• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwsgierig naar een ander merk

Chantal

Detailing rookie
29 mei 2019
3
15
30
Eygelshoven
Momenteel gebruik ik nog Gyeon om te poetsen. Echter, ben ik nieuwschierig naar een ander merk.
Ik vind het wel een fijn merk om mee te wassen e.d maar toch wil ik mijn horizon verbreden.

Mijn ouders hebben een zwarte Bmw z4 gekocht, deze moet ik op korte termijn onder handen nemen.
Nu weet ik dat BMW enorm harde lak heeft, en ik hier vrijwel niets op ga bereiken met de Dap900.

De BMW is door de vorige eigenaren al maanden niet gepoetst, onder de kap is het ook niet om aan te zien.
Kortom hij heeft mijn liefde nodig haha!


Nu heb ik aardig wat positieve dingen gelezen over Chemical Guys, ik vraag mij echter af of ik hiermee zo veel mogelijk resultaat behaal.
 
Aangezien dit forum verbonden is aan de webshop Carclean.com en daar geen producten van Chemical Guys verkocht worden, ligt je vraag een beetje lastig. In ieder geval zullen de meesten hier niet veel ervaring met de producten van Chemical Guys hebben.

Ik zou je adviseren om dit topic eens door te lezen, daar vind je vele goede alternatieven voor alle denkbare stappen.
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Ik heb V32 t/m V38 staan van Chemical Guys. Ik kreeg er onmogelijk resultaat mee op mijn auto. Meestal zeggen ze ligt het aan de gebruiker, niet zozeer het polijstmiddel of de pad, als het resultaat niet naar verwachting is. Dat kan prima het geval zijn, maar als ik bijv. V36 gebruikte kreeg ik een gigantische 'waas' aan micro-swirls. Op afstand de waas die je verwacht na een cut, maar dat was het niet (was niet te finishen). Uitendelijk contact gehad met CC en die gaven ook wel aan dat hun ervaring met CG polijstmiddelen niet geweldig was. Op aanraden een proefsetje Scholls besteld (deels gekregen) en geprobeerd. Nou; het kan best zijn dat iemand anders met die CG ook resultaat zal halen, maar met die Scholls en dezelfde polijsttechnieken lukt mij het wel.

Mijn ervaring met CG polijstmiddelen is dus niet goed, maar er zijn ook genoeg mensen te vinden die het wel lukt ;) (al dan niet lak afhankelijk). Voor wat betreft de Hex logic pads begreep ik van CC dat die (als ik mij niet vergis) uit dezelfde fabriek komen als de Monello pads, of in ieder geval gelijkwaardig zijn.
 
Nu weet ik dat BMW enorm harde lak heeft, en ik hier vrijwel niets op ga bereiken met de Dap900.

Waarom veronderstel je dat?
Met een DAP 900 kun je mooie resultaten halen. Ook op een harde lak. Testspot moet trouwens nog altijd uitwijzen als het om een harde lak gaat.

Menzerna 400 op een witte spiderpad + Sonax Perfect Finish op Rupes geel geven zéér mooi resultaat. Eventueel 3e stap kun je nog fijner gaan afwerken.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Zoals gezegd verkoopt Carclean geen CG, maar er zijn genoeg alternatieven bij hen te vinden hoor!

(en wat @M3fan zegt: doe een testspot, misschien is die Z4 compleet of gedeeltelijk overgespoten en heb je een veel minder harde lak dan dat jij veronderstelt)
 
@Chantal ,ik zou altijd eerst een testspot doen maar mocht je op een keiharde lak stuiten:
Finishen met:
Doeken:
Edgeless doeken van Gyeon/Nanolex of Monello
Persoonlijk vind ik namelijk S30 niet slecht maar Rupes geel/Monello finale/Gyeon wel beter finishen.
Lak is idd vaak hard maar niet kritisch om te finishen (testspot altijd doen)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Mijn ervaring met CG polijstmiddelen is dus niet goed, maar er zijn ook genoeg mensen te vinden die het wel lukt ;) (al dan niet lak afhankelijk). Voor wat betreft de Hex logic pads begreep ik van CC dat die (als ik mij niet vergis) uit dezelfde fabriek komen als de Monello pads, of in ieder geval gelijkwaardig zijn.

Een aantal jaren terug was er een leveringsprobleem met sommige Monello pads, en dat duurde een aantal maanden. Daarom heb ik destijds een paar hex-logic pads aangeschaft, om toch vooruit te kunnen. Na een paar keer gebruiken had ik al enorme happen uit de CG-pads: door de hex-logic structuur, raakt het foam makkelijk onder scherpe randjes van bijv. een logo, en komen er sneetjes in de pad, waardoor er al snel happen uit vliegen. Met de Monellopads op dezelfde auto nog nooit gebeurd! De smartwax die CG een aantal jaren terug had, was in die tijd wel een mooie wax, maar de detailwereld van nu is nogal anders dan die van 5-10 jaar terug als je naar de producten kijkt.

Zoals Ric ook al aangeeft, met de juiste pads/polijstmiddelen en een goede polijsttechniek kun je ook op een harde lak veel doen met een DAP900.
 
@Chantal , ik heb al op verschillende BMWs erg mooie resultaten gehaald met mijn Dap 900. Paars wolletje van Monello erop en Veloce. Met Scholl S3 heb ik het ook al gedaan op keiharde lak. Maar altijd beginnen met een "zachtere" combi om te testen.
Qua producten: na enkele jaren heb ik voor vrijwel alles (behalve polijsten) een Gyeon product als absolute favoriet. Ik heb vanalles gehad van allerlei merken: Poorboy's, Surf City Garage, Dodo Juice, Meguiars, Chemical Guys, Mothers, Protech, Commandant en Collinite. Voor vrijwel elke toepassing heb ik Gyeon product dat ik gemakkelijker en beter vind. Als ik iets nieuws koop, een product wat ik nog nooit heb gehad, dan neem ik nu automatisch Gyeon. Voor mij is dat het beste wat ik ken.
 
Wat hierboven gezegd wordt, allemaal +1! Gewoon proberen met de middelen die je hebt. De tips van @Ric325i zijn prima, dit zijn producten die ik ook tijden lang gebruikt heb op een DAP900.
Mijn stappenplan voor harde (na testspot!) BMW's met de DAP: Scholl S3 op de Spiderpad, of paarse foampad, daarna afschalen met Scholl S30 op bijvoorbeeld de witte Monello pad. Wellicht dat je de cutting stap wat vaker moet herhalen dan met bijvoorbeeld een Rupes 15 en een heel arsenaal mega zware compounds/pads, maar het resultaat hoeft er niet minder om te zijn.
Voor je idee: ik heb een verlengde 750i gedaan, met m'n dappie. Ben je wel 5(!) dagen van 10-12 uur aan het polijsten, maar toen was ik wel heel tevreden. Na deze auto overigens wel een Rupes LHR15 en een Rupes mini gekocht... :p Daarmee inmiddels diverse Z4's gedaan, wat mij ontzettend mee viel (allen grotendeels in de fabriekslak.) ten opzichte van bijvoorbeeld een E9x of E38 qua hardheid van de lak.
Succes in ieder geval!
 
Nu weet ik dat BMW enorm harde lak heeft, en ik hier vrijwel niets op ga bereiken met de Dap900.

Ik heb alleen een 500 en een 900, ook met harde lak gaat dat prima hoor. Met de juiste pads en polijstmiddelen (Scholl bijvoorbeeld) en een gezond verstand kom je een heel eind hoor.