• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nilfisk of karcher stofzuiger?

Peter1980

Detailing addict
24 mrt 2011
56
55
43
Hallo,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een bouw ofwel alles stofzuiger. Nu zit ik te twijfelen tussen karcher of nilfisk. Is er iemand van jullie die mij kunnen adviseren?
ik wil overigens de stofzuiger voor mijn auto gebruiken , maar ook voor in de garage of een verbouwing. Hij moet ook water kunnen en mogen op zuigen.
 
Dat is nog eens een stofzuiger.is ongetwijfeld een goede. Ik heb liever eentje die wat compacter is.
 
Numatic zou een optie kunnen zijn. Hoe is de kwaliteit of ervaring van numatic ,karcher of nilfisk? Karcher en nilfisk is op het gebied van kwaliteit volgens mij vergelijkbaar.
 
Denk dat je niet te compact moet gaan, ook omdat je aangeeft de stofzuiger voor verbouwing te willen gebruiken.
Numatic is klasse beter als Karcher en Nilfisk. Maar ik kon bij Numatic geen stofzuiger vinden die je ook voor verbouwingen kan gebruiken.
 
Wij hebben thuis al 6 jaar een Nilfisk stofzuiger zonder stofzuigerzak die gebruikt word door me moeder in het huishouden, door mij voor de auto en door me pa in de garage.
Stof, water, steentjes, glas. Alles word ermee opgezogen.
Verliest ook geen zuigkracht.

Wij zijn er heel tevreden mee.

Welk model het precies is weet ik niet, het was geen hele dure in ieder geval.
 
Bij de autogarage waar ik een paar jaar geleden gewerkt heb, hadden ze een Nilfisk, die deed het super:)

M'n vader heeft een bouwstofzuiger van Festool/Protool, die kan ook wel tegen een stootje, maar wel wat duur misschien.
 
Wil je er lang mee doen neem een nilfisk
Voor de verbouwing ik heb gewoon een hele goedkope gekocht alles mee gedaan en
daar na afgeschreven onder verbouwing's kosten.
 
Peter1980

Heb je al eens aan een Festool gedacht? Deze hebben super zuigkracht en een geschakelde stekkeraansluiting.
Dit is ideaal voor verbouwingen, zaag en schuurwerk. Je zaag of schuurmachine in deze aansluiting steken, stofzuigerslang aan de machine en zodra je je machine start, gaat de stofzuiger aan.

Ik gebruik mijn Festool CT22 al jaren voor mijn doe-het-zelf projecten en voor het uitzuigen van de auto.

Groet
 
Hallo Jeejee,

dat is inderdaad een idee. Festool is wel een goed merk. Ik heb ongeveer 12 jaar geleden een decoupeermachine van Festool gekocht. Nog altijd super.
Ik ga nog even wat rond speuren.
ik hou je op de hoogte.

Groetjes Peter