• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud Lambswool Mitt

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik zet het maar bij pads en doeken, past het 't beste bij denk ik...?

Ik gebruik alweer een tijdje naar tevredenheid de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt. Daarvóór de Meg's versie, maar die heeft iemand een keer in de wasmachine gemikt. Kunnen ze niet tegen... :no

Nou vind ik het wel lastig om het ding weer droog te krijgen, dat duurt erg lang. In het begin bleef de binnenkant vrijwel droog, maar dat is (helaas) niet meer. Net als de Meg's wordt ie vanbinnen net zo nat als van buiten, en juist dat duurt erg lang voor het droog is. (soms was ik de auto alweer vóór het ding goed en wel droog is). Ik sla hem altijd zoveel mogelijk uit, zodat het water uit de vacht is en die weer mooi overeind staat. Maar dan de binnenkant hè...

Laatst rook hij ook wat muf vanbinnen dus heb ik 'm maar eventjes in een beetje water met een scheut Dettol gelegd. Hij is nu weer lekker fris, maar ik blijf zitten met die droogtijd.

Ik vind het nog niet zo'n punt, dan blijft ie maar wat langer hangen, maar m'n vriendin heeft nog wel eens de neiging om alle uithangende poetsspullen in een bak te mieteren zonder echt goed te kijken of het droog is. Not good. :no
Moet ik ze er weer uitvissen en te drogen hangen. :klap (nee ik sla haar niet hoor) :grinning:


Anyway.... Iemand een handige oplossing, behalve een half uur met een föhn te zitten klooien?

TIA! :cool:
 
Ik gooi de Mothers Lambswool Washmitt gewoon in de droger, niet te lang, meestal 15 minuten tesamen met de rest van de doeken, pads enz.

Wat ik wel doe, is de mothers mitt apart met de hand wassen, met alleen water. Daarna 2 keer in de centrifuge op hoogste toerental.

Dan hang ik em te drogen buiten aan de waslijn (indien zonnig) en anders leg ik em op de kachel te drogen.

Alle bovenstaande manieren worden afgeraden door de fabrikant, maar tot op heden nog geen problemen ermee gehad.
Wel een keer dat de stiknaad los was geraakt, zeg maar bij de kraag. Kwestie van naald en draad :)^

Patrick
 
Thanks... heb alleen geen droger meer. Kleding wil ik er toch niet in hebben, en om nou alleen voor de handdoeken een droger te kopen. Tsja...
 
MF gaat hier ook in de WM, maar met de vachtjes zou ik toch oppassen hoor, het blijft toch een soort leer/huid. Kan nooit echt goed zijn. Anyways, mijn Meg's vacht mitt is ooit in stukken uit de machine gekomen.

Maar goed, het ging me meer om het drogen eigenlijk, niet zozeer het wassen, dat lukt met de hand ook wel (vies laat ik 'm niet worden, hij wordt alléén op de lak en ramen gebruikt).
 
Hi sven,

Ik doe de lamswol mitt gewoon in de wasmachine, 30gr, extra centrifugeren en niks aan het handje:)^
 
Mijn eerste mitt, scheurde bij de duim uit, slechst 2x gebruikt! Gelukkig was daar de goede service van Tim en stuurde mij een nieuwe op! Die nieuwe voldoet prima, ik was hem nu maar voor de zekerheid ff met de hand uit zodat al het vuil eruit is. Dan wring ik hem ff uit, keer hem binnenste buiten, nog een x zachtjes wringen en dan laat ik hem drogen. Als de binnenkant dan droog is keer ik hem weer om en laat hem verder drogen. Binnen een dag is ie volledig droog en klaar voor de volgende wasbeurt.:D
 
Misschien als je 'm in z'n eentje centrifugeert dat hij plat blijft liggen... (Doe ik met de pads ook wel eens na het schoonmaken).

Leon Sport, Kun je 'm wel weer binnenstebuiten (of andersom) krijgen als hij droog is?
 
Kun je op internet niet nog ergens een oude centrifuge op de kop tikken?
Zo'n ding wat je vroeger altijd had om je was te droogen.

Die droogd door het hard ronddraaien zonder extra verhitting?
Weet niet of de daar tegen kunnen maar tis een idee :ja
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, da's een idee! Je doeken krijg je ook heel snel droog zo denk ik. Die losse dingen blijven toch beter drogen dan de beste wasmachine.

Nou heb ik een Miele WM met 1200 toeren, dus daar gaat het m.b.t de mitt evt. ook wel mee. Ik zal wel eens proberen of het gaat als ik hem er alléén in leg, dan blijft ie door de middelpuntvliedende kracht vanzelf netjes liggen. Ik wil 'm nl. niet verfrommeld tussen de rest van de spullen hebben. (bovendien gaan eventuele pluisjes weer aan de MF doeken hangen).

Zoals gezegd krijg ik m'n machine pads zo een stuk sneller droog. :idee
 
Ja die MF doeken zijn leuk ;)
Ik zet meestal een emmer met doeken, pads enzo bij de wasmachine neer dan snapt moeders wel wat ze mag doen ;)
Alleen was ik vergeten dat er nog een spons onderin zat dus moeders d8 oh misschien word die ook wel schoon :(

Gevolg voor ik weer kon poetsen was ik een halfuur bezig met het uitpluisen van me MF doeken.
 
Oh Fcuk... Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik doe het eigenlijk altijd zelf, dan weet ik zeker dat het goed gaat (spoel zelfs het wasverzachterbakje eerst schoon zodat er geen restjes inzitten). Maar een keer dacht m'n vriendin aardig te zijn en het even te doen. Die dacht dus ook dat haar schoonmaakspons er wel bij kon. Niet dus, overal van die rottige balletjes spons die aan de MF doeken blijven zitten... Argh! :-&
 
Als beginneling heb ik mijn doeken en washmitt nog nooit in de was masmachine gedaan.

De washmitt heb ik tot nu toe alleen maar met warm water uitgespoeld. Hij blijft een beetje naar appeltjes van de Poorboys shampoo ruiken maar ach. Hij is schoon en daar gaat het om. :-b

De MF doekjes gewoon in de Biotex en warm water even weken en daarna uitspoelen. Ik heb echt al vervelende vlekken in mijn MF gehad met mijn tweedehands auto die flink door de vorige eigenaar was verwaarloosd.

Zelfs de nicotineteer die ik van mijn dashboard heb gepoetst zijn er allemaal gewoon weer uit gegaan.:grinning:
 
Lamswol wassen op 30 graden in de machine is geen probleem, maar niet centrifugeren! Daardoor kan wol verfilten en dan wordt de structuur steeds minder zacht!

Dus 30 graden wassen, daarna uitknijpen en heel voorzichtig op lage temperatuur in de droger (eigen risico).
 
Tim zei:
Lamswol wassen op 30 graden in de machine is geen probleem, maar niet centrifugeren! Daardoor kan wol verfilten en dan wordt de structuur steeds minder zacht!

Dus 30 graden wassen, daarna uitknijpen en heel voorzichtig op lage temperatuur in de droger (eigen risico).


Ook niet als je 'm alléén plat in de trommel legt? Hmm, dan hang ik 'm wel gewoon te drogen. Wassen is het punt niet, dat lukt met de hand ook wel. Zo vies wordt ie niet bij mij... ;)