• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe waxlaag over bestaande

Janus

Detailing rookie
1 jul 2009
146
0
Hallo jongens,

Ik heb mijn auto anderhalve maand geleden gepoetst en daarbij de volgende producten gebruikt:
- (eerst gewassen...)
- klei (mothers pakket)
- meg paint cleaner step 1
- meg polish step 2
- NXT 2.0

Nu heb ik inmiddels ook de glaze, sealant en wax van PB aangeschaft en wil deze gaan proberen van 't weekend:
- White diamond
- EX-P
- Nattys

Kan ik deze producten over de bestaande lagen aanbrengen of moet ik dan eerst de lak weer cleanen met step 1 (zijn er nog mildere cleaners?) of volstaat een wasbeurt met geconcentreerd sop om de NXT af te breken en moet de glaze (PB WD) dan weer overnieuw?
Of moet ik gewoon alleen de sealant en wax over de NXT doen en dan over een maand of 4 weer het hele stappenplan doen?

Alvast bedankt groetjes Jan
 
Ik zou niet weten waarom het iets zou uitmaken. De NXT is een wag en de WD kan je over wax heen zetten. Ik zet af en toe een vers laagje Black Hole over de Natty's en dat gaat ook uitstekend.
 
DKBM zei:
Ik zou niet weten waarom het iets zou uitmaken. De NXT is een wag en de WD kan je over wax heen zetten. Ik zet af en toe een vers laagje Black Hole over de Natty's en dat gaat ook uitstekend.

Dus als ik mijn auto die ik 2 maanden geleden heb geclayed, geseald met techwax 2.0 daarna met de natty's in de wax gezet.
Kan ik gewoon de auto opnieuw wassen met NXT shampoo (met heel weinig shampoo). daarna mjin net bestelde Black hole erover heen doen en opnieuw sealen en/of in de wax zetten. ?
 
Ik geloof het best dat je een glaze als Black Hole of White Diamond gewoon over een wax/sealant kan aanbrengen, maar ik zat me ook af te vragen of de werking dan ook nog optimaal is.
De olieen uit de glaze zouden de lak moeten voeden door in de porien van de lak te gaan zitten. Als de lak afgesloten is door een laagje wax/sealant, kan de glaze daar imho niet meer bij.
Kloptda?
 
Black Hole is een glaze en voedt de lak, deze kan wel op een wax aangebracht worden MAAR, dit heeft geen zin, het biedt geen enkele bescherming, en zal bij de eerste de beste regenbui/wasbeurt als sneeuw voor de zon verdwijnen. Wat mensen wel eens doen , is om een glaze over de wax aan te brengen voor een meeting/show. Het is dus puur en alleen voor de looks.
Een glaze hoort ONDER een wax/sealant.
 
Als je BH/WD over een laag wax/sealant aan zou brengen (wat ik dus zelf niet ga doen), zou ik inderdaad zeker nog een laagje wax/sealant over de glaze aanbrengen.
De vraag was echter meer of de glaze de lak nog voedt door de onderliggende laag heen. Het boost dus wel, maar of de voedende werking dan nog 100% is. :weetniet
 
nergens voor nodig, want iets over een sealant/wax aanbrengen (behalve dan weer een laagje sealant/wax) is onzinnig over het algemeen.

Niets houdt erop, en spoelt/wast er zo vanaf.
 
dus wat kan ik nu het beste doen als ik PB WD wil gebruiken op mijn lak?

De NXT 2.0 proberen af te breken met bijv. geconcentreerde shampoo of moet ik nou wachten tot alles eraf is?
 
Dat is het probleem met NXT, het is een beetje een all in one product, breng je er dus een glaze onder aan, dan verwijder je die weer voor een deel, dat is jammer. Je kunt dan beter gaan voor een pure wax zoals de Natty's
 
Dus als ik het nu goed lees. Moet ik dus geen NXT 2.0 meer gebruiken als sealent. Mijn manier tot nu toe?

1. Wassen 2 emmer methode met wasmitt.
2. Drogen met watermagneet.
3. Megs NXT 2.0 wax (sealent)
4. Natty's blue wax (wax).

Nu ik sinds paar weken de black Hole heb was ik vanplan om de volgende keer dat ik ga wassen
alle stappen het zelfde doen maar tussen 2 & 3 de Black Hole er op te doen, is dit dus niet goed dan?

Clayen doe ik tot nu toe maar 3 a 4x per jaar. Als ik niet geclayed heb heeft het dan geen zin om na een gewone was beurt
Black Hole, NXT 2.0 sealent en daarna af te maken met de Natty's Blue wax. ?
 
Als je na de black hole de NXT aanbrengt dan verwijder je weer de black hole, dat kan niet de bedoeling zijn. Ik zou natty's na de blackhole gebruiken, en de NXT niet meer gebruiken. Volgens mij heeft de Natty's zelfs een langere duurzaamheid dan de NXT.
 
Dus met andere woorden kan ik de Techwax 2.0 van Megs aan de kant doen. :sob: Had gehoopt dat ik deze wax kon opmaken.
Fles was namelijk voor mij best duur +/- 25 euro. Wat kan ik het beste doen zodat ik deze techwax 2.0 nog kan blijven gebruiken?
 
Om hier even op in te haken, ik ben een noob, en heb alleen de nxt 2.0.
Is het nu compleet zinloos om deze te gebruiken na de wasbeurt? of is het gewoon minder goed dan een duurdere.