Nadat ik al een aantal jaar mijn auto handmatig onderhoud met spullen van Meguiars, heb ik afgelopen week een DAP500 gekocht met wat bijbehorende spullen.
Volgende weekend het Japans Autosport Festival, dus de auto moet erg zo goed mogelijk uit zien.
Vandaag de hele dag bezig geweest, van 09.30 tot 18.00. Ik heb de volgende producten gebruikt:
- Meguiars NXT shampoo
- Meguairs clay bar
- Poorboy's Spray & Wipe (1:1 voor het kleien en puur voor wat kleine hoekjes etc)
- Poorboy's SSR1 (met LC licht groene pad)
- Poorboy's SSR2 (met LC witte pad)
- Meguairs NXT 2.0 wax (met LC zwarte pad)
- Meguairs All Metal Polish
- Bandenspray van de Action
- Turtle bandenzooi voor het kunststof
De 'vieze' auto, heb hem afgelopen weekend nog gewassen:
Daarna ben ik naar mijn werk gereden om hem verder af te maken. Daar kan ik lekker binnen staan en heb ik stroom bij de hand. Zo ziet hij er dan gewassen uit:
Na het kleien:
Daarna heb ik een testspot gemaakt om te kijken of ik de SSR2 nodig had. Eerst dus een gedeelte met SSR1 gedaan en ik vond dat ik de stap met SSR2 maar moest doen. Helaas geen bouwlamp bij de hand (en dan werk ik bij een bouwbedrijf, maar had geen slutel van de container met bouwlampen....) Daarna gelijk de hele auto afgeplakt en gelijk aan de slag gegaan:
Machinaal polijsten met PB SSR2:
Machinaal poloijsten met PB SSR1:
De was heb ik ook machinaal aangebracht. Dit gaat super snel en je kan het heel dun aanbrengen:
2 Dunne lagen NXT 2.0:
Het resultaat (eerste foto's nog niet helemaal gedetailed omdat ik nog naar huis moest rijden en dat wil je niet als je net je banden zwart hebt gemaakt):
Was een lange dag op deze manier....
Aan het interieur etc. ben ik niet toe gekomen.
Aangezien ik de lak van de auto regelmatig onderhoud, wat het resultaat geen wereld van verschil maar de glans ik zeker dieper.
Volgende weekend het Japans Autosport Festival, dus de auto moet erg zo goed mogelijk uit zien.
Vandaag de hele dag bezig geweest, van 09.30 tot 18.00. Ik heb de volgende producten gebruikt:
- Meguiars NXT shampoo
- Meguairs clay bar
- Poorboy's Spray & Wipe (1:1 voor het kleien en puur voor wat kleine hoekjes etc)
- Poorboy's SSR1 (met LC licht groene pad)
- Poorboy's SSR2 (met LC witte pad)
- Meguairs NXT 2.0 wax (met LC zwarte pad)
- Meguairs All Metal Polish
- Bandenspray van de Action
- Turtle bandenzooi voor het kunststof
De 'vieze' auto, heb hem afgelopen weekend nog gewassen:
Daarna ben ik naar mijn werk gereden om hem verder af te maken. Daar kan ik lekker binnen staan en heb ik stroom bij de hand. Zo ziet hij er dan gewassen uit:
Na het kleien:
Daarna heb ik een testspot gemaakt om te kijken of ik de SSR2 nodig had. Eerst dus een gedeelte met SSR1 gedaan en ik vond dat ik de stap met SSR2 maar moest doen. Helaas geen bouwlamp bij de hand (en dan werk ik bij een bouwbedrijf, maar had geen slutel van de container met bouwlampen....) Daarna gelijk de hele auto afgeplakt en gelijk aan de slag gegaan:
Machinaal polijsten met PB SSR2:
Machinaal poloijsten met PB SSR1:
De was heb ik ook machinaal aangebracht. Dit gaat super snel en je kan het heel dun aanbrengen:
2 Dunne lagen NXT 2.0:
Het resultaat (eerste foto's nog niet helemaal gedetailed omdat ik nog naar huis moest rijden en dat wil je niet als je net je banden zwart hebt gemaakt):
Was een lange dag op deze manier....
Aan het interieur etc. ben ik niet toe gekomen.
Aangezien ik de lak van de auto regelmatig onderhoud, wat het resultaat geen wereld van verschil maar de glans ik zeker dieper.