Zondag middag 12:00 uur hebben de eigenaar en ik afgesproken om de auto verder af te maken. Alle poetsdoeken zijn ondertussen weer gewassen en gedroogd, dus we kunnen er weer met een verse set tegenaan. Omdat ik vanochtend de vooraf foto's nog even heb bekeken, maak ik om later te kunnen vergelijken nog een paar foto's van de achterklep, en de bovenrand van de voorbumper. Door de overnachting zit er wel wat stof op de lak, maar dat mag de pret niet drukken.
Met wat QD+ en een pluche verde maken ik de auto stofvrij en begin met het opzetten van de blackhole met een zwarte pad.
Als ik de auto helemaal in de blackhole heb zitten realiseer ik me dat de eigenaar net de deur binnenloopt. Omdat de binnenverlichting van de auto was aangebleven vannacht had de auto een platte accu, en om niet te hoeven wachten heeft hij alternatief vervoer geregeld via een andere vriend die ook behoorlijk gek van Nissan Skylines is.
Deze vriendelijke jongeman is namelijk een zeer actief lid van Skylineclub nederland en heeft zijn Digitale spiegelreflex en statief meegenomen omdat hij wel wat foto's wil maken van de detail en het eindresultaat.
Even kort een kop koffie gedronken met beide heren en vervolgens door met het uitpoetsen van de Blackhole. De auto ziet er nu super diep zwart uit, maar moet ook nog goed geschermd worden.
ik switch naar een rode finishing pad en we zetten een mooi laagje EX-P over de auto. De eigenaar met een de handpad op de plekken waar ik niet met mijn machine kan komen, en ik doe de rest. Ondertussen wordt er druk foto's gemaakt en worden we door dit oplettende oog zelf nog een keer of twee gewezen op een gemist plekje. Dit overigens geheel met goede bedoelingen en zonder enige moment irritant te zijn, maar puur uit liefde voor wat we aan het doen zijn voor zijn favoriete auto.
Om de EX-P zo lang mogelijk te laten curen, plakken we ondertussen de linker koplamp nog even aan met mezzo en plastx van Meguiars. De helderheid is nu gelijk aan die van de rechterkant, en dat is alles wat we wilde behalen. We zetten EX-P op de koplamp totdat we beschikking hebben tot een andere plastic sealant.
We drinken nog een kop koffie om het curen nog een kwartiertje te rekken, en uiteindelijk beginnen we pas een half uur later aan de laatste stappen.
De auto is nu helemaal klaar toch......, en na het verwijderen van alle tape, het nalopen van de rubbers, het dressen van de banden en het uitpoetsen van de EX-P is het tijd om hem naar buiten te rijden.
Op de foto's van de DSLR moeten we helaas alleen nog een dag wachten maar totdat die er zijn heb ik ook nog wat foto's geschoten met mijn telefoon.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]