• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe witte auto

pegasusjan

Detailing addict
24 jan 2012
10
60
Hallo allemaal

Wat poetsen betreft ben ik nog leek (zeker als ik dit forum lees)

Heb een nieuwe auto gekocht (Opel Astra GTC) welke ik volgende maand krijg. De kleur is wit. Volgens de dealer zit er geen blanke lak op.
Heb mijn vorige en huidige auto altijd met Turtle wax onderhouden maar wil bij mijn nieuwe auto iets anders (beters) gebruiken

Zit nu te denken om Autoglym Extra Gloss Protection te gebruiken en evt een wax. (maar welke) Is dit een goed idee ??
Als het kan moet de bescherming toch wel 3 tot 6 maanden blijven zitten

Suggesties !!
 
je kunt misschien een contact opnemen met Bartr123 hier op het forum. Hij heeft mij destijds ook erg goed op weg geholpen en woont bij jou om de hoek (budel-dorplein). Hij kan jou vast en zeker vertellen hoe je jou auto netjes kunt houden.
 
Een goede en langdurige bescherming bereik je alleen met een goede voorbereiding, dus:

- wassen
- kleien
- polijsten
- lak voeden
- waxen.

Als je deze stappen hebt gedaan, dan is bijhouden een appeltje eitje.
Lees onderstaande topics eens door:

volledig exterieur stappenplan handmatig
of
volledig exterieur machinaal stappenplan

Ik zie dat je in Budel woont, als je nou 3 straten verder rijdt, bij de 5de boom rechtsaf, dan zit je bij dokter DAP oftwewel forumlid Bartr123, misschien kan en wil hij je wegwijs maken.

:D
 
Zelf gebruik ik al een hele tijd Natty's Paste Wax op mijn eigen auto en hij bevalt mij prima. Heeft een mooie beading en een goede stand tijd bij normaal was gedrag. ;)
Bij interesse kan ik je Opel eventueel ook voor je detailen. Budel is niet heel erg ver van mij vandaan.
 
nicknameless zei:
Een goede en langdurige bescherming bereik je alleen met een goede voorbereiding, dus:

- wassen
- kleien
- polijsten
- lak voeden
- waxen.

Als je deze stappen hebt gedaan, dan is bijhouden een appeltje eitje.
Lees onderstaande topics eens door:

volledig exterieur stappenplan handmatig
of
volledig exterieur machinaal stappenplan

Ik zie dat je in Budel woont, als je nou 3 straten verder rijdt, bij de 5de boom rechtsaf, dan zit je bij dokter DAP oftwewel forumlid Bartr123, misschien kan en wil hij je wegwijs maken.

:D

Pff moet dit allemaal gebeuren bij een auto dit splinternieuw is (kleien polijsten enz) , waarvan de lak als ik hem krijg nog niet eens uitgehard is.
 
Lak is wel uitgehard tegen de tijd dat je hem voor de deur hebt staan. Als je het echt goed wil doen moet je de auto niet laten poetsen door de dealer dan heb je een minimaal aantal lakdefecten.

Het is trouwens een prachtige wagen :)^
 
Die lak is al lang uitgehard hoor, of dacht je soms dat deze direct vanaf de lopende band naar de dealer kwam ?

De carossrie van de Astra's worden per 25 stuks in dezelfde kleur gemaakt waarna ze gestald worden tot er weer een auto in die kleur nodig is. Dan wordt de carrosserie op maat samengesteld naar wens van de klant.
Na 21 uur is de Astra dan klaar en wordt deze buiten op het rangeer terrein gestald tot deze met de overige modellen naar de importeur kan. Vanaf de importeur gaan ze op vrachtwagen transport naar de dealer.

Dat verklaard dus ook meteen waarom het zoveel nut heeft om de eerste keer met Iron-X en clay aan de slag te gaan. Je zult echt versteld staan hoeveel vervuiling er van zo'n "nieuwe" auto afkomt.
Op de wax zou ik zeker niet gaan bezuinigen, zelf zou ik voor een Dodo wax gaan of voor de CQuartz die een hele lange standtijd heeft, zeker icm de reload.

Wat Wouter ook al aangaf : kijk of je de auto zonder poetsbeurt mee kan krijgen. Scheelt je uiteindelijk een hoop werk.
 
Zoals al geopperd, Bartr123 is je man!
In je achtertuin en een echte Opel man;)