• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Wax voor mijn Witte Punto Evo

madhouse

Detailing rookie
11 nov 2011
94
0
Ik wil een nieuwe wax aan gaan schaffen voor mijn Fiat Punto Evo! het is een witte auto met wat zwarte accenten (enkel een gedeelte van de voor- en achter bumper en de stootstrips).

Nu zit ik te kijken naar een paar waxen maar enige input van de kenners is welkom :-d

- PCW Mirror Wax € 79.50
- Dodo Juice Home Brew Kit € 53.95
- ??

Wat ik belangrijk vind is de glans, diepte, standtijd, een mooie beading en een goede sheeting.
Ben benieuwd waar jullie mee aan gaan komen en vooral waarom ;-)

Voor de winter Rejex,en voor de zomer misschien in de monello ibrido dan uit in een regular pot!!!
. There is no reason to wax over RejeX.(info van de rejex side)

Monello Ibrido wordt (vooralsnog) ook alleen in de alu pot geleverd.
Ik ben wel benieuwd naar de reden voor de keuze van de Dodo Juice Home Brew. Als je zelf een wax wilt 'brouwen' is dit wel leuk,
maar als het je alleen om de wax zelf gaat, zou ik eerder een van de acht core Dodo waxen kiezen.

En anders iets als:
Dodo Juice Rubbishboy's Juiced Edition
Wolfgang Fuzion
...

:-)^ klopt monello is voor mijn ook helaas nog niet in een small regular te verkrijgen,was een misschien topic!!

Je kan uiteraard ook eens kijken naar....collinite 915...vindt ik nog steeds een super wax,of bijvoorbeeld de autobrote wax...oook een hele fijne en een lekkere vreemde eend is ook altijd nice!!!
https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Addiction_Carnauba_Paste_Wax_200g_ADD-200_101786

@ Soepergrover, Ik heb nu beiden DJ (Diamond en Light Fantastic) potten voor witte lak, maar deze vind ik het net niet hebben. Was meer benieuwd hoe de Home Brew was tegenover de andere 2 die ik nu heb. De Wolfgang Fuzion vind ik te duur worden. De Rubbishboy's zal ik naar gaan kijken.

@ Zuidwest, jammer maar ook veel ervaringen zijn er nog niet met de Monello.

Ik zag in je eerste post een wax van 79,50 staan.
De 159,- die je betaalt voor Fuzion, levert je een pot + een certificaat op voor nogmaals eenzelfde hoeveelheid.
Je zou met iemand anders kunnen afspreken om samen die Fuzion aan te schaffen en dus ook de kosten te delen.
Gebeurt wel vaker (vaak moet je er nog snel bij zijn ook) en is net zo duur als je eerste optie.

[edit] al zou het dan wel op een ander moment moeten gebeuren (als de Fuzion weer op voorraad is bijvoorbeeld) ;)

Klopt, maar de refill van de Fuzion krijg je pas als je de lege pot opstuurt, dus op de lange termijn is hij goedkoper. Ik heb ook niemand waarmee ik de pot aan zou kunnen schaffen dus die optie gaat ook niet op helaas.

De refill functie heeft Wolfgang niet. Je krijgt bij de bestelling een certificaat meegeleverd. Bij inlevering van dat certificaat, krijg je de 2de pot.

Als je de Wolfgang wilt, kun je Carclean een mailtje sturen met het verzoek het certificaat gelijk in te wisselen voor de pot, die krijg je dan meteen meegestuurd.

@ Nicknameless, dat wist ik niet, ik dacht dat hij leeg moest zijn. Maar goede tip, thnx! Maar moet nog steeds een 2e persoon zien te vinden ;-)

Was nog wel vergeten te vertellen dat van de PCW nog wel korting vanaf gaat, dus die word uiteindelijk goedkoper, echter wel voor een 180 grams pot.

je zult hier sneller een advies krijgen voor een wax die carclean verkoopt :cool
word uiteraard wel over andere producten gepraat, maar je snapt wat ik bedoel.

die 2e fuzion ben je snel kwijt!

open maar een te koop topic, dat je een 2e persoon zoekt voor de fuzion en je bent hem in no time kwijt!

Snap ik Bartezzz, maar is overigens wel jammer want een oprecht advies i.p.v. een commercieel advies lijkt mij beter ;-)

Zal het eens overwegen om voor de Fuzion te gaan, had er nooit zo bij nagedacht dat je een 2e pot krijgt.

een commercieele keuze zou het zijn als carclean maar 1 of 2 waxxen zou verkopen ;-)

nee maar je krijgt een eerlijk advies hoor, carclean heeft toch wel keus zat :)

pinnacle souveran wax is ook een fantastische wax!
net zoals de 915, deze heeft dan geen lekkere geur (tenzij je van oplosmiddelen houd) maar is wel fantastisch in looks en duurzaamheid. :-)^

Laatst iemand met een witte auto geholpen aan de Dodo Diamond White.
Gebruikte daarvoor de Swissvax Glacier, volgens hem verplettert de White Diamond (PB's) en Diamond White (Dodo Juice) de combinatie Cleaner Fluid en Glacier.

Duurzaamheid is niet zo goed als een sealant maar de wax is gewoon een genot om mee te werken en het resultaat super.

@ Bartezzz, zal eens naar de wax van Pinnacle gaan kijken.

@ Dibbuz, ik heb Diamond White en Light Fantastic van Dodo Juice, ik vind ze goed maar heb het idee dat de glans en diepte beter kan met een andere wax.

@ Wouter B, ken ik niet, zal eens gaan zoeken.

madhouse zei:
Snap ik Bartezzz, maar is overigens wel jammer want een oprecht advies i.p.v. een commercieel advies lijkt mij beter ;-)

Zal het eens overwegen om voor de Fuzion te gaan, had er nooit zo bij nagedacht dat je een 2e pot krijgt.
Wat Bartezzz al aangeeft: wat Carclean zelf in huis heeft zal hier vaker besproken worden (want meer bekend),
maar andersom is dit ook een forum waar genoeg produkten besproken worden die er niet verkocht worden. No problem.

Even een vraagje. Je geeft aan dat je het idee hebt dat de glans en diepte beter kan. Ik neem aan dat je weet
dat de meeste glans niet zozeer komt van een wax, maar meer van de voorbereiding (wassen, kleien, cleanen/polijsten) (?)

Diepte op een witte lak is sowieso al erg lastig, reflectie is eerder wat je zoekt.