• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nut van foamen

mengverhoudingen?!
Ik vul gewoon het flesje aan de lans met foam vloeistof en klaar,dat hoef je toch niet te verdunnen?
 
@ jvacker,

Dan ga je rap door je SSF heen! CC zal blij met je klandizie zijn :grinning:

Ik gooi er altijd 2 vingers (+-/ 2,5 a 3 cm) SSF in de fles en vul deze aan met water.

 
nou,dit resultaat krijg ik echt niet,ook al verdun ik niet!
Het wordt toch al verdund in je je spuitlans met het water van de hd reiniger?
 
Met 2 a 3 cm kun je dit resultaat zeker wel krijgen. Gewoon veel proberen met de + en - knop op Foamlans. Kost in het begin wat moeite vaak om de juiste stand te vinden, maar als je deze eenmaal hebt gevonden kun je zeker zo'n resultaat krijgen.
 
Jongens excuses,ik zat niet op te letten,ben net even naar de schuur gelopen en even op m`n 10 liter jerrycan gekeken of er iets over verdunnen op de wikkel van de fles foam staat. Toen ging er een lampje branden.....op de wikkel staat inhoud fles; 1liter....ik had hem dus al verdund destijds en in de jerrycan kant en klaar bewaard.
Ik heb de fles van 1 liter dus met 9 liter water aangemaakt.:D
 
Zelf gebruik ik het programma van Rodders, Hier op te halen. Prachtig programmaatje. :)^ Ik doe 90ml SSF in de literfles en vul hem dan af met heet water. Even schudden en het is goed gemengd.

De foamlaag die ik daarmee krijg, is behoorlijk dik (lijkt op een verse dikke sneeuwlaag) , blijft goed zitten en loopt er in 5 á 6 minuten, samen met het vuil, mooi af. ,^^ De HD versie van de foamgun gebruik ik zelf en de knop bovenop heb ik dan bijna (rechtsom) dichtgedraaid staan. De 2 plaatjes in de kop, staan dan zo'n 1mm open.
Ik heb geen kleine auto, maar kan met 1 liter in deze verhouding, bij deze instelling van de foamgun 1,5 x de auto foamen.
 
Foamen gebeurdt dus onder druk van bijv. een foamlans. Kan het niet met een een vergifspuit?

Zoiets als dit:

472572.gif
 
Nee, Tim zegt:"mengen", en dat doet ie dus juist niet ;)
De lucht zorgt voor de belletjes ( net als toen je klein was en met een bellenblaas aan de gang ging :) ), de foam voor het schuimsop