• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oneffenheid blanke lak wetsanden?

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.478
170
Ik heb bij mijn audi een soort van witte waas in de blanke lak zitten op het rechter voorscherm, een stuk van 10x5cm schat ik. Valt op als het licht er op een bepaalde manier opvalt.

Is dit op een of andere manier op te lossen behalve dan het spuiten van het hele paneel. Krijg het geheel niet echt fatsoenlijk op de foto, is ongeveer net zo lastig als een swirl vastleggen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet eruit als in de lak, heb de plek al gehad met innizio op wol maar dat mag niet baten. Zit dus echt in de blanke lak, denk zelf dat er weinig aan te doen is maar misschien dat er hier iemand anders overd denkt:-b

Is in elk geval geen spuitenevel, zal er van het weekend nog eens een paar hits inizio forza op wol proberen kijken of het dan minder wordt...

Hmmz als het er echt in lijkt te zitten lijkt het me moeilijk oordelen.

Zou dan niet te diep gaan als je denkt dat je het toch niet weg kunt krijgen.

Net geprobeerd de vlek wat weg te krijgen, maar is dus niet gelukt, weet iemand dus nog een goed spuitbedrijf in limburg noord???

Ziet er echt niet uit, maarheb ook weinig zin 300 euro kwijt te zijn aan het spuiten van een schermpje...

Die zei toen dat het er niet mooier op zou worden als hij het met spotrepair zou moeten doen, omdat het midden op een scherm is...

Even een update hier, gisteravond een fietser tegen het scherm gehad :-&

Maar dus geluk bij een ongeluk, is bekend wie het is, dus via verzekering wordt de auto gemaakt. 1x krasje van ongeveer 10cm (van de remhendel) € 655,- :rules

Waarom zouden die schadebedrijven toch allemaal van die mooie panden hebben :-/

@emiel10.

Wanneer jouw vlek sprekend lijkt de foto zoals hierboven, dan lijkt het of er in het verleden iets op jouw lak heeft gelegen.

Bekend fenomeen is inmiddels het afdekken met een plasticzak. Daarin zitten weekmakers die de lak aan kunnen tasten. Wanneer je er snel bij bent, kan polijsten nog wel eens helpen.

Heb je al eens gepolijst en met iets als IPA gewerkt om er zeker van te zijn dat je de lak mega reinigt?

Voor je schadeverhaal. Ik heb in het topic waar je dat geplaatst hebt wat tips voor je vermeld.

Rolf zei:
Van de door jou betaalde (en vele met jou), te hoge verzekeringspremies.

"DNB: premies autoverzekeringen te laag

Donderdag 9 dec 2010, 06:59

De premie voor autoverzekeringen is de afgelopen jaren fors gedaald. De Nederlandsche Bank maakt zich daar zorgen over. In een brief aan verzekeraars meent de toezichthouder dat er sprake is van een "zorgwekkende situatie".

De premie is volgens de toezichthouder te laag, waardoor de financiële positie van de verzekeraar in gevaar kan komen. Dit jaar ging autoverzekeraar Ineas failliet."

Voor de geïnteresseerde het volledige stuk op : http://nos.nl/artikel/203921-dnb-premies-autoverzekeringen-te-laag.html

Ik werk zelf in de verzekeringsbranche, dus teveel betalen doe ik sowieso niet :-"

Maar vind evengoed dat we met zijn alle minder kunnen betalen als schades als deze goedkoper gemaakt konden worden...

Even een update en fototje, nadat ik de "vlek" met de dap behandeld had bleek dit toch preuse klanke lak te zin, hij brak er gewoon vanaf, met onderstaand als gevolg (nadat ik het met wedsanden gladgemaakt hebt) let overigens niet op de kras en de smerigheid van de lak.. Volgende week komt colorworks het weer repareren, als ze dit net zo goed doen als mijn bumper dan ben ik weer een tevreden man

Duidelijk ja.. Was ook geen beginnen aan, een x met dap witte pad met mezzo was al voldoende...

Geluk bij een ongeluk dat er een fietser zo aardig was met de ijzel van van de week tegen hetzelfde paneel te vallen op nog geen 10cm afstand, volgende week donderdag komen ze repareren, heb er vrij voor gevraagd omdat ik toch wel erg benieuwd ben naar hun werkwijze (spotrepair)

Vanmiddag is de spotrepairder geweest, en met een verbluffend resultaat:
Voor:
P1030785.webp

P1030784.webp

Mooi afdekken met een valentijnsdoekje :-b
P1030787.webp

P1030786.webp

Daarna de handel opschuren:
P1030788.webp

Spuiten in basislaag (plaatwerk werd eerst verwarmd met een verfafbrander, en tijdens het spuiten werd dit ook continu verwarmd):
P1030790.webp

P1030791.webp

En toen gelijk erachteraan de blanke lak. Toen de lamp erop:
P1030792.webp

Lamp 4 keer verplaatst om alle gepoten delen goed te laten drogen. Daarna met korrel 2500 opschuren om eventueel sinasappel effect weg te halen, daarna met een rotary polishen en het is weer een spiegel:
P1030794.webp

P1030793.webp

P1030795.webp

P1030796.webp

Voor iedereen die dus een kleine schade aan zijn auto heeft is dit een erg goede oplossing.

emiel10 zei:
via verzekering.... 1x krasje van ongeveer 10cm (van de remhendel) € 655,-
Waarom zouden die schadebedrijven toch allemaal van die mooie panden hebben

Omdat Jan en alleman hier handig 'gebruik' van maakt?

Het resultaat mag er inderdaad zijn. Maar als ik zie dat er buiten wordt gewerkt vraag ik me toch af hoe er stofvrij gewerkt kan worden? Dit is dan nog een verticaal paneel, maar hoe zou dit uitpakken als er midden op een horizontaal deel schade was bijgewerkt?

Horizontale delen doen ze niet, om bovenstaand te voorkomen. Ze doen het overigens ook alleen onder een carport oid om stoffen etc te voorkomen.