• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhouden wax of sealant laag

Wat maakt een wax dan luxer? Het mooiere potje of marketing eromheen? :) Met name bij waxen is er veel poespas qua potjes/verpakking/hype/merk/etc.

Een ieder zijn ding, natuurlijk. Maar zolang Collinite's laag geprijsd zijn, makkelijk te verwerken zijn en goede eigenschappen hebben... Ideaal. Pay for what you get.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Rémon
Ik bedoel met een luxe wax een wax welke prettig verwerkt (makkelijk uit te pot, makkelijk smeerbaar), prettig ruikt (subjectief maar Colli ruikt voor mij te chemisch), goed afneemt (iets te dik gesmeert mag voor mij niets uitmaken, ik hoef niet gestraft te worden tijdens mijn hobby), geen witte residu achterlaat op rubbers en kunststof (vind ik makkelijk), geen moeilijke cure tijden hanteert (ik werk uitsluitend op de oprit dus heb geen controle over temperatuur of andere weersomstandigheden) en welke wat toevoegd aan de looks (flake pop, glans, kleursaturatie, wetlook).

Ik zeg niet dat een luxe/dure wax "beter"is dan een Colli maar voor mij is Colli niet hufterproof en de verwerking en looks niet bevredigend, da's alles.

Ik heb meerdere waxen van diverse merken in mijn schuur staan waar ik wel een bevredigend gevoel bij krijg wanneer ik deze gebruik (op alle vlakken) en dat zijn geen Waxaddict (behalve Vitreo), Collinite of Dodo Juice waxen.

Standtijd doet me niet zoveel, wel vind ik superwaterafstotend leuk...er is voor iedere detailer veel te krijgen dus eenieder kiest wat hij/zij wil.
 
Altos, de vloeibare Megs NXT wax al geprobeerd?
daar kun je weinig fout mee doen, dik smeren geen geeft geen enkel probleem en je kunt hem zelfs OP kunststof smeren.

Ikzelf ben afgehaakt op de Megs waxen vanwege de maximale standtijd van 3 maanden, dan is het meeste er echt vanaf. De 915 is zeker niet hufterproof maar gezien een druk gezinsleven is een langere standtijd echt prettiger. En hij blijft ook GOED zitten, wasbeurt na wasbeurt, beter dan de Megs. De redenen die jij aangeeft zijn zeker begrijpelijk om af te haken op Collinite.
 
  • Leuk
Reactions: Altos