dag allen. In januari wordt mijn nieuwe VW Passat geleverd. Ik heb geopteerd voor gewone stoffen zetels. Ik zou die graag op voorhand zoveel mogelijk beschermen tegen mogelijke vlekken. Mijn passagiers eten nogal graag in de auto ( :( ).

Ik vind dit product, maar heeft iemand er ervaring mee? Alvast bedankt!
 
Tja, een verbod werkt alleen als je ook gaat handhaven :mad:

303 werkt prima omdat het de hechting van vuil vermindert waardoor je het makkelijker schoonmaakt
Coatings werken vaker op basis van het Lotus principe en kunnen niet altijd tegen oppervlaktebelasting
Met een middel als de 303 is er minder kans "slijtage" maar verwacht geen wonderen
 
Ik wil mijn auto ook graag netjes houden. Dat betekent dus dat er in mijn auto niet gegeten mag worden. Die twee gaan namelijk niet zo goed samen.
Ik zou adviseren om gewoon die regel in te stellen. Je hoeft het toch ook niet te pikken dat passagiers in je auto gaan zitten roken?

Als je toch mee wil gaan in de behoeften van je passagiers, dan zou inderdaad 303 het beste alternatief zijn.
 
Als je zeker weet dat het stof is, is 303 een prima keuze. Op alcantara zou ik het niet gebruiken, net als op leer.
De 303 gebruik ik altijd in de kofferbak en bij de stoelmatten, vooral met het aankomende natte winterweer.
 
Het zijn de weave-stoelen, dus zeker stof. Bedankt voor het advies. Moet ik daar veel van gebruiken?

Ik wil mijn auto ook graag netjes houden. Dat betekent dus dat er in mijn auto niet gegeten mag worden. Die twee gaan namelijk niet zo goed samen.
Ik zou adviseren om gewoon die regel in te stellen. Je hoeft het toch ook niet te pikken dat passagiers in je auto gaan zitten roken?

Als je toch mee wil gaan in de behoeften van je passagiers, dan zou inderdaad 303 het beste alternatief zijn.

Breek me de bek niet open :D Mijn huidige wagen heeft lederen zetels, dus ik heb het altijd gedoogd, maar ik wil zo weinig mogelijk risico's nemen met de Passat. Veel te mooie wagen :)
 
Eerst maar eens met één flesje beginnen @Fero, dat is wel voldoende voor een eerste keer.
Je gebruikt er niet veel van, maar zetels herhaal je over het algemeen wat vaker.

Let nog wel even op met sprayen, het spul wil wel aardig vlekken nl.
 
Gyeon fabric coat is ook erg aan te bevelen. Ik heb alleen wel de combinatie leer/alcantara.
Maar beschermen doet het wel. kunnen de kids eten in de auto
 
@Marcel1973 : ja dat gaat goed. Eerst op de achterbank geprobeerd in een hoekje.
Eerst het leer afgetaped/beschermd, toen opgebracht, handmatig ingewreven (gelijkmatig verdelen) in het alcantara en vervolgens laten drogen.
Zelfs nog foto's van.

Foto 26-01-2019 15 49 47.jpg
Foto 26-01-2019 15 52 29.jpg
Foto 26-01-2019 15 54 45.jpg

Toen bleven er druppels water op staan. Mooie beading. Nu 6 maanden verder en zal een deze dagen eens kijken hoe het nu is.
De vloermatten heb ik toen ook behandeld en blijft water nog goed op staan en is het vuilafstotendheid ook nog aanwezig.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Klinkt goed @Hnzl
En ook wel een erg lange standtijd zo te lezen. Mijn ervaring is dat zetels niet zo’n lange standtijd hebben.
Zal het toch nog eens opnieuw doen in de Megane. Heb toen volgens mij niet meer nagewreven met een MF-doek, dat zal de truc zijn denk ik.