• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nu verkrijgbaar: Monello Medium-Fine clay: Dolce Verde

1/1 verdunnen : wist ik wel hoor :-b

reken ff uit wat je met andere produkten kan behalen per liter....................


en je zal merken dat die s&w veeeeeeeeeeeeel te duur is!!

Danny
 
Heb 'm gister op de bmw clinic ook uitgeprobeerd en gelijk maar gekocht.

@Gio
Zit je nou met het hele blok te kleien????
 
Ik heb niet echt een heel groot stuk gedaan en van m'n lak kwam zoiezo geen vuil (natuurlijk ;) )
Maar vond 'm wel fijn werken, eigenlijk vergelijkbaar met de klei van pB's, maar dan ietsie makkelijker kneedbaar.
Ook het doosje vind ik trouwens erg handig om in m'n collectie erbij te hebben.
 
Meerdere redenen.

Meer grip, je kunt meer druk zetten, sneller werken, makkelijker schoon te maken en dus langer te gebruiken.
 
Je moet helemaal geen druk zetten tijdens het kleien, daar krijg je net marring van. Gewoon laten glijden dat ding.
 
Genoeg druk zodat de klei niet op de grond valt. Teveel is inderdaad meer kans op marring.
 
Gio zei:
Meer grip, je kunt meer druk zetten, sneller werken, makkelijker schoon te maken en dus langer te gebruiken.

Een te dik stuk houdt juist een regelmatige druk tegen, wij adviseren om te kleien met 40 tot 80 gram klei, zo kun je de druk goed overbrengen op het oppervlak, komt de warmte van je hand beter in de klei en wordt de klei ook soepeler.

Klei hoor je niet schoon te maken hoor, maar per paneel opnieuw te kneden. ;)

rodders zei:
Je moet helemaal geen druk zetten tijdens het kleien, daar krijg je net marring van. Gewoon laten glijden dat ding.


Afhankelijk van de vervuiling moet je meer of minder druk zetten, bij een gemiddelde auto is lichte druk voldoende. De Dolce Verde is heel effectief, maar geeft minder marring dan gemiddeld.
 
@Tim en TWIMC

Ik gebruik graag 200 gram. 40 kan ik hooguit met twee vingers pakken. Dat glipt makkelijk weg (valt of blijft hangen)
Ook is het oppervlak veel kleiner. Bij lichte vervuiling niet zo erg, maar oppervlaktes die na een aantal jaren voor het eerst klei "zien" is wat meer 'attack' vaak praktisch.
Ook hebben deze oppervlaktes vaak een dusdanige vervuiling/aangroei dat er hele brokken los komen. Resten daarvan masseer ik liever niet in maar verwijder ik onder de kraan of met behulp van de toch vaak reeds aanwezige gritguard.

Marring heeft m.i. meer met techniek dan klei hoeveelheid te maken. Het zit meestal niet in het midden van de beweging (dan was het te droog) maar aan het eind (te veel druk bij richting wissel)
 
Wat me opvalt is dat er kleine stukjes van dat plastic onder in het bakje los komt en aan de klei blijft zitten. Alsof die anti plaklaag los komt.
 
Die komt ook los, het is de anti-plakfolie die overigens nog steeds werkt, maar in de fabriek door een of andere ..... verkeerd is verlijmd. De bedoeling was dat deze vast bleef zitten. Er komt vervanging voor, maar is al drie maanden in 'productie'. In de tussentijd het velletje gewoon erin laten, want het werkt wel!
 
Het is een zwart (gespoten?) plastic vel.

In mij geval laat het los daar waar de lijmpuntjes zitten. Je ziet daar waar het verlijmt is, het velletje transparant wordt.
 
Dan zit de klei aan de verkeerde kant. Er is maar 1 kant gespoten en dat is de lijmkant.