• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Numatic George, of... Numatic George?

Dennisclt

Detailing rookie
29 sep 2014
5
0
De afgelopen tijd heb ik mij georiënteerd op de aanschaf van een extractor. Hier op het forum komt de Numatic George regelmatig als advies naar voren. Hoewel deze wat duurder is dan anderen, wil ik gewoon meteen voor kwaliteit gaan, dat heb ik wel geleerd met de aanschaf van gereedschappen voor de auto's waar we aan werken. Goedkoop is meestal duurkoop.

Nu wil ik deze gaan bestellen bij Cleanstore. Ze hebben daar nu 2 sets die interessant zijn.
- Numatic George GVE370 3in1 with A26A Kit
- Numatic GVE 370-2 George with A26A Kit + Cleanstore PLUS Kit

Bij de 2e set zit extra een Airo brush en meerdere schoonmaakmiddelen.

Omdat ik nog niet zo bekend ben met de schoonmaakmiddelen is mijn vraag of de spullen die er bij zitten goed zijn en wat de prijs betreft ook enigszins in verhouding staan tot de kwaliteit, of dat ik beter de versie zonder de extra middelen kan bestellen.
 
Ik blijf dit draadje even volgen, ook interesse om binnenkort een Numatic aan te schaffen nl.
 
Ik kijk ook al even de kat uit de boom , ondanks ik zo'n ding altijd mag lenen van een collega-forumlid......en heb oa iets bij Kärcher gevonden ( hoewel ik in C anti-Kärcher ben ivm hogedrukreinigers....Of zie ik ergens over en is dit GEEN extractor ??? Prijs valt goed mee denk ik zo.
> KARCHER SE 4001

karcher_se-4001_236179_1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de UK bestellen heeft twee nadelen, de bezorgkosten en de kans dat er niet alles bijzit
De schoonmaakmiddelen zou ik mij niet op blidstaren, grotere kans op lekkage tijdens verzenden
Let vooral op dat je er een kleine zuigmond bijkrijgt, anders kan je er niets mee
 
Kan je zo'n klein eindstuk niet gewoon bestellen bij .......:weetniet
https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Wasmondstuk_voor_NTSR_20_Aqua2000_klein_197160_101548
 
Ook ik ben al een tijdje aan het kijken naar een extractor,
ik zit te twijfelen tussen de George en de Kärcher SE4001. Het smalle bekledingsmondje moet je er dan wel los bij bestellen, maar dan ben je voor ongeveer €210 klaar, wat ruim €100 goedkoper is dan de George.
Maar, George heb ik al een keer mogen lenen van een collega, en die beviel eigenlijk wel goed...

De "schoonmaakmiddelen" die je erbij kunt kopen in een set zou ik persoonlijk links laten liggen. Liever echte "detail" producten. Het reinigen van bekleding zal toch door de meeste toch met APC gedaan worden gok ik?
 
Ik twijfelde toen ook tussen de Karcher en de Numatic. Uiteindelijk gekozen voor de Numatic en geen moment spijt gehad. Ik hoorde van wat mensen dat deze tov de Karcher iets beter reinigt en ook makkelijker in gebruik is. Daar heb ik geen praktijkervaring mee, maar weet dus wel dat je met de Numatic geen verkeerde keuze maakt.
 
GTI-EDITION230;n405582 zei:
Erg interessant ben zelf ook aan het oriënteren ik heb zelf de extra 2000 extractor gezien voor €139,-

Deze had ik ook gezien, maar in vergelijking met de george adviseren gebruikers om dan toch voor de george te gaan.
Ik wil gewoon een goed apparaat waar ik langer mee toe kan. 139 euro is geen geld, maar als het apparaat na een jaar de geest geeft, dan is het ook zonde.

Kärcher heb ik zelf geen goede ervaringen mee, al is het dan alleen met de hoge druk spuiten.
Ik denk dat ik de george ga bestellen, alleen nog even bepalen of dat met of zonder extra spullen is...
 
George is inmiddels binnen gekomen! Ik heb deze besteld samen met een schoonmaakset, verschillende soorten reinigers erbij.
Gisteren hebben we deze uitgeprobeerd op een autobank. Hij doet het geweldig, ik moet alleen nog even kijken hoe lang je het schoonmaakmiddel moet laten inwerken voordat je de extractor eroverheen haalt. Neemt niet weg dat je meteen al resultaat ziet aan de hoeveelheid viezigheid wat eruit komt.
 
De George is nu te koop bij 4launch.nl voor €249,00 euro incl. BTW. Heb er zojuist één besteld. Het is een weekend actie dus voor de snelle beslissers! Bij bol.com kost hij 349,00 volgens mij.
 
Heren,

Heb de George zondag besteld en vandaag ontvangen. Heb ook inderdaad gekeken of er de juiste hulpstukken bij zitten en dit is het geval. De set bevat dus kit a26a. Is niet duidelijk te zien op de website maar word er dus bijgeleverd!

De George kost nu weer 289,- maar je hebt kans dat deze a.s. weekend weer 249,- kost. Was bij mij namelijk ook het geval.

Zal binnenkort even foto's maken voor hier!
 
Ik heb zelf een numatic george gehad, na 2 jaar heeft die het begeven, wel heel tevreden van geweest.
Wekelijks 3-5x gebruikt.

Nu heb ik een soteco gekocht, een voor thuis gebruik en nog een voor de zaak natuurlijk.
Prijs incl btw 550€ met reserve zuigmotor, pomp, mondstuk. Heb er toen 3 afgenomen voor 420€ incl. Moest ik ze niet zo intense gebruiken kocht ik direct weer een numatic george.
 
Ik heb zojuist de George besteld bij 4launch. Ik hoop tweede kerstdag mijn bekleding te kunnen doen. Heeft iemand een gebruiksaanwijzing hoe veilig te werk te gaan? (ook met APC?)