• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Onderhoud wollen mitts

Ik heb zojuist de Wookie geborsteld met de haarborstel van mijn vriendin en de four finger met de slicker. De Wookie was nu minder klitterig dan sommige andere keren na een wasbeurt, dus borstelen was volgens mij niet echt nodig, maar nu kunnen jullie zien wat een gewone haarborstel doet. De foto's van de four finger mitt zal ik ook in de beginpost plaatsen.

Wookie voor:
20160403_091127[1].jpg


Wookie na:
20160403_091341[1].jpg


Four finger mitt voor:
20160403_091400[1].jpg


Four finger mitt na:
20160403_091535[1].jpg


Als ook een foto van de slicker na het borstelen van de four finger mitt, om een indicatie te geven van de hoeveelheid haren die er uit komen met één keer borstelen. De Wookie geeft minder haren af in mijn ervaring.

20160403_091542[1].jpg
 
Leuk onderwerp iig.
Ik zal munne wookie ook eens borstelen.
Normaal laat ik hem eigenlijk gewoon in de buitenlucht drogen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Als ook een foto van de slicker na het borstelen van de four finger mitt, om een indicatie te geven van de hoeveelheid haren die er uit komen met één keer borstelen. De Wookie geeft minder haren af in mijn ervaring.
Dit bedoelde ik met kijk uit voor beschadiging met de slicker. Als je hiermee te vaak borstelt heb je over een poosje een two finger mitt. :p
 
@jazzway aha, duidelijk. Zoals je ziet is de haaruitval minimaal, en nog minder met de Wookie, dus ik denk niet dat dat een groot probleem is. Daarnaast is de levensduur van de four finger mitt niet zo gigantisch lang (0.5 - 1 jaar) in mijn ervaring, dus ik denk dat ie eerder kapot gaat dan dat er geen haren meer over zijn.
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
Haha, ja natuurlijk. Ik was even vergeten dat ze waarschijnlijk harder slijten door gebruik dan borstelen.
 
Even een korte update:

DodoJuice en andere merken die wollen washmitts verkopen schatten de levensduur hiervan tussen de 6 en 12 maanden, mits goed onderhouden. Wat wordt er verstaan onder goed onderhoud:

- Regelmatig borstelen
- De huid niet laten uitdrogen
- Regelmatig gebruiken (minimaal eens in de 2-3 weken)

Ondanks dat ik de Wookie wel eens meerdere maanden niet heb gebruikt en de huid ook wel eens is opgedroogd, heb ik nog steeds geen achteruitgang kunnen bemerken. De haren laten nog niet los, hij stink niet, en hij valt niet uit elkaar, terwijl ik hem al meer dan 2,5 jaar heb.

Heb ik gewoon enorm mazzel met mijn Wookie of is de levensduur van de andere Wookies ook zo lang?
 
Even een korte update:

DodoJuice en andere merken die wollen washmitts verkopen schatten de levensduur hiervan tussen de 6 en 12 maanden, mits goed onderhouden. Wat wordt er verstaan onder goed onderhoud:

- Regelmatig borstelen
- De huid niet laten uitdrogen
- Regelmatig gebruiken (minimaal eens in de 2-3 weken)

Ondanks dat ik de Wookie wel eens meerdere maanden niet heb gebruikt en de huid ook wel eens is opgedroogd, heb ik nog steeds geen achteruitgang kunnen bemerken. De haren laten nog niet los, hij stink niet, en hij valt niet uit elkaar, terwijl ik hem al meer dan 2,5 jaar heb.

Heb ik gewoon enorm mazzel met mijn Wookie of is de levensduur van de andere Wookies ook zo lang?

Wat bedoelen ze met: "de huid niet laten opdrogen."

Moet je hem dan constant vochtig houden?
 
Ja. De wol mag wel drogen, maar het leer niet. Als de wol droog is dan borstel ik hem en dan doe ik hem in een emmer met gamma seal. Daarin blijft 'ie heel lang goed.
 
@Jansen Mijn Wookie had ook een lange levensduur. Ruim 1.5 jaar gebruikt en nog zo goed als nieuw. Ook soms lang niet gebruikt en als ik hem gebruikte alleen opgehangen om hem te laten drogen. Uiteindelijk was ik er zelf klaar mee en heb ik een andere gekocht.