• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe waxlaag over bestaande

Prima spul hoor.
Maar er is ook beter spul voorradig en dan 'past' de NXT Tech Wax niet meer zo goed tussen de overige spullen als je die dan aanschaft (vanwege het all-in-one karakter).
En 'minder goed dan een duurdere': de NXT zelf is ook redelijk aan de prijs, maar volgens mij moet je voor dat geld wel een betere sealant kunnen vinden.

(Soepergrover heeft 'm ook nog; bijna vol zelfs)
 
Met NXT is niets mis, maar het is een all-in-one product, het heeft een cleaner en glaze in zich, breng je dus een aparte glaze aan, dan wordt deze weer verwijderd door de NXT.
 
ok, duidelijk! ik heb nog een klein vraagje.

Vorige keer hebben Benny en ik mijn leren interieur behandeld met APC en toen leerproduct, nu is hij echter werken en wil ik het interieur behandelen en heb ik geen APC.

Is het mogelijk om het interieur eerst te reinigen met een ander sopje of iets dergelijks?

alvast bedankt!
 
Nogmaals geen probleem, niet teveel dreft gebruiken, het is een ontvetter, daarna niet vergeten je leer te behandelen met een daarvoor geschikt product om het weer te voeden.
 
Precies!
De NXT wax was ook mijn eerste wax. Nu ik over gestapt ben op de Natty's gebruik ik de NXT nog alleen maar op m'n velgen.
En moet zeggen....super resultaat :cool: Het een aantal maanden geleden een laagje aangebracht en tot op heden glijd alle remstof er zonder enige moeite vanaf!

Niet weg doen dus, hij 's ideaal als velgenwax!
 
Bedankt voor alle geweldige antwoorden. Het is me nu dus duidelijk dat ik mijn NXT techwax 2.0 beter kan gebruiken voor mijnvelgen in de wax te zetten.

Raden jullie mij nu aan om dan gewoon geen sealent meer te gebruiken voordat ik de Natty's eroverheen doe. Of raden jullie mij toch aan om eerst een bv: PB EX (sealent) te gebruiken voor de natty's. Of is het niet echt nodig. Zou een pure sealent een beter en langdurige resultaat gaan geven. Moet namelijk ook op de centen letten. Wanneer iets niet echt nodig is wil ik het nu even tijdelijk wel laten.

Graag jullie expertise. :cool:
 
Mwa, ik gebruik de NXT gewoon onder mijn Natty's. Als de NXT op is, koop ik een 'echte' sealant.
Vind het wel prettig om een sealant onder m'n carnauba wax te hebben, maar da's helemaal persoonlijk.
 
Over het nut van toppen van een sealant met een wax zijn veel verschillende meningen, het moet niet, de meest voorkomende reden waarom men dit doet: een sealant heeft in de regel een langere duurzaamheid dan een wax, maar de looks zijn iets minder, dus brengt men daarna een wax aan voor de looks. Of dat daadwerkelijk zo is, moet je zelf testen, zoals ik al zei, er zijn verschillende discussies over, ik vind het zelf meer het gevoel wat je er bij hebt.
 
Je kan je NXT ook gewoon prima gebruiken op je lak hoor.

Je moet alleen dan geen blackhole er op doen want die haal je er mee weg.

Dus NXT na je polijst sessie en dan naar gelang je zelf wil toppen met bv natty's

Mja en zoals Stimpy zegt is het gewoon een gevoel.

Zelf heb ik Fuzion staan en de 845 van collinite. en ik zie geen verschil kwa glans looks tussen die 2.

Wel is het zo dat van de Fuzion je lak 100keer zachter is.
 
Dus in principe kan een sealant ook als laatste stap worden gebruikt?
En als je auto in de wax staat, kun je er dan nog een keer met een sealant en wax overheen? (bijv. om de auto in het najaar 'winterklaar' te maken).
 
Een sealant als laatste stap kan prima. Het is in feite gewoon een synthetisch verkregen wax.
Volgens mij moet een sealant wel wat beter 'hechten' op de lak, dus of je deze goed na een carnauba wax kunt zetten, waag ik te betwijfelen.

Hmm, bedenk me ineens dat je bij SmartWax eerst de wax en dan pas de sealant aan moet brengen. Dit is volgens mij wel wat specifiek voor deze Smartwax combo.
 
Een sealant moet inderdaad hechten aan de lak vanwege de synthetische aard ervan (is de theori). V.w.b. Smartwax, naar mijn weten is dat ook een beetje een AIO product, zou je dit aanbrengen na een sealant, dan verwijder je de sealant weer ;) Het kan altijd andersom, mits het een puur product is, dus geen cleaners e.d. bevat, of de duurzaamheid hierdoor beïnvloed wordt is volgens mij nog niet echt hetest, het gaat hier om theorieën