• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ontvetten?

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Even een vraag waar ik niet zo snel een duidelijk antwoord op kan vinden, vandaar de vraag.
Als ik de auto voor de winter een glaze en daarna een wax aan wil brengen moet ik dan eerst ontvetten, glaze aanbrengen en wax aanbrengen?

Zoja kan ik met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser?

Bij voorbaat dank voor uw advies / raad.:-)^

Beter neem je een flesje PB Professional Polish erbij voor het cleanen van de lak.
APC laat soms juist een vettige waas achter...

Hartelijk dank voor het advies.
Met de spullen die ik nu heb wou ik eigenlijk de winter doorkomen en na de winter weer meer spullen inslaan (heb al 2x een flinke uitgave gedaan en moet even een pas op de plaats maken).

Dus wat zou ik kunnen met de spullen?

Optie 1 wassen met overmatig Poorboys Super Slick & Suds shampoo, Poorboys Professional Polish en dan Collinite 476S of Collinite 845 (heb geen sealant).
Optie 2 wassen met overmatig Poorboys Super Slick & Suds shampoo, Poorboys Professional Polish en Poorboys White Diamond en toppen met Collinite 476S of Collinite 845 (heb geen sealant).
Optie 3 wassen met overmatig Poorboys Super Slick & Suds shampoo, Poorboys Professional Polish en Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta (heb geen sealant).

Zelf zou ik voor optie 2 gaan maar wil toch nog even het professioneel advies van jullie.

Bedankt vast in zoverre ,^^

Ik zou ook voor optie 2 gaan. Maar dan zou ik de white diamond laten zitten en gaan voor twee laagjes 476. De glaze zal je in de zomermaanden wat meer glans geven. Een betere hechting (en dus een betere standtijd) is nu wenselijker en een glaze gaat toch tussen je lak en de wax/sealant zitten.

Optie 2. En dan zonder white diamond.
..
Dat is dus optie 1 :-b

Maar goed. Voor in de winter zou ik inderdaad de glaze ertussenuit laten. En met twee laagjes 476 of 845 heb je er geen omkijken meer naar tot en met de lente.

Is het de eerste keer dat je de waxen gaat gebruiken? Dan zou ik gewoon lekker allebei de waxen uitproberen, eerst een laagje 476 en daarna een laagje 845. Zo kom je zelf achter de verschillen en ben je lekker bezig. Mooie waxen trouwens.

Oke mannen,

ben er uit na alle goede adviezen van jullie echte detailers.

Het word optie 1 maar dan wat GMToyota schreef : wassen met overmatig Poorboys Super Slick & Suds shampoo, Poorboys Professional Polish en dan Collinite 476S en dan laatste laag Collinite 845.
De 476s heb ik veel goede ervaringen van gelezen en de 845 ook, had eerst Wolfgang DGPS willen bestellen maar aangezien ik overal lees dat de laag 12 uur droog moet blijven besloten om de 845 te bestellen.

Dit omdat alles voor op de parkeerplaats moet gebeuren en omdat ik het weer niet kan beïnvloeden:-d
Nu wat sparen dat ik na de winter een DAP of de nieuwe die eraan zit te komen de PAW900 met 21 mm uitslag en alle pads.

P.s. review van de Collinite 845
http://www.autogeekonline.net/forum/how-articles/40243-collinite-845-definitive-how-guide-legendary-wax.html
http://rallyways.com/2338/collinite-845-review-liquid-insulator-wax/

Hartelijk dank allen voor het advies.:-)^

Ik zou persoonlijk de 476 niet toppen. Heeft niet echt meerwaarde denk k. Ik zou gewoon gaan voor 2 lagen 476. Heb m hier ook staan en is echt een heerlijke wax!