• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Nissan Pulsar 2015 (zwart)

ArnoldG

Detailing guru
Tester of Bling
16 jan 2015
597
153
30
Hallo beste detailers,

Vorige week heb ik een zwarte Nissan Pulsar een exterioir detail mogen geven. De auto is vrij nieuw en heeft momenteel iets meer dan 30.000 km op de teller staan. De auto is uitgevoerd met een kleine 1.2 turbo benzine motor.
Zover ik weet heeft deze auto nog nooit een goede poetsbeurt gehad. Bij aflevering was de auto gepoetst door een 100 euro poetser. De auto was roterend gefinish met hologrammen als gevolg. Jammer dat de officiële dealers de auto’s zo opleveren.
De auto wordt altijd gewassen met Dodo Juice – Born to be mild in combinatie met een Monello thick. De kleur van de auto kwam na het polijsten mooi naar voren. Het zwarte was echt weer zwart en de coating maakt de kleur nog dieper. Helaas heb ik op de toch redelijk zachte lak geen 100% correctie kunnen behalen. Op sommige plekken was de lak helaas onherstelbaar beschadigd. Zie foto tankklep op het eind. Helaas zijn mijn begin foto's mislukt. De fotos zijn veel te donker...

Voorbereiding:
Vorige week maandag avond begonnen met de auto te wassen. Hiervoor heb ik de volgende middelen gebruikt:
- Shampoo: Poorboys Slicks & Suds (Van de pakket actie van Carlcean)
- Washmitt:: Monello Thickmitt
- Hulpmiddelen: Valvet kwasten, verschillende borstels en een Nilfisk 120 bar hogedruk reiniger.

De auto is schoon gespoten en afgedroogd met de Monello droogdoek.
Hierna de auto ingespoten met Monello Non-Ferro en opnieuw gewassen met een goedkope wasmitt. De auto rijdt natuurlijk niet de meeste kilometers en ijzer vervuiling was daarom weinig aanwezig. Afgelopen jaar is maar 6000 km gereden met de Nissan.
Ten slotte de auto gekleid met de Monello klei en Dodo duice - Born to be Slippy.
Het klein gaf aan dat de lak niet vevuild was. Voornamelijk rond de wielkasten wat asfalt en teer aanwezig. Klei werd lichtbruin na één hele motorkap gedaan te hebben. Lichte vervuiling dus.

Polijsten
Na het maken van een testspot op de motorkap tot de conclusie gekomen dat de lak middelhard was. Ik heb ik mijn korte detail carrière alleen maar duitse auto’s behandeld en ben een bikkelharde beton lak gewend. Deze lak was een verademing . Een testspot wees uit dat 2 hits met de gele pad in combinatie met Scholl S3 en de Dap900 V3 voldoende was

Dap 900 V3:
- 2 hits met Scholl S3 in combinatie met de Monello gele pad. (5.5”)
- Gefinisht met Monello Finale op een Monello witte pad (5.5")

Dap 900 V2:
- Lokaal het één en ander gepakt met Scholl S3 in combinatie met de gele Monello pad op een kleine steunplaat.

Velgen:
De velgen waren redelijk vies. Gelukkig had ik vorig jaar Gyeon Rim aangebracht op de velgen en waren deze makkelijk schoon te maken met meerdere velgen reinigers en shampoo. De banden waren wel echt verontreinigd. Elke band 5x moeten reinigen met APC.

Gebruikte artikelen:
- Goedkope wegwerp mitt in combinatie met de Poorboys shampoo
- Nanolex wheel cleaner
- Monello Non-Ferro
- Gyeon Tire
-APC+D voor het reinigen van de banden (1:1)

Bescherming
Nu alles (zo ver mogelijk) netjes is, moet de lak beschermd worden. Omdat de eigenaar van de auto het effect mijn een coating heeft gezien op mijn auto, heeft hij ook gekozen voor een Nanolex Si3D glascoating. Deze coating heeft een diepere kleur. Dit kan je goed zien op de foto hieronder.

_5100248.JPG


Ramen:
- De ramen zijn eerst gepolijst met Monello Mezzo op een Oranje Monello pad (5.5")
- Naderhand is al het glas gepolijst met Nanolex glas polish op een Gele Monello pad (5.5")
- Ramen onvet met Nanolex EX.
- De ramen zijn als laatste in de Nanolex glas glascoating gezet voor een langdurige bescherming.

Helaas kreeg ik klachten over stuiterende ruitenwissers. De ruitenwissers waren niet meer heel erg goed. Het advies gegeven om deze te vervangen voor Bosch of Valeo ruitenwissers en het dan nog even aan te kijken. Als de wissers blijven stuiteren polijst ik de laag er weer af aan de voorkant.

Trims:

De trims zijn gereinigd met APC+D van Poorboys. Hierna tweemaal ontvet met Nanolex EX. Dit product vind ik fijner werker als de Gyeon Prep. Deze fles lekt bij de spraykop en sprayt minder mooi als de Nanolex EX. Tevens is de Nanolex EX sproeikop af te stellen.
De trims zijn beschermd met Gyeon Trim voor een langdurige bescherming.

Chroomwerk & metalen:
Chroomwerk aangepakt met behulp van Great Lion

Dit was het zo ongeveer wel denk ik. +/- 22 uur mee druk geweest.
Eindresultaat:
_5100256.JPG
_5100261.JPG
_5100262.JPG
_5100265.JPG
_5100270.JPG
_5100274.JPG
_5100277.JPG
_5100281.JPG
_5100284.JPG
_5100286.JPG
_5100287.JPG
_5100289.JPG
_5100296.JPG
_5100298.JPG
_5100300.JPG
_5100304.JPG
_5100311.JPG
_5100316.JPG
_5100317.JPG
_5100319.JPG
_5100323.JPG



Groeten!
 
Laatst bewerkt:
Fijn verslag en schitterende detail!

Hierna tweemaal ontvet met Nanolex EX. Dit product vind ik fijner werker als de Gyeon Prep. Deze fles lekt bij de spraykop en sprayt minder mooi als de Nanolex EX.
Mooi ook om dit te lezen. Ik ben op aan het kijken/zoeken naar een prep/ontvetter en hier kan ik wel wat mee. Zijn er meer mensen die deze ervaring delen? (of misschien mensen die hier anders over denken?)
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG