• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nu verkrijgbaar: Monello Medium-Fine clay: Dolce Verde

Lijm aan de verkeerde kant? Verklaar je nader :weetniet

Zoals ik het doosje voor me had:

- klepje open met logo bovenop, op het velletje lag de klei en dááronder het velletje en dááronder de bodem.
- klei optillen c.q. voorzichtig "omkrullen" om hem eruit te nemen
- Velletje laat alsnog los.

Heb het doosje nu niet bij de hand, anders had ik foto's gemaakt.

P.s.

Om er zeker van te zijn dat het velletje ook niet had losgelaten, had het mooier/netter geweest om de klei in te pakken zoals de Dodo Juice SN klei.

sj0ertum zei:
Wat me opvalt is dat er kleine stukjes van dat plastic onder in het bakje los komt en aan de klei blijft zitten. Alsof die anti plaklaag los komt.

Het anti plak velletje is transparant en aan een (1) kant gespoten, dus de andere kant is niet gespoten.
Dat kan je zien als het velletje los komt, op de plak punten is het transparant immer de zwarte verf zit nog met het lijm vast aan het doosje.

Als je het velletje er verkeerd in legt, dus ondersteboven en met de gespoten kant richting de klei en je legt de klei erop en je haalt de klei er weer vanaf dan kan het zijn dat er zwarte lak aan de klei blijft kleven. Het velletje zelf blijft gewoon heel.

Dus gewoon terug leggen zoals ie er vanfaf kwam met de meest glimmende kant boven, de gespoten kant is een beetje mattig.
De gespoten kan is dus niet de anti plak-kant.

Als ze het gewoon degelijk gelijmd hadden was er niks aan de hand geweest.

Ik bedoel inderdaad dat er kleine stukjes los komen van het plastic. Ik heb het even gecontroleerd en het plastic ligt denk ik verkeerd om op de bodem.
De gespoten kant lag omhoog, terwijl ik deze er niet uit heb gehad. Klein fabricagefoutje misschien. Moet nu goed gaan denk ik omdat de verfkant nu naar beneden ligt.

Het is een bekend probleem maar het was of maanden wachten totdat het opgelost wordt of de klei alvast leveren zoals die is.
Omdat het al zo lang duurde hebben we voor het laatste gekozen, overigens kan je gewoon zelf het velletje vastplakken met lijm.

Vandaag ook mijn 2 doosjes binnengekregen. :lol
Wat me meteen opviel was de grootte van het doosje :) Prachtig :)

Toen ik het doosje opendeed plakte inderdaad de 2 vellen aan de klei..
De gladde kant zit tegen de klei, de gespoten tegen het doosje. Zoals eerder gezegd laat de laklaag los, deze hangt nog in het doosje waar deze verlijmd is.. :)

Zolang de klei maar lekker werk heb ik geen enkel probleem.. :) Voor mij hoeven de 2 velletjes niet eens gepoten te zijn hoor.

Ik moet wel zeggen dat de klei aardig kleeft :lol Na +-30s op mijn computerkast gelegen te hebben heb ik serieus moeten trekken om hem eraf te krijgen :lol

Gio zei:
Klei werkt goed o:) maar het "medium" hard als in karakter heb ik niet kunnen ontdekken. Voor mij is het eerder een harde klei, maar wel een hele lekkere én zelfs voor de normale prijs een top product.

Mijn doosjes met klei heb ik vandaag ontvangen. De doosjes zien er mooi uit, zelf heb ik niks met Monello (of wat voor merk dan ook).
De eerste indruk kwa hardheid:wel medium hard, zachter dan bv de harde griots garage klei. Voorlopig wordt de klei opgeborgen en komt er na de winter uit.

Nou ik heb de klei besteld en zal vandaag of morgen binnen komen. Ben benieuwd. Niet dat ik nou al veel ervaring heb met verschillende soorten klei, maar ik moest toch nieuwe hebben...... En nu niet meer laten vallen wouter................

Danielle zei:
Mijn doosjes met klei heb ik vandaag ontvangen. De doosjes zien er mooi uit, zelf heb ik niks met Monello (of wat voor merk dan ook).
De eerste indruk kwa hardheid:wel medium hard, zachter dan bv de harde griots garage klei. Voorlopig wordt de klei opgeborgen en komt er na de winter uit.

De term 'medium-fine' heeft wat uitleg nodig denk ik. De klei voelt wellicht wat harder, maar het gaat om de werking van de klei zelf, die is medium-fine.

In de Monello klei zitten nagenoeg geen schurende producten (mineralen) die in andere kleisoorten wel zitten. Medium-fine heeft dus betrekking op de samenstelling van de klei en niet op de hardheid of zachtheid van de klei.

Stel dat de klei harder is dan een andere medium klei, bijvoorbeeld die van Poorboy's. Dan zal de schurende werking, ondanks dat de Monello klei harder aanvoelt, minder zijn dan de Poorboy's klei. Meestal is de schurende werking terug te zien in mogelijke marring op lakken.

Ik dacht dat Gio bedoelde dat de klei hard aanvoelt, omdat hij medium hard schreef.

Klei bestaat volgens mij voor het grootste deel uit calciumcarbonaat. Zit er geen magnesiumoxide in de monello klei?
Er zit nl wat wit poeder in het doosje en op de klei (niet in overvloed). Ik moest meteen aan de gymlessen van de middelbare school denken.

De poeder is bedoeld om het kleven tegen te gaan zonder het in een folietje te hoeven doen en heeft dus niet te maken met de samenstelling van de klei zelf. ;)

De formule is speciaal voor ons op maat gemaakt en daarom vertellen we niet wat er precies in zit. :no

Klei kun je met elke willekeurige detailerspray gebruiken.

- PB Spray & Wipe
- Dodo Juice Born Slippy
- Dodo Juice Basics of Bling Clay Lube
- Meguiars Last Touch
- Monello Perfetto
- Valet Pro Citrus Bling
- ...

Danielle zei:
Ik dacht dat Gio bedoelde dat de klei hard aanvoelt, omdat hij medium hard schreef.
Gio bedoelt de werking en ik vergelijk het met de "professionele" klei van Carat en Cartec van welke ik de varianten zacht en hard goed ken;-)
Maar hard of half-hard, 't blijft toppie:-)^