• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe waxlaag over een oude heen

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.625
140
Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvroeg is hoe jullie het volgende aanpakken. Stel, je hebt je wagen dus in de wax gezet een maand geleden. Hier heb je dus gekleid en de laklaag helemaal in top conditie terug gebracht om daarna de waxlaag aan te brengen.

Na 4 weken wil je de wagen weer in de wax zetten, doen je dit dan gewoon over de oude laag heen of maak je nog gebruik van 1 of andere cleaner?

Ik heb nu de waxlaag gewoon weer over de oude aangebracht, omdat ik kleinen niet nodig vond.
 
Verschilt, soms zet ik er gewoon een laagje overheen na goed wassen en andere keren even de paintcleaner er eerst overheen, polish erop en dan de wax. Opzich kan het geen kwaad na een paar weken, maar het resultaat is natuurlijk het beste als je ondergrond goed clean is.
 
Na elke buert kleien is echt niet nodig. dit is afhankelijk aan welke elementen je wagen bloot staat.
Meestal volstaat 2 á 3 keer per jaar kleien.

Je kan gewoon gewoon een nieuwe laag wax aanbrengen over de bestaande.
 
nicknameless zei:
Na elke buert kleien is echt niet nodig. dit is afhankelijk aan welke elementen je wagen bloot staat.
Meestal volstaat 2 á 3 keer per jaar kleien.

Je kan gewoon gewoon een nieuwe laag wax aanbrengen over de bestaande.
Dank voor de tips alvast, het gaat me nu specifiek of de oude waxlaag eerst verwijderd moet worden (met een cleaner bijvoorbeeld) of dat de nieuwe laag er zo op kan.

Kleine 2 a 3x per jaar dat wist ik wel al :schaam

@Martijn, je gebruikt hier de Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' voor?
 
SkyBuMp zei:
Dank voor de tips alvast, het gaat me nu specifiek of de oude waxlaag eerst verwijderd moet worden (met een cleaner bijvoorbeeld) of dat de nieuwe laag er zo op kan.

Kleine 2 a 3x per jaar dat wist ik wel al :schaam

@Martijn, je gebruikt hier de Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' voor?

Jep, Step1 cleaner op een foampad.
 
Oke dat klinkt logisch, maar dan nu hoe bepaal je of de waxlaag nog in goede staat is. Kun je dat zeggen aan de Beading die afneemt of aan de mate van sheeting? of..
 
Dat zijn inderdaad factoren die een idee geven over het al dan niet aanwezig zijn van wax, maar het zegt niet alles. Het is zoiets dat je al doende leert. Ik merk bijvoorbeeld aan de hand van hoe mijn washmitt over de lak glijdt tijdens het wassen of het al dan niet tijd is om te waxen.
 
-Vanquish- zei:
Dat zijn inderdaad factoren die een idee geven over het al dan niet aanwezig zijn van wax, maar het zegt niet alles. Het is zoiets dat je al doende leert. Ik merk bijvoorbeeld aan de hand van hoe mijn washmitt over de lak glijdt tijdens het wassen of het al dan niet tijd is om te waxen.
Inderdaad de gladheid van de laklaag zou je ook nog kunnen controleren. Dat de washmit er over heen glijdt kan ook weer door de shampoo komen die je gebruikt.