• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Onderhouden wax of sealant laag

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
11.922
193
30
Leersum (Utrecht)
Hmmm... Mijn ervaring met de Collinites is dat ze vrij hufter-proof zijn. :p Zelfs bij te dik smeren en/of verkeerd curen zijn ze nog redelijk af te nemen. (Swipetest)

Maandenlang goede werking, dat red ik dan weer niet zonder boosters.
 
  • Leuk
Reactions: Rippie en RoyR

GeBas

Detailing chief
22 dec 2019
123
78
41
Hattem
Zou je ook na het polijsten de PB EXP aan kunnen brengen met daar overheen Collinite (of andersom?)
 

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
11.922
193
30
Leersum (Utrecht)
@GeBas - De sealant-wax combo wordt wel vaker gedaan. ;) Ik zou dan wel na het polijsten goed ontvetten en eerst de sealant doen (ligt graag op een brandschone lak) en dan later aftoppen met een wax.

Wat is jouw beweegreden om twee LSP's aan te brengen? Meestal deed men dit om een langere standtijd te behalen door de sealant en de wax voor wat meer looks.
(Persoonlijk zou ik dan gewoon een basis leggen met een wax en dan boosters gebruiken als onderhoud)
 

GeBas

Detailing chief
22 dec 2019
123
78
41
Hattem
@Quantoxx

Nou, na het polijsten wil ik graag Collinite 845 aanbrengen. Maar ik overweeg om de 915 aan te schaffen (nog mooiere glans langere standtijd, maar niet met een Dap aan te brengen denk ik?

nu vraag ik me af er 2 staps methodes zijn dus eerst een sealant en daarna een wax. Ik wil maximale glans en bescherming maar nog geen coating.
Ben erg tevreden over de 845 dus wellicht een 2e stap
 
Laatst bewerkt:

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
11.922
193
30
Leersum (Utrecht)
De 915 vind ik een erg mooie, fijne wax voor donkere kleuren. De 845 is eveneens een mooie wax, maar geeft een ietwat glasachtige glans. Het is maar net wat je als "glans" ziet en wilt.
De 915 is een vaste wax zoals de 476S en machinaal aan te brengen, zolang je maar wax op de pad kan krijgen. (Grootte van de pot, etc)

Maximale glans krijg je niet maximaal uit een potje. ;) Ik zou goed polijsten en dan bijv. de 915 aanbrengen als basis-LSP. Vervolgens met boostende producten bijhouden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Rémon

Rémon

Detailing guru
24 feb 2017
1.033
158
42
Oud-Beijerland
Met de Collitine heb je zeker een goede keuze gemaakt maar zoals @Ruttie85 zegt bijna onzichtbaar opbrengen anders kan het echt een Bitch zijn om uit te buffen.
Met het onderhouden van je wax is Gyeon Cure ook een hele fijne wel een stuk duurder maar zeker de doekoe waard;)
Veel suc6:)
 

DetaiLeo

Detailing addict
15 jun 2020
146
55
42
Heerenveen
ikzelf vind de combinatie Menzerna Power Lock (ikzelf gebruik Jes Car maar dat is zo goed als hetzelfde) + Colonite 845 een geweldige combinatie.
Eerst Menzema en dag later Colonite.

Menzema kan je aanbrengen op de gehele auto en daarna zeer gemakkelijk er afhalen, in tegenstelling tot Colonite, die doe ik altijd panel voor panel, eerst verwarmen onder de kraan, dun opbrengen en direct uitbuffen.
 

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
11.922
193
30
Leersum (Utrecht)
@DetaiLeo - Huh? Je laat de 845 niet eerst curen voordat je afneemt? :neutral:
En de 845 is zo hufterproof als maar kan en je kan bij normale temperaturen makkelijk de hele auto inwaxen en dan gaan afnemen.

Alle Colli's zijn eigenlijk vrij simpel. :p
 
  • Leuk
Reactions: Rémon

DetaiLeo

Detailing addict
15 jun 2020
146
55
42
Heerenveen
laat hem "beperkt" curen idd, mijn ervaring is dat wanneer ik de hele auto er mee doe (en ik breng het dun aan, zeer dun) het er af buffen toch behoorlijk wat spierballengeweld met zich meebrengt.

Dat heb ik twee keer gedaan, daarna ben ik daarmee gestopt en doe ik het panel voor panel. Opbrengen, even laten inwerken en dan er af buffen.
 

GeBas

Detailing chief
22 dec 2019
123
78
41
Hattem
Ik denk maar dat ik ga voor de volgende combi:
Mezzo (Indien nodig) met oranje
finale met wit
Menzerna 3800 met zwart
Collinite 845 met rood
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo

GeBas

Detailing chief
22 dec 2019
123
78
41
Hattem
@RoyR en @Rémon ongetwijveld, maar ik heb 845 staan (net als de Mezzo en Finale). 915 spreekt me wel aan maar die kan ik denk niet aanbrengen met de DAP, na een dagje polijsten heb ik denk ik geen zin meer handmatig wax aanbrengen.
 

Rémon

Detailing guru
24 feb 2017
1.033
158
42
Oud-Beijerland
Wax breng ik altijd handmatig aan lekker even rust (zen)zonder dat geluid van de DAP
En je komt toch makkelijk op de wat moeilijkere plekken met het handje :D ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
11.922
193
30
Leersum (Utrecht)
Ik snap je punt enigszins, Gebas. ;) Maar ik zie het waxen als de kers op de taart na het vele beulen en dus als een soort ererondje langs je eigen werk. Machinaal waxen is leuk op grote panelen, maar na een lange detail per ongeluk de rubbers volschijten met wax of andere delen omdat je per ongeluk uitschoot met de machine op die lastige stukkies... Bah! Dan mag je ineens weer een paar stappen terug.
 

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
2.134
193
40
Daarom zijn er veel waxen welke niet vlekken op de rubbers en kunststof delen.
Ik zal wel erger zijn dan een hufter want vrienden ben ik nooit geworden met de Colli's.
Doe mij maar een iets luxere wax zonder gedoe (zymöl of pinnacle) dan ben ik veel blijer...geld op de bank houden is ook niet alles...