• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog een zuiderbuur er bij.

Sus

Detailing addict
2 jul 2011
85
55
Na wat te hebben mee gelezen heb ik ook maar even besloten me op dit toffe forum in te loggen.
Het is altijd plezant dat je informatie uit kan wisselen met mensen die er al zeer veel ervaring mee hebben en je goeie ervaringen leest en spijtig genoeg ook slechte (alcantara verhaal).
Ik ben geruime tijd te vinden op het 307forum dat ik ook een zeer tof forum vind en ondanks dat ik sinds 14 april een Honda CR-V heb in plaats van een 307 bezoek ik het nog dagelijks.
Ik heb 36jaar het wagenpark van een grote firma onderhouden met als voornaamste hoofd merken VW, Audi, Mercedes, en alles wat de bazen aan schone auto's kochten zoals BMW's, Porsche's, Lotussen, Alfa Romeo (Montreal) Ferrarri's enz.
Beroepshalve heb ik met zeer veel mooie auto's gereden tot ik in 2004 wegens een beroepsziekte thuis ben komen te zitten.
Doordat ik mijn nieuwe auto ook graag netjes wil hebben ben ik op het 307forum al geruime tijd het detailers topic aan het lezen en zo heb ik dan deze week ook bij CC mijn eerste bestelling gedaan en vervolgens ben ik zo ook op dit forum beland.
Nu moet ik wel zeggen dat ik jaren ervaring heb met auto's maar dat ik eigenlijk op poets gebied niets ken van al die spullen die CC verkoopt, het zijn er ook niet weinig he.
Ik heb me deze week Super Snow Foam, All Purpose Cleaner (APC) en Natural Look Dressing gekocht dus ik moet nog veel spulletjes kopen want ik ben nog maar aan stap 1 reinigen
:lol
Naar het schijnt is de poets bakterie nog besmettelijker dan de EHEC bakterie maar zou ze met de talrijke middeltjes van Carclean wel in de hand te houden zijn.
Nu ga ik nog wat verder lezen.
Groeten Sus

Haha,
besmettelijker dan die ehec-bacterie,die is goed:lol
Welkom!!
Zet ff je volledig lijstje erbij ,wil je.
1 wassen
2 kleien
3 cleanen
4 voeden
5 beschermen

maar.........

1 wassen
2 kleien
3 waxen(beschermen) kan ook al hoor voor een prima resultaat!!

Danny

grandscenicman zei:
Haha,
besmettelijker dan die ehec-bacterie,die is goed:lol
Welkom!!
Zet ff je volledig lijstje erbij ,wil je.
1 wassen
2 kleien
3 cleanen
4 voeden
5 beschermen

maar.........

1 wassen
2 kleien
3 waxen(beschermen) kan ook al hoor voor een prima resultaat!!

Danny

Dat was mijn lijstje meer heb ik nog niet, om de CR-V te laten glimmen heb ik nog niets gekocht maar dat zal nog wel komen.
Als nu iedereen het zelfde zou gebruiken was het gemakkelijk maar als je rondleest is het niet meer zo simpel.
Ik zou het eerst ook eens graag zien voor ik mijn nieuwe auto als test gebruik ik heb namelijk niet zo een beste ervaring met een autopoetser.
Jaren geleden had ik een diep donker blauwe Mitsubishi Sapporro die op een goeie dag een spuitnevel over zich heen kreeg van een gele industrieele lak, er werden in het totaal zo een 40 tal auto's door getroffen.
Ik had op een onopvallend plekje al geprobeerd de gele spatjes er af te krijgen maar de spatjes waren hardnekkiger dan de lak van de auto, het er af halen ging in mijn ogen niet.
Ik had het aan gegeven bij de verzekering en had er een bestek van laten maken bij een carrosier die ook geprobeerd had het er af te halen en die me zei dat opnieuw spuiten de enige optie was.
In wat er daarna gebeurde herken ik het verhaal van ....S8 (weet niet juist meer wie) waar het zelfde gebeurde het werd eerst op de lange baan geschoven en na lang aandringen stuurde de verzekering (tegenpartij) iemand die de spatjes zou verwijderen.
De hal waar hij dat kwam doen was nogal donker en toen ik vroeg of ik een aantal spots moest op stellen weigerde hij dat hij kon dat zo beter zonder groot licht wat ik al zeer raar vond.
Vervolgens stak hij mij een papier onder de neus dat er krasjes op de auto waren, (wat swirrels van het wassen meer niet) en liet hij mij dat ondertekenen, vervolgens ging hij aan de slag ook ik ging voort doen want ik had nog een berg werk.
Na enige uren was hij klaar en de auto glom en was glad echt beter als nieuw en moest ik een papier tekenen dat ik instemde met de oplossing en dat alle verf er af was wat ik bij het zien van het resultaat ook deed.
Daar de auto in een donker blauwe kleur was zag je er alle vuil op en een week later waste ik hem en begon het licht me al te dagen, blijkbaar zat er op de auto een gekleurde laag die er af kwam en werden over heel de auto kras sporen zichtbaar.
Je zou het kunnen vergelijken met wat zand op je laklaag waar je met een spons rondjes in draaid zo stond heel de auto vol.
Na hem de week er na nog eens gewassen te hebben waardoor heel de camoeflagelaag er af was kwamen de mensen gewoon aan me vragen wat ik met mijn tot voor enige weken geleden schone wagen had uitgespookt.
De knoeier die mijn auto om zeep geholpen had heeft het zeer goed gespeeld door me eerst een papier te laten ondertekenen dat er krasjes op heel de auto stonden het was immers aan mij om te bewijzen dat ze van hem waren en zo doende bleef ik met een verknoeide auto zitten.
Mijn conclusie is dan ook een auto laten blinken kan gemakkelijk maar wat als je er mee stop.
Een lelijke vrouw kan je ook schminken maar wat als de plamuur er terug af is.
8-()) 8-()) 8-()) 8-()) :lol

Voor gezelige forums die veel informatie bevatten moet je nu eenmaal in NL zijn, het is wel een uitgebreid forum en een hoop leesvoer maar dat komt wel goed.

Sus zei:
Voor gezelige forums die veel informatie bevatten moet je nu eenmaal in NL zijn, het is wel een uitgebreid forum en een hoop leesvoer maar dat komt wel goed.

Daar zijn onze noorderburen inderdaad beter in dan wij.

En van mij ook een welkom.

welkom sus,

leuk dat ik je hier tegen kom

groetjes ilgrandeleone307 (zo herken je mij het best denk ik :-d )

grtz

wImV zei:
welkom sus,

leuk dat ik je hier tegen kom

groetjes ilgrandeleone307 (zo herken je mij het best denk ik :-d )

grtz

Ook leuk je hier aan te treffen er zullen er nog wel van het 307forum rondhangen.

Bedankt aan allen voor de reacties.