• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mr. x stelt zich voor

Je hoeft zeker niet bang te zijn voor de DAP, zeker als je eerst probeert met een redelijk mild product. Ik maak me zelfs sterk dat je met de hand meer kan verknallen dan met een DAP omdat je veel onregelmatiger aan het polijsten bent. Daarnaast haal je met polijsten (excentrisch) zo heel erg weing weg dat het nauwelijks te meten is mits je natuurlijk niet meteen een stugge pad en een compound gebruik met grote kracht/snelheid. Met beleid ben ik van overtuigd dat je het perfect zult doen. Wellicht eerst even bij iemand langs gaan met een lakdiktemeter dan weet je gelijk waar je aan toe bent .
 
dat plekkie is toch mooi geworden..

1 ding hoop ik trouwens niet... dat is dat je hele wagen zonder blanke is gespoten, en de delen die je hebt laten spuiten, wel gewoon vrolijk een laagje blanke lak heeft..

maar ieder zichzelf respecterende spuiter zal dit niet doen hoop je dan maar!

verder is dat ene plekje mooi geel geworden! en is de lak daar omheen in een ERG beroerde staat, zo ff afgaand op de foto.

en een dap is ZEKER aan te bevelen.. dit is geen doen zo de hele auto, ben je dan echt een week mee bezig, terwijl je met de dap in 1 dag klaar kan zijn

lak beschadigen met de dap... tsjah. iedereen is er de eerste keer bang voor.. ik was ook bang de eerste keer dat ik de rotary op me eigen auto zette
.. maar om even heel kort te zijn.. als jij je lak kan verbranden / beschadigen met de dap, krijg je van mij een cadeautje! (uiteraard uit de CC shop)
 
Zo dat zijn al heel wat auto's zeker voor iemand van die leeftijd :cool: welkom hier !!:party:

Zie dat je vlak in de buurt van m'n maatje zit, misschien kom je zijn glimmende Omega nog wel eens tegen in Berlicum :party:
 
He guys!

Sorry, de e-mail notificatie werkt niet en door een drukke periode ben ik al de reacties mis gelopen!

Helaas, Aron147, ben ik er achter gekomen dat de plekken die zijn overgespoten wél blanke lak hebben en de rest niet. Vreselijk balen dus. Het is overigens ook verre van mooi gespoten. Moet er dan wel even bij zeggen dat ik een vreselijke Piet Precies ben. Je schatting van een week gaat wel kloppen helaas. 13 September ben ik op het Japanse Auto Festival aanwezig met de auto. Dat is redelijk kort dag en ben nog geen stap verder gekomen maar wil daar wel verschijnen met een prachtig gepoetste auto. Wilde het daarom deze week toch eigenlijk met de hand gaan doen met Scratch-X. Punt één door het ontbreken van een DAP, punt twee dat ik het een aanzienlijk bedrag vind nu even snel uit te geven (ik reken een € 250,- in combinatie met pad's en polijst middel etc) en punt drie dat ik het heel graag wil zien alvorens het zelf te gaan proberen. Ook al zou ik hem nu bestellen, heb ik hem pas ergens in de loop van volgende week. Nu ben ik bang dat het dadelijk toch niet zo goed lukt en ik het niet meer zal redden als ik dan besluit het toch met de hand te gaan doen.
Lastig. Zit er een beetje mee in mijn maag. Zeker omdat ik dus twee stukjes heb gedaan en dat verschil zo overduidelijk is dat de hele auto wel gedaan móet worden.

paulb zei:
Hoi Maarten,

Alweer een Twins tuner op het forum welkom.

Twee interessante dingen. Je kent me blijkbaar? Wintelre komt me zeer bekend voor maar daar houdt het dan ook op. Tweede is dat er blijkbaar nog een member, of het meervoud daarvan, hier op het forum een geschiedenis hebben in het scooter wereldje?
Ben benieuwd! Altijd leuk eens herinneringen op te halen.

Berlicum kom ik niet zo vaak moet ik eerlijk zijn, Sjors. Hou mijn ogen goed open en zie het altijd als er een mooi gepoetste auto voorbij schiet. Als het een Omega is en het hier in de buurt gebeurd laat ik het je wel weten! Grote kans dat het je maatje is dan.

Roderik, foto twee geeft denk ik het meeste weg van de lijnen van de auto. De kleur kan je best eens goed hebben maar die is op meerdere Honda's geleverd!
 
dat ga je niet menen!!

mooie prutser geweest dan die spuiter..

dap 500 is gewoon een prima apparaat, verpesten kan je er niet mee, resultaat halen doe je gegarandeerd.
en voor 4 uur besteld is volgende dag in huis,
maar wat betreft financien, heb je er helemaal gelijk in, het is geen "kattenpis"

mischien is er iemand in de buurt die je wilt helpen, en eventueel een machine heeft?
(kan je hem ook meteen mooi uitproberen:weetniet )

dat er 2 panelen overgespoten zijn MET een blanke lak laag, dat ga je blijven zien, zonder twijfel!
helemaal als je zegt dat het niet heel mooi is gespoten....

ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zal gerust wel iemand zijn die je kan helpen
 
De DAP komt er sowieso. Mijn probleem is alleen dat ik redelijk wat geld nodig heb voor de import van de auto, die ik dus op 17-11 wil doen. Echter, door een reeks van onvoorziene uitgave en een koopwoede die opeens in me opkwam lijkt het dat ik alle zeilen bij moet zetten dit te gaan redden voor die tijd. Een extra € 250,- euro uitgeven lukt me op dit moment helaas niet. Eergisteren namelijk (redelijk impulsief) mijn velgen weg gebracht naar de spuiter wat me ook € 350,- kost. Als ik die niet had uitgegeven had ik hem besteld. Al met al ongeveer een kleine € 1500,- euro uitgegeven afgelopen maand die eigenlijk niet voorzien waren. Nu moet het dus even op de lange baan. Ik begin namelijk wel te geloven dat de machine heel goed is, zelfs voor een onervaren persoon.

Als er iemand uit de buurt mij hier mee zou willen helpen, tegen een vergoeding, een kratje bier, een kopje koffie of wat dan ook zou ik daar heel blij mee zijn.
Kom zelf uit een klein plaatjes in de buurt van 's-Hertogenbosch.
We hebben een erg grote schuur met genoeg mogelijkheid tot het comfortabel werken aan de auto met genoeg licht. Het is droog, we hebben muziek en verwarming dus geen gure avonden buiten staan.
Gegadigden wellicht?

Het kleur verschil blijf je zien door de slecht afgeleverde spuit kwaliteit. Er is redelijk wat kleur verschil maar hoop dit wel een deel weg te krijgen met het poetsen van de auto. Verminderen zou al gewoon mooi zijn.
 
Even bezig geweest met de wieldopjes van de velgen die nu bij de spuiter liggen.
Verrichte handelingen (alle producten van Meguiars):
1. Wassen NXT Car Wash
2. Kleien (de witte 'amateur' klei)
3. Scratch-X 2.0
4. Step 1 Deep Crystal; Paint Cleaner
5. Step 2 Deep Crystal; Polish
6. Step 3 Deep Crystal; Carnauba wax
7. NXT 2.0 Tech Wax

Voor (door de kleine foto zie je de krasjes niet heel duidelijk):
373463063.jpg


Na (door het ontbreken van zon zie je de glans niet zo goed):
373463100.jpg

373463107.jpg


Tijdens (links schoon, rechts vies):
373463078.jpg

373463086.jpg




Ook even een foto gemaakt van de slechte lak op twee delen van de auto:
373463109.jpg


Vreselijk. Blanke lak laat gewoon los. Je kan het met je vinger er helemaal af trekken.
Wat adviseren jullie? Alles eraf krabben? Als je aan de gang gaat zal de DAP dat er wel gelijk vanaf branden, of niet? Het lijkt namelijk of het er helemaal niet stevig op zit. Althans bij dat hoekje kan het in ieder geval niets hebben.
 
Met de DAP zal je niet echt iets gaan verbranden. De temperatuur loopt niet hoog op bij het dappen. Als het spuitwerk slecht is, zal de blanke lak wel wat verder lossen.
Dit moet echt in real life bekeken worden door iemand die er iets van kent :(
Misschien is het wel mogelijk om de blanke lak weg de polijsten met een rotary? Maar ik ken er niet genoeg van om je hierover raad te geven.
Succes met het goed krijgen van de lak! :ja
 
Welkom. Mooie autohistorie zeg !

Mr. x zei:
Berlicum kom ik niet zo vaak moet ik eerlijk zijn, Sjors. Hou mijn ogen goed open en zie het altijd als er een mooi gepoetste auto voorbij schiet. Als het een Omega is en het hier in de buurt gebeurd laat ik het je wel weten! Grote kans dat het je maatje is dan.

Je mag ook best even naar me toeteren :D
 
Twee interessante dingen. Je kent me blijkbaar? Wintelre komt me zeer bekend voor maar daar houdt het dan ook op. Tweede is dat er blijkbaar nog een member, of het meervoud daarvan, hier op het forum een geschiedenis hebben in het scooter wereldje?
Ben benieuwd! Altijd leuk eens herinneringen op te halen.

20py2ch.jpg


Op de zip is mijn broertje. Ikzelf heb een zwrte twins tuned tph lc gehad
 
Ah, ja die heb ik wel eens gezien!

Lang geleden maar als iemand er ooit over begint krijg helemaal verlangens terug naar die goede tijd. Geweldig, ook zeker de illegale meetings en het rondrijden met zo'n ding op de openbare weg. Anthony had me nog een keer persoonlijk goed geholpen op Lelystad. Toen het zo regende. Ding liep, zonder aanleiding, vast. Hij zelf wist eigenlijk ook niet hoe het kwam maar heeft er wel alles aan gedaan dat ding nog rijdend te krijgen om die eerste dag een tijd neer te zetten. De scooter was overigens toen pas klaar met alle nieuwe onderdelen.

We moesten eens een mini-meet houden ergens. Bestaan ze nog, Twins?
 
Ook hier ben ik wat foto's verschuldigd van de mysterieuze auto. Ze is, tegen vergoeding, onder handen genomen door een jongen die hier ook eens op het forum heeft gepost, Nick, omdat ik toch bang was met de Scratch X 2.0 teveel weg te halen.

Foto's:

JAF 2009 (Japans Auto Festival)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Heb zelf weinig interessante foto's van de auto.

374146048.jpg


Bovenstaande foto's was ná de poetsbeurt, onderstaande foto's van vóór de poetsbeurt toen we haar gingen halen in Zwitserland.
Vergeef me de lelijke velgen die onder de auto zaten, die gingen er thuis ook gelijk af en hebben plaats gemaakt voor de OEM velgen die ik opnieuw heb laten spuiten. (zie boven)

374147531.jpg

374147501.jpg

374147507.jpg

374147515.jpg

Op de terug weg +- 1000 km lang dit in je achteruit kijk spiegel wordt gewoon nooit saai!
(Het sprinten op de Duitse autobahn overigens ook niet hehe)
374147518.jpg

374147520.jpg

En nog even twee interieur foto's eenmaal thuis:
374148000.jpg

374148034.jpg
 
@ PaulB

Hier nog een leuke foto van mij op volgens mij dezelfde meeting in actie
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
En een van de scooter toen ze af was... Mis die tijd wel..
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]