• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oefendeur

Inderdaad, hoe graag je het ook wilt, soms is het gewoon niet mogelijk om alles er uit te krijgen. Je zult altijd een compromis moeten sluiten, ga ik door totdat de lak dun is, of probeer ik het te verminderen (minder zichtbaar te maken)? Er zijn detailers die alles er uit halen... maar ik zou geen 2e keer die auto willen polijsten, want dan heb je een probleem denk ik 8o
Probeer niet de resultaten te behalen die showauto's hebben, deze hebben een hele dikke laklaag en deze is zo dik omdat ze dan er een laag af kunnen schuren en dan tot hoogglans kunnen polijsten, dan blijft er nog genoeg over. Een normale straatauto heeft maar een beperkte dikte laklaag, je kunt daar niet op blijven polijsten totdat het defect weg is.

Jeffrey, je zegt dat je er toch niet alles uit krijgt, zijn dit dan swirls of echt diepere krassen die over blijven?

Het polijsten met een D/A zal slechts enkele microns verwijderen, we hebben het dan over ongeveer 1 a 2% van de totale lakdikte.
 
oke'
dus max 1x per jaar de auto polijsten!
tis wel een oefendeur jah maar was wel nieuwsgierig.. ;) :-d
de rode Lake Country (hand) die heb ik wel jah net ook even gebruikt voor de wax! fijn ding.. ;) :-d
de swirls zijn er volgens mij bijna allemaal eruit.. :auw
alleen diepe krassen!
maar jah het houdt ook een keer op jah.. :auw ;) :-d
 
ik heb nog wat vraagjes!

ex-p is dat bijna het zelfde als meg deep crystal (step2)??

als ik de hele auto wil doen!
dan moet ik toch wel meer pad's hebben ofniet?
want als je na twee delen moet schoon maken de pad, dan is de pad toch nooit zo snel droog!??
of zie ik dat allemaal verkeerd!:schaam

en als je begint!
begin je dan vaak met de ssr 1.0 met de whitte pad of meteen met ssr 2,5 + heavy en dan later afbouwen met green polishing, ssr 1.0 + whitte en dan sealant van meg of ex-p en dan de wax!?
 
Altijd eerst op een testspot met de lichtste combi beginnen dus:
SSR1 + witte pad,
ssr 2/2,5 + witte pad,
ssr 2/2,5 + oranje pad.

Soms is het ook een extra pass in plaats van zwaarder gaan.
Vandaar de testspot, dan weet je een beetje hoe de lak reageert.

EXP is een sealant oftewel het laatste produkt, al kun je hem nog toppen met een wax.

Wat extra pads kan nooit kwaad (iets met raad en voorraad ;-p )
 
Helemaal goed Fluffy! :-)^
Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot, Testspot! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen :-" En het is ook al HEEL vaak gezegt in verschillende topics! ;)
 
oke' bedankt voor de informatie! :-)^ ;) toppie jongens.. :-d


maar deze twee is toch bijna het zelfde toch ofniet?
ex-p is dat bijna het zelfde als meg deep crystal (step2)??
 
FF goed de post van Fluffy hierboven lezen, Jeffrey! :-d

Daar staat al dat de EX-P een sealant is, en de Step 2 is een polish ( in de wereld van Meguiars althans).
Andere merken noemen het een glaze. Deze voedt de lak, om zo meer glans en diepte te creeren.

Een sealant breng je hierna aan om de step 2 af te sluiten en de lak te beschermen tegen weersinvloeden. Eventueel kan je als laatste nog een wax aanbrengen voor nog meer glans en bescherming.



meuh
 
Dacht dat deep crystal step 2 een polish was en de Ex-P een sealant en dus niet vergelijkbaar. Correct me if I'm wrong.

Goed bezig Jeffrey :cool
 
De Ex-P is een sealant om je lakwerk te beschermen ,na het polijsten en voeden.
DC2 is een voedende polish.

Dus je doet je SSR Combinaties ,daarna de DC2 (of M7) en daarna zet je er een laag Ex-P over om het te beschermen.
Het beste is om voor alles een verschillende en propere pad te hebben.

Voor de DC2 zou je een zwarte pad kunnen gebruiken (op de machine) of een een Megs/Carclean/Hand pad Lake Country (met de hand).
Voor de Ex-P ook een Megs/Carclean/Lake Country Rode pad.