• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oh hallo allemaal

Heijneker

Detailing guru
27 jan 2020
415
138
28
Ilpendam
Ja hallo,

Ik ben Rik, 24 jaar en woonachtig in het noorden van het land. (Helaas) nog altijd Engineering student, maar dit wordt toch echt het laatste jaar. Als bijbaantje ben ik o.a. werkzaam bij een autobedrijf, waar helaas alle regels worden overtreden wat betreft het veilig wassen van de auto. Ik probeer hier verandering in te brengen, maar helaas is de baas wat koppig.

Momenteel ben ik in het bezit van twee auto's; Een lelijke 106 Sport 1.1 met 3.6 ton op de klok...... op gas....... èn OZ Superturismo velgen.....Twee jaar geleden gevonden voor 100 euro en na een nieuwe katalysator, demper, bougies en luchtfilter, voelt het nog altijd als een Cheat-code voor het leven, zelfs fietsen is duurder.

De ander is mijn eerste auto, een standaard Civic LSi uit 93, al langere tijd mijn droomauto. Nèt aan een ton op de klok, maar helaas ben ik al minstens de 7de (dubbele cijfers is ook mogelijk) eigenaar en dat is er aan af te zien en te voelen. Momenteel staat deze dan ook geschorst en gestald, maar hopelijk kan ik hem in de komende jaren opknappen naar wens.

Ik heb vooral een liefde voor Optimum Polymer Technologies producten (Optimum No Rinse), aangezien dit mij de meest efficiënte en veiligste manier van reinigen is, i.c.m. de Big Red Sponge. Over het algemeen heb ik een hekel aan het gebruik van veel water (onder hoge druk) en heb ik een haat-liefde verhouding met de autowasstraat, voor enigzins dezelfde reden, namelijk veel water onder hoge druk en het extreme gebruik van extreme chemicaliën. Vanzelfspreken

Mijn favoriete YouTube-kanaal is toch echt AmmoNYC! Ik ben het lang niet eens met alles wat Larry doet, maar zijn kwaliteit, kennis en de informatie die hij verstrekt zijn van ongekend niveau!

Hopelijk kan ik hier wat goede discussies hebben over deze en andere dingen, kunnen we van elkaar leren en kom ik jullie wat beter te kennen! Bedankt voor het lezen! Ik ben altijd wat lang van stof, als het over onderwerpen gaat waar ik gepassioneerd in ben.....

Vriendelijke groet,
Rik
 
Laatst bewerkt:
Welkom!
Ja Larry is goed, wel jammer dat hij de laatste jaren enkel met zijn eigen producten werkt en daardoor enkel filmpjes heeft waar hij z'n producten aanprijst (al dan niet verborgen).
 
Welkom op het forum Rik:)

Bedankt! :D

Welkom!
Ja Larry is goed, wel jammer dat hij de laatste jaren enkel met zijn eigen producten werkt en daardoor enkel filmpjes heeft waar hij z'n producten aanprijst (al dan niet verborgen).

Bedankt!
Inderdaad prijst hij vaak (stiekem) zijn eigen producten aan, echter luister ik vooral naar de beredeneringen erachter. Één van zijn latere toevoegingen met een Mclaren 570S vind ik vooral heel interessant. Waarbij, ondanks dat de auto gekleid is en uitgebreid gewassen, er pas vuil (Zwart/Grijse aanslag) wordt verwijdert bij het machinaal polijsten.

Welkom mede-Noorderling! Waar kom je vandaan? Groet, Lawrence

Jij ook bedankt, Lawrence! Momenteel woon ik in Ilpendam. Mooie auto de boxster, zal vast fenomenaal rijden!

Welkom op het forum, Rik.

Bedankt, Ross!
 
Jij ook bedankt, Lawrence! Momenteel woon ik in Ilpendam. Mooie auto de boxster, zal vast fenomenaal rijden!

Met het Noorden dacht ik aan Friesland of Groningen, hahah! De Boxster is van mn vader (maar wordt gebruikt voor toerritjes etc, rijdt inderdaad geweldig!), zelf rijd ik het vaakst in een Fiat 500 Sport, onze Doppio:

DSC_0003.JPG
 
Met het Noorden dacht ik aan Friesland of Groningen, hahah! De Boxster is van mn vader (maar wordt gebruikt voor toerritjes etc, rijdt inderdaad geweldig!), zelf rijd ik het vaakst in een Fiat 500 Sport, onze Doppio:

Haha ja, eigenlijk lieg ik een beetje met "In het noorden", misschien hoopte ik meer in die regio te wonen. Hier in de buurt hebben we eigenlijk weinig leuke wegen, dat zal in Friesland vast anders wezen. Aparte kleur op de 500, zo zie ik ze nooit, staat hem goed!

Welkom op het forum, Rik!

Yes, bedankt!


Ook bedankt, mooie BMW's! De M340i lijkt mij een geweldige wagen, mogelijk de meest perfecte auto die momenteel verkocht wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Rednose
Welkom op het forum, Rik :D

Vanwaar de liefde voor dat specifieke merk?

Bedankt! Voel me zeker welkom met alle berichten, volgens mij is dit een onwijs actief forum.

En dat is een hele goede vraag! Het antwoord zou heel lang kunnen zijn, maar ik zal het even kort proberen te houden. Ik wil benadrukken dat dit alles mijn mening is en dat de punten helaas vooral gebaseerd zijn op gevoel. Maar goed;

Naar mijn mening is dit dé manier om, normale auto's, relatief veilig, snel en grondig genoeg te wassen. Ik heb mijzelf ook veel verdiept in dit merk, zijn producten en de informatie die zij verstrekken. Op wat een paar tegenstrijdige statements en rare filmpjes/instructies/voorbeelden na klopt het wel aardig. Ik heb vertrouwen in de chemie die erachter zit.

Ik vind de wasstraat voor een routine was vééééééééééls te grondig, ongeacht het programma. Ik denk dat het wel goed is om na de winter een bezoekje te brengen hieraan, echter denk ik dat de bodemreiniging niet doet wat het zou moeten doen. Volgens mij werkt de wasstraat ook als een gigantische polijstmachine. Ook vind ik de huidige standaard voor DIY-liefhebbers niet helemaal jovel. Voor de lak, de velgen, banden, ramen en kunstofdelen is het natuurlijk helemaal super. MAAR:

Voor mij voelt het inherent fout om een auto te overspoelen met water, helemaal als dit onder hoge druk gebeurd. 20 L/min bij 250 Bar, het doet al pijn als ik eraan denk. Alles wat afgesloten moeten zijn, wordt hiermee hartstikke op de proef gesteld. Vooral bij de remmen vraag ik mij af wat voor effect dit heeft, op de lange termijn. Dit is een redelijk open systeem, welke toch redelijk de volle laag krijgt met een hogedrukspuit. Daarnaast, water is vaak de oorzaak van roest (Misschien zelfs de enigste?, helaas is materiaalkunde niet mijn sterkste kant :relieved:.).

Dit is ook de manier waarop exotische auto's vaak worden gewassen, waarbij ik helemaal de kriebels krijg. Auto's die toch wat fragieler blijken te zijn, qua elektronica. Mclaren heeft zo bijvoorbeeld veel problemen m.b.t. de Klopsensoren die kapot gaan. Dit is terug te leiden naar het feit dat de auto's langdurig stilstaan, niet-overdekt. Water lekt dan langzaam op deze sensor en na verloop van tijd (maanden, gaat dit stuk).

Goed, ik heb nu je vraag eigenlijk "beantwoord" door te verklaren wat ik slecht vind aan de andere manieren van wassen, oeps. Ook niet bepaald kort, oeps. Maar bedankt voor de vraag! Hopelijk kunnen wij (Jij en ik en/of anderen) hier een beetje over stoeien, want ik begrijp dat ik compleet tegen de gestelde orde inga en wat iedereen hier doet. Met de resultaten die leden hier behalen valt in ieder geval niet te twisten, ik heb al heeeuuuuul veel verschikkelijk knappe auto's langs zien komen, zo ook de jouwe. Chappea, geweldig om te zien!

Bedankt als je dit gelezen hebt. :joy: Wat ik zei: ik ben lang van stof...
 
Wauw... En ik dacht dat ík erg was! :p

Met dé manier bedoel je dan eigenlijk alleen de ONR?

Ik krijg zelf altijd een beetje de kriebels als één product claimt zó goed te zijn on zoveel dingen tegelijk;

* Autoshampoo zonder spoelen.
* Claylube.
* Detailer.
* Glasreiniger.
* Milieuvriendelijk.
* Ruikt lekker.
* etc etc.

En het is zelfs als mest te gebruiken... WTF :D

Ik heb alleen nog maar de YT-reacties gelezen en daar prijs iedereen het de hemel in.


ik heb nu je vraag eigenlijk "beantwoord" door te verklaren wat ik slecht vind aan de andere manieren van wassen
Tja, een wasstraat kun je ook eigenlijk niet vergelijken met een ''handwas'' zoals wij het hier doen. ;) 250 bar en enorm veel water is dan natuurlijk ook niet aan de orde.

Als ik de reviews mag geloven, dan kan Carclean.com wel opdoeken. Eén flessie voor bijna alles wat je kan bedenken, weinig waterverbruik en alles veilig en defect-loos. Dit alles ook nog sneller dan ooit. :p
 
Welkom op het forum!

Naar mijn bescheiden mening is Larry meer een Youtuber dan een detailer geworden (dat heeft hij zelf ook al aangegeven). Ik zie ook wel eens dingen waarvan mijn haren recht overeind gaan staan maar er is maar één ding belangrijk en dat is dat je zelf tevreden bent.

Hetzelfde geldt voor Pan the Advertiser, we kunnen hem ook Monello producten aan laten prijzen voor een leuk bedrag. :)
 
Wauw... En ik dacht dat ík erg was! :p

Met dé manier bedoel je dan eigenlijk alleen de ONR?

Ik krijg zelf altijd een beetje de kriebels als één product claimt zó goed te zijn on zoveel dingen tegelijk;

* Autoshampoo zonder spoelen.
* Claylube.
* Detailer.
* Glasreiniger.
* Milieuvriendelijk.
* Ruikt lekker.
* etc etc.

En het is zelfs als mest te gebruiken... WTF :D

Ik heb alleen nog maar de YT-reacties gelezen en daar prijs iedereen het de hemel in.



Tja, een wasstraat kun je ook eigenlijk niet vergelijken met een ''handwas'' zoals wij het hier doen. ;) 250 bar en enorm veel water is dan natuurlijk ook niet aan de orde.

Als ik de reviews mag geloven, dan kan Carclean.com wel opdoeken. Eén flessie voor bijna alles wat je kan bedenken, weinig waterverbruik en alles veilig en defect-loos. Dit alles ook nog sneller dan ooit. :p

ONR inderdaad! De lakcorrectie-line-up lijkt ook veelbelovend, maar daar ligt nog niet helemaal mijn interesse. Komt vanzelf wel.

Ik ben inderdaad wel heel erg nu....

Ze prijzen het inderdaad af en toe de hemel in, dat het voor ALLES gebruikt kan worden, zelfs binnen. Nou lijkt me dat ook een beetje stug, waarschijnlijk heeft het in veel van die gevallen hetzelfde effect als gewoon water. Denk dat het ook zeker moeite zou hebben met aangebakken vliegen , teer, boomsap (Nog nooit gezien trouwens) en remstof (Lees: daar doet het helemaal niks mee wat water zelf ook niet kan.), ongeacht concentratie.

Maar ze claimen dan ook weer niet helemaal dat het daar tegenop gebakken is volgens mij. Binnenkort moet ik het gewoon allemaal even in huis halen en op zoveel mogelijk auto's testen!

Dan kan ik hopelijk een hele mooie tuin groeien inderdaad :joy:

Sorry, die vergelijking bedoelde ik ook nooit te maken, dat zou compleet respectloos zijn. De wassingen zoals ze hier worden gedaan zijn vanzelfsprekend van een heel ander niveau, ik kijk mijn ogen uit, geweldig. Die worden ook heel wat delicater gedaan dat de autowasstraten, maar vergis je niet, er zit echt power achter die hogedrukspuiten, vooral met een scherpe spuithoek! Ik sta ook te kijken van de kennis die hier aanwezig is.

Maar de wasstraten hebben ook hun plaats en wat ze tegenwoordig kunnen bereiken ben ik echt van onder de indruk.

Bedankt voor je antwoord! Ik moet inderdaad een beetje oppassen, het kan absoluut ook complete troep zijn!
 
Welkom op het forum!

Naar mijn bescheiden mening is Larry meer een Youtuber dan een detailer geworden (dat heeft hij zelf ook al aangegeven). Ik zie ook wel eens dingen waarvan mijn haren recht overeind gaan staan maar er is maar één ding belangrijk en dat is dat je zelf tevreden bent.

Hetzelfde geldt voor Pan the Advertiser, we kunnen hem ook Monello producten aan laten prijzen voor een leuk bedrag. :)
Bedankt!

Pan the Advertiser, geweldig :joy:

Kan ik me wat in vinden, maar hij is nog lang niet zo erg als de andere Detailing cowboys met "Disaster Details", die overal maar allesreiniger en een drill-brush tegenaan smijten. Zijn primaire inkomsten zijn z'n producten volgens mij.

Larry lijkt echt verstand te hebben van de producten (ook al zijn het z'n eigen) die hij gebruikt en de verschillende materialen die worden gebruikt in auto's. Of die info klopt is natuurlijk wel een tweede.
 
Een beetje ;)

Welkom hier! In elk geval goed dat je erover nadenkt!

250 bar lijkt mij ook wat aan de hoge kant, maar de helft moet ook al goed genoeg zijn denk ik. Daarnaast is het denk ik niet zo schadelijk als je denkt en is een HD reiniger in mijn ogen een absolute must voor het wassen van een auto, behalve als er echt alleen maar hele lichte vervuiling aanwezig is.

Ik vind de wasstraat voor een routine was vééééééééééls te grondig, ongeacht het programma.

Ik moet die eerste wasstraat nog vinden die fatsoenlijk alle externe delen reinigt (veel 'gemiste' delen zijn onder een spoiler, de inham van de kentekenplaat, het velgbed, een grill, mistlapen, etc) laat staan dat de meer interne delen, zoals de dorpels worden schoongemaakt. Daarentegen worden de delen die wél worden gereinigd doorgaans te hard aangepakt door de (vuile) borstels of doeken waardoor er krassen ontstaan.

Desalniettemin, ga vooral zelf aan de slag en ontdek wat werkt voor jou!