• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud Lambswool Mitt

Nadat de washandschoen op het handwas programma gewassen is droogt deze gewoon achter het raam. Ik steek steeds een busje shampoo of deo oid er in. Dan staat de handschoen open en kan ze beter en sneller drogen.
 
Hier een kleine tip die het proberen waard is voor diegenen die net zoals mij hun schaapswollen handschoen niet in de droger willen steken.

Ik heb nu al enkele keren krantenpapier aan de binnenkant van de handschoen gestoken. Op die manier trekt het vocht in het krantenpapier en dat kan het droogproces alleen maar verkorten!
Ik haal er regelmatig het natte krantenpapier uit en steek er vers papier in. Wel opletten dat je het papier er zo insteekt dat je het eenvoudig eruit kan halen als het vochtig is, want dan scheurt het papier natuurlijk snel.
 
Goeie tip... je zou dat natuurlijk ook met een katoenen (hand)doek kunnen doen, en die even verwisselen als hij verzadigd is. Heb je geen probleem met scheuren. De krant blijft een prima idee voor de laatste restjes vocht!
 
Ik spoel mijn mother's wash mitt altijd heel goed uit met warm water, en hang hem dan open op zodat hij langzaam kan drogen. Zover ik weet kan leer dat te snel droogt gaan scheuren. Nadat de handschoen droog is wrijf ik hem weer helemaal op zodat hij er weer als nieuw uitziet en het leer weer zacht is. Daarna gaat hij weer in het originele mother's kartonnetje en zo een afsluitbare zak in. Ik weet dat het even tijd kost maar het is zeker behoud voor je handschoen.

Zelf heb ik een tik dat ik alle verpakking bewaar van al mijn was producten en er staat duidelijk op dat deze eventueel in de wasmachine mag op handwas programma 30 graden. en niet gecetrifugeert mag worden en niet in de droger.
oh ja en mag ook niet in de zon gedroogt worden. Hierdoor droogt het leer te snel en kan sneller scheuren.
 
Vandaag een lamswollen wasmitt gekocht.
Bij de boerenbond huh hoor ik je nu denken.
Jawel bij de paarden spullen om de vacht van een paard te laten blinken poetsen ze deze op met een schaapsvachten handschoen.:-"
Dus ik dacht als ze 1 pk kunnen poetsen kan ik die 231 paardjes van mij ook wel poetsen.:)
En ik heb hem vanmiddag ineens getest natuurlijk.
Prima resultaat geboekt met deze wasbeurt.
Ik heb er een van magquiers maar de schaapsvacht is veel zachter en houd veel meer water vast.
En de prijs nog geen 10 euro voor deze wasmitt.
En de pasvorm is dik in orde.
Of de elastiek rand goed van kwaliteit is moet de tijd leren.
 
Zomers aan de waslijn in 't zonnetje en 's winters op de centrale verwarming...
Mijn vieze microvezel doeken laat ik een uurtje in een emmer warm water met een scheut 1Z industriereiniger staan.
Aantal keren goed uitspoelen, uitwringen, uitslaan en in de garage laten drogen. Binnen drie dagen droog.
 
wat een gedoe allemaal; mijn mothers washmit gewoon even goed uitspoelen met warm water, uitwringen en daarna 3 minuten de fohn vh meisje op de hoogste stand en medium warmte. Gaat perfect, en de mitt blijft echt supermooi!
 
Waarom zou je een fohn gebruiken? Kost alleen maar energie en ophangen kost niks? Zie het nut niet.
 
omdat de mothers na een week hangen nog niet droog is....?

EDIT: je kan hem ook binnenstebuiten keren, en in de zon laten drogen in een dag.
Feit is en blijft dat de Mothers Washmitt een zeemleren binnenkant heeft, en deze blijft erg lang nat als je het gewoon laat drogen.
ooit wel eens een vochtige zeemlerenlap een week in een vochtige emmer laten staan? Dan hoef je niet meer naar de Albert Heijn voor een doosje champignons; gewoon ff in je emmer graaien....
 
Ik heb de Carclean.com wool washmitt
Deze bevalt mij prima,na gebruik spoel ik de mitt uit in warm water.
Hij blijft lekker zacht , wat wel raar is is dat hij een stuk langer is geworden ong. 4 a 5 cm en dat terwijl ik hem liggend op de c.v. laat drogen.
De mitt wast er niet minder om en verder maakt het ook niet uit.

Het is alleen wel raar dat het schaapje dood is en dat zijn vachtje nog door groeit.