• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud na ONE coating

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
Om het even voor mezelf helder te krijgen (en eventuele denkfouten eruit te halen): nu alles er op zit komt het er op neer om de coating to goed mogelijk te onderhouden, en die zaken die je anders zou doen met een gewone wax of sealant aan te passen aan de "nieuwe situatie".
  • Wassen gebeurt vanaf nu met Gyeon Bathe+. Kan ik dat ook gebruiken als foam, of ga ik best gewoon verder met de Magico snow foam?
  • Wetcoat is prachtig, maar wil ik niet op de ramen vanvoor; beter weglaten?
  • Om de paar wasbeurten een laagje Cure aanbrengen? Of elke wasbeurt als drooghulpmiddel?
  • Is Cure een goede vervanger voor de quick detailer die ik tot nu toe gebruikte? Ik vind het heerlijk om te gebruiken in ieder geval.
  • Mag Cure ook op de View (voorruit & beide zijruiten) of beter van niet? (zelfde vraag voor Bathe+ eigenlijk...)
  • Drogen door middel van tuinslang. Daarna Silk dryer voor de rest, of toch maar denken aan een blazer? Hoe minder de lak aanraken hoe beter, toch?
Zie ik nog iets over het hoofd? Andere dingen die ik absoluut moet vermijden?

Ik ga binnenkort toch een keer buurten bij CC, dus als ik nog iets vergeet kan ik het daar nog vragen.
 
* Bathe+ kan je inderdaad foamen. Maar ik gebruik dit zelf niet als voorwas, maar als laatste stap van het wassen. (Dus als de auto helemaal schoon is)
* Wetcoat kan je ook gebruiken, maar mijn voorkeur gaat uit naar Bathe+ foamen omdat ik de Wetcoat vettig vind.
* Als je al Bathe+/Wetcoat gebruikt, zou ik Cure niet meer gebruiken als NOG een extra laagje. Misschien wel als drooghulp voor dat beetje extra, maar ik kies dan zelf eerder voor Spray&Wipe 1:1.
* Cure vind ik één van de betere quick detailers. Maar, ik vind de Mothers - Showtime ook erg goed qua reiniging en warmte die het aan de lak geeft.
* Ik zou de View niet specifiek gaan aftoppen met iets, maar als je Bathe+ gaat foamen is het prima.
* Tja, de lak niet aanraken is inderdaad beter. ;)

Als ik nu een coating op de lak + ramen had zitten, zou ik zelf alleen Bathe+ foamen en de boel zo lekker bijhouden. Alles wat je infoamed krijgt een laagje.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Bedankt. Jammer van de Wetcoat, het is een geweldig product, maar past gewoon niet in mijn “stappenplan”. Verbannen naar de douchecabine. . Dus blijft de combinatie Bathe+ en Cure behouden.

Die Showtime bekijk/probeer ik nog wel eens, experimenteren blijft leuk. Ik vind het merk ook fascinerend, hoor er bijna alleen goeie dingen over, vanuit heel verschillende wereldjes.

Blazer bekijk ik ook nog wel eens. Het is niet dat je met die Silk dryer of de (vergeten... Dry Me Crazy?) de lak er af rukt.
 
Ik sluit me volledig bij @Quantoxx aan!
Inderdaad af en toe Bathe+ foamen als afsluiter.
Wat ik hier regelmatig doe is Cure 1:1 verdund als detailer/drooghulp gebruiken. Met name 's zomers vind ik pure Cure niet prettig omdat het vlug streept of vlekt op donkere auto's wanneer deze ook maar de minste zon zien.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan. Ik foam met een gewone foam, ik was de wagen met een gewone pure shampoo (zonder toevoegingen). En dan eens om de zoveel wasbeurten foam ik na het wassen met Bathe+. Het prettige aan het foamen van deze shampoo, is dat je zéér weinig product nodig hebt!
Om de 4 wasbeurten een rondje cure ipv bathe+ foam. Zoals al aangegeven heb ik mijn flesje cure ook 1/1 verdund en dit werkt perfect!
De WetCoat hoef je niet per se weg te doen. Deze kan nog dienen als extra bescherming van de velgen
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Slim hoor! Had ik niet aan gedacht/gesnapt, tweede keer foamen met Bathe+, afwisselen met Cure... en de rest gewoon eerst foamen/wassen zoals voorheen.

En Wetcoat voor de velgen, ook praktisch.

Halveren met demi had ik al meegepikt. Niet gedaan nu, geen strepen, maar het niet warm/zonnig zijn in die hal was natuurlijk de reden dat het zo prettig werkte zonder strepen e.d.

Ik kijk zo meteen even voor de blower, bedankt.
 
Vergeet niet dat als je een blower wilt aanschaffen omdat je de lak zo min mogelijk wilt aanraken, dat je dit weer tegenwerkt als je een detailer met toevoegingen (Cure) gaat aanbrengen en afnemen met doeken. ;)
 
  • Grappig
Reactions: Wide-O