• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderkant auto afspuiten?

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Uhm, wat is nu het makkelijkst....?

De Wasstraten in NL hebben volgens mij nergens een Programme met alleen onderkant auto afspuiten...

Of kent iemand dit toch wel?

En anders met de hogedruk....

Alleen daar zie ik best tegen op, aangezien ik amper onder me auto komen kan
Weet wel dat bij ons in de bouwmarkt een opzet stuk voor karcher/Alto zijn... En die hebben zo'n sproei-effect ding...
Zou daar misschien ook wel mee lukken, of heeft er iemand misschien Dè Tip? :-"

Schuin op de stoep parkeren heeft ook geen zin, aangezien de stoep even hoog als de straat is...

Iemand die iets weet?
 
Dat wil ik ook wel eens weten..:ja

Ik weet dat er opzet stukken voor Karcher bestaan met bocht in ,daarmee zou het kunnen lukken.
 
Op de boerelullen manier:

Heftruck met 3mtr lepels regelen, hierop dikke rubberen blokken "positioneren" dat ze precies op de plekken komen waar normaal een hefbrug ze zou optillen.
Nu dat ding de lucht in en spelen met je hogedrukreiniger.

Anders wordt het vrij lastig als je geen wasstraat door wilt. Anders pak je gewoon een keer een wasstraat, en bij krasjes : DAPPEN!

Wel zo leuk, wel zo lekker.
 
Van die schuine oprij blokken zou ook kunnen werken ,in nevelen met een degreaser en dan gewoon afspuiten.

Minilifts3.gif
 
  • Leuk
Reactions: gti1
Mmmh die heftruck met lange lepels staat wel bij pap op het werk....:D

Maar dat vind ik maar niets eigenlijk.... Ben niet zo een heftruck-fan.....:roll

En voor oprijd bokken staat me auto ietsjes te laag ben ik bang 8o
 
Als je de heftruck neer laat zetten op een recht stuk (stelcon plaat ofzo) en de lepels helemaal breed uit elkaar zie ik geen probleem. Wat denk je dan van een-koloms hefbruggen?

Dat maakt vrij weinig verschil mijns inziens... maar het is jouw auto, jouw keus.


398.jpg
 
veel te drastisch allemaal; gewoon de onderkant afspuiten met zo'n verloopstukje voor je HD. Kan je bovendien ook erg mooi de wielkasten mee doen.
 
Ga meestal naar een goede kennis van mij, die heeft een transportbedrijf met daar een afspuitplaats voor vrachtwagens. Doe ik regelmatig de onderkant na terreinrijden. Kan desgewenst in iedere gewenste verhouding industriereiniger (nee geen zelfgemaakte) bijmengen. Eventueel indien nodig een stoot stoom meegeven.

Werkt super. Ze krijgen daar zelf de schotels van de vrachtwagen mee schoon. Zelf als daar een paar kilo vet aan hangt.
 
Trouwens....

Wordt er normaliter alleen met water de onderkant afgespoten?

Of zou hier nog een shampoo,degreaser of weet ik veel wat nog gebruikt kunenn worden? :weetniet

Oh ja, haal me zo meteen nog even zo'n spuitding voor op de hogedruk, die mooi onder de auto kan spuiten :)
 
Nou hier is hij dan, zelfs nog er speciaal voor ook! :)

Op zijn nederlands staat er op de doos: Onderwagenwasser :party:


Consumentenprijs: € 19,95

Maar minus mijn personeelskorting gaat er dus 15% van af, maakt € 19,95 x 0,85 = € 16,95 :-"

(Wel heel toepasselijk, dat er een alfa 156 op alle doosjes van Nilfisk-Alto staan) :D

Zal binnenkort wel een Review schrijven, lijkt me toch een makkelijk dingetje om de onderkant mee te doen, en vooral nu vanwege het zout e.d. ,^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wel een leuke aanwinst..Hopelijk werkt het ook goed ,want ik vindt de bocht (90° hoek) toch wel raar ,lijkt me veel drukverlies te gaan krijgen.
Maar een review zal dit uitwijzen..:)^
 
Abarth zei:
Je heb ook nog een Nilfisk Alto Chassis-sproeilans (Artikelnummer 6410763).

Ja klopt, heb ik ook gezien, alleen die was toch een enorm stuk duurder... En als ik deze die ik nu heb, er op zet. Dan kom ik ook wel onder me auto, en loop ik rond om, dan lukt het me wel. Zal misschien een beetje nat worden alleen. :p
 
Bedenk dat de euro's die je nu investeert in het voorkomen van roest aan de onderkant van je (vrij) nieuwe auto, pas iets opleveren als de auto 15 tot 20 jaar oud is. Dan is het de vraag; leg je nu die euro's op tafel voor jezelf of voor de toekomstige 4e of 5e eigenaar? Dus de vraag is: "rij ik nog in deze auto als 'ie 15-20 jaar oud is?"
 
Mmmh ja, daar zeg je wat :roll Zal voor nu toch wel weinig uit maken... En over 2 a 3 jaar (eind dit jaar komt de opvolger) Dan kan ik dan eentje kopen waar precies net de kop van af is, en is deze auto voor de derde eigenaar een zorg :)

Eniewee kan ik nu ook even iets makkelijker tussen de band/wielkasten komen, dus een verkeerde aanwinst is het zeker niet :p
 
Nou ja.. ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat de auto aan de onderkant er schoon uitziet. Vooral omdat ik dan altijd kan zien waar een evt. lekkage vandaan komt en zo zie je direct als er iets niet in orde is:! en omdat ik de laatste tijd bij de garage blijf als hij onder handen word genomen kan ik gelijk ff checken of hij nog een beetje in orde is ;)

Fluffy: waar heb je dat plaatje vandaan? wil er wel 1 aanschaffen en vraag me af wat deze mag kosten :)