• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oefendeur

jeffrey rallye

Detailing rookie
29 sep 2008
1.848
0
vandaag even begonnen met de oefendeur! ( dap 500)
volgorde tot nu toe:
deur opgehaald! :-d
* gewassen met nxt shampo.
* gekleit van meg.
* 5.5 inch White Polishing Pad + ssr 1.0.

voor het wassen!
IM000830.webp

erna..
IM000857.webp

gekleit..
IM000856.webp

behandeld met ssr 1.0 + White Polishing Pad
White Polishing Pad

deze kant nog niet behandeld..
IM000863.webp

binnen kort/ over een tijdje weer wat meer informatie..

Ziet er op het eerste zicht goed uit.. :-)^
Maar ik zou de volgende keer zorgen voor betere belichting ,het is namelijk moeilijk te zien ,heb thuis geen hallogeen spot ,dit maakt het overzicht op het paneel ook beter waardoor je dus ook duidelijk ziet wat je gedaan hebt.

Het voordeel van een bouw lamp is dat je deze continu kan aanhouden ,of je moet met 1 hand polijsten en 1 hand de brinkmann gebruiken.;-)

Eigenlijk is een combinatie van beiden het beste..
Bouwlamp Continu ,en als je klaar bent ,met de Brinkmann controleren.

net nog weer even bezig geweest!
rechts onder stappenplan:
ssr 1.0 + light p (wit)
ssr 2,5 light p (wit)
ssr 2,5 light (groen)
ssr 2,5 heavy (groen)
ssr 1.0 ligt (wit)
wax aangebracht 2x van nxt tech 2.0

rechts boven stappenplan:
ssr1.0 light (wit)
ssr2,5 heavy (groen)
ssr. 1.0 light (wit)
wax aangebracht 2x van p.b wax +

zie de foto's..
IM000864.webp

IM000865.webp

IM000869.webp

misschien iemand nog tips/advies??

Ziet er best goed uit..! :ja

Je kan volgende keer nog eens proberen om er met een aparte Glaze over te gaan ,na het polijstwerk ,zeker op rood kan dit wel iets extra *bling* toevoegen.

dank u! ;)

dus dan eerst gewoon de normaal de stappenplan en dan glaze? geen wax erop doen of is dat het zelfde als glaze?
welk merk moet ik hebben van glaze da? :schaam

jeffrey rallye zei:
daar heb ik al achter aangebeld enz..;)

wat vindt je er nu van dan eerlijk zeggen!?
Toch een beetje moeilijk te classificeren gezien de belichting die niet helemaal top is. Maar vergeet nou maar wat WIJ er van vinden. Als jezelf maar tevreden bent.
Zo'n proefstuk is wel een aanrader vind ik. Heeft bij mij (samen met een Clinic machinaal detailen) meteen de angst voor het machinaal detailen weggenomen.

jeffrey rallye zei:
dank u! ;)

dus dan eerst gewoon de normaal de stappenplan en dan glaze? geen wax erop doen of is dat het zelfde als glaze?
welk merk moet ik hebben van glaze da? :schaam

Nee een glaze is niet hetzelfde als en wax. Een glaze breng je aan na de polish (dus in jouw geval de SSR). Ik denk dat in jouw geval je de PB Black Hole het beste kan gebruiken. Eventueel kan je dit nog nog weer aanvullen met een sealant (bijv. PB EX-P) en daarna de wax.
Ik weet alleen niet of de sealant ook veel aanvult bij het gebruik van de Nxt tech wax. Maar andere forumleden kunnen hier vast wel antwoord op geven.

jeffrey rallye zei:
jah op zich wel mooi..:auw ;)
maar alles is er nog steeds niet uit... :auw
Mijn insteek is dat je steeds de overweging moet maken of je er wel "alles" uit wil halen. Misschien moet je echt diepe krassen gewoon laten voor wat ze zijn. Ze zullen mettertijd steeds minder worden naarmate je auto vaker gepolijst is.

1 x per jaar voor je eigen wagen is goed (polijsten) ,gebruik de rest van het jaar een Glaze met fillers om zeer lichte waskrasjes op te vullen.
Als je was techniek op punt is zou je normaal enkel met een heel lichte polish er over moeten gaan.

Je kan inderdaad Black Hole gebruiken ,en je kan de Ex-P over de Tech Wax zetten ,maar aangezien het een oefendeur is hoef je toch geen extra product te gebruiken..?

Heb je toevallig geen Meguiars DC Step 2 liggen (= M7) ,doet het wel goed op rood en zwart als Glaze.