• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ontwikkeling van mijn eigen wax

Al reeds paar weken terug heb ik Stijn gevolgd en ook mijn wax laten samenstellen bij Obsession Wax. Mede door het DW forum en Stijn zijn enthousiasme in dit topic. Met dezelfde ingredienten als Stijn maar met mijn smaak kwa kleur en geur samenstelling heb ik ook een bestelling gedaan. Dus ik ben ook aan het "testen". :)

Status nu is; mijn V1 is de V2 van Stijn en mijn V2 is de V3 van Stijn. Maar V2, die tegelijkertijd is geblend, laat nog op zich wachten vanuit Engeland. Denk dat hij nog ergens in Belgie zweeft... :eek:
Ondanks dat is het echt erg leuk om een eigen wax te bestellen.

Voor de fans; Met mijn V1 heb ik ook 2 andere "standaard" Sample waxen mee laten komen. Te weten Phantom en Evolution. Mocht er intresse zijn stel ik deze 2 beschikbaar ter overname via PB.

20160407_223458.jpg

20160407_223537.jpg

20160407_192616.jpg


Mijn V1 sample is de kleur standaard met vanille/chocolade geur en is gebaseerd op Evolution. Nadelen; Geur is wel erg overheersend en de verwerken is ook erg stroef. Voordeel; de lak krijgt wel een lekkere natte glans. Jay bekende dat hij mijn reactie wel had verwacht kwa verwerking dus hij is een andere weg ingegaan kwa samenstelling voor Stijn en mij. Ook kwa kleur en geur ben ik een andere weg in gegaan. Ik heb gekozen voor Deep Impact Blue van Ford met metallic glinstering in de wax met de geur van Kokos. Niet omdat t moet, maar omdat t kan :p
 
Moest er grote interesse zijn, ik beschik ook over de samples van Evolution en Phantom.
Deze moeten niet per se weg, dus check eerst eens bij Chris ;).

Verder bevalt de "pear drops" geur me zo goed, dat ik wat echte pear drops snoepjes heb besteld bij Amazon :yum.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Phantom is een duurzame carnauba wax, vooral geschikt op donkere of warme kleuren.
Evolution heeft scherpere reflecties, maakt de lak minder donker en is nog wat makkelijker te verspreiden (bevat montan wax i.p.v. carnauba). De standtijd daarvan is echter een stuk korter.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Vanavond rij ik na het werk meteen door naar de wasbox, strip ik de waxlaag en breng ik ze alledrie nog eens op (het merendeel met de v3, maar ook een stuk met de v1 en v2 om nog eens te vergelijken). Hierna heb ik de samples in principe niet meer nodig.

@Ferdy / @DonButtie : woont één van jullie misschien in de buurt van Genk of op het traject naar Wommelgem? (mag via PM)
 
Arethusa V1:
80941-d98a589df72129084e87135b14f7270c.jpg


Arethusa V2:
80940-3b17bc9c4866e5aad73d166aa31665cb.jpg


Arethusa V3:
80942-ea21ad95ce4a002bee8358c5a119c299.jpg


Mijn observaties:
Beading: Zéér weinig verschil tussen V2 en V3, die allebei beter presteren dan V1.
Sheeting: Een klein voordeel voor V2, op de voet gevolgd door V3 en dan V1.
Verwerking: V3 en V1 zijn makkelijker te verwerken dan V2
Glans: Zeer moeilijk om hier verschillen in te zien.
 
Ik ben het met @Ferdy eens. Maar wat zou daar het voordeel van zijn dat daar de druppels boller zijn? Dat betekend toch dan dat de wax dichtheid beter is? Wie kan mij dat uitleggen? o_O
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Heeft iets met oppervlaktespanning te maken.... weet er verder het fijne ook niet van. Ik vindt ook de v2 er het beste uit zien, maar de v3 ziet er ook erg goed uit. Zeker als de v3 beter te verwerken is zou ik voor deze gaan.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Tot nu toe klinkt idd V3 als de meest geschikte keuze, mooie beading, makkelijk in gebruik, zelfde glans en fijne sheeting...what else do you need!
Is het geurtje tussen V2 en V3 ook nog anders?
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
@FredFR1908 In mijn eigen ervaring is de beading ook een goede indicatie van de sheeting. Dus hoe beter de beading, hoe beter ook de sheeting. Ik vind een goede sheeting altijd fijn, omdat de auto dan makkelijker te drogen is. En een mooie beading ziet er leuk uit.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Is het geurtje tussen V2 en V3 ook nog anders?

Kort overzichtje van de geuren:
V1 - Peer
V2 - Limoen
V3 - Pear drops

Het staat hier al ergens geschreven, maar van die pear drops geur ben ik helemaal wild, heb zelfs al de echte snoepjes op Amazon besteld ondertussen :p .

Ik vind een goede sheeting altijd fijn, omdat de auto dan makkelijker te drogen is.

Ik was vergeten hoe het was om een auto zonder wax of andere bescherming te drogen :worried: .
Na agressieve foam van de wasbox, Dodo Juice Crudzilla en Farécla G3 Body Prep Shampoo, was er geen waxlaag meer over.
Gevolg: water blijft op de horizontale panelen er gewoon op liggen...
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Vandaag voor @StijnV (en natuurlijk voor mezelf) een test gedaan op de auto van mijn ouders.
Zie hieronder het resultaat.

V3 is naar mijn mening de winnaar, deze is veel makkelijker te verwerken dan de V2.
Vind de V2 zelfs vervelend om te verwerken.
V3 ruikt ook lekkerder.

Beading en Sheeting zijn vrijwel gelijk, al lijkt de V2 hierin toch net iets beter te zijn.

Oordeel zelf zou ik zeggen!

Passagiers zijde V2, bestuurders zijde V3.

20160417_124738.jpg
20160417_124751.jpg
20160417_124759.jpg
20160417_125111.jpg
20160417_125129.jpg

 
  • Leuk
Reactions: BjornGTR en StijnV
Leuke foto's Ferdy. Ik heb ook mijn testen inmiddels uitgevoerd met zegmaar de V3 versie van Styn. Op het dak van mijn witte Fiesta en op een zwarte motorkap van een Defender. Op beide kleuren maakt de wax zeker verschil kwa glans, beading en sheeting. De verwerking is zeker bijna net zo gemakkelijke als de gemakkelijkste wax die ik ken, Barrier Reef paste wax van Surf City Garage. Wat mij betreft is deze versie helemaal prima.

Wel laat ik mijn versie iets donkerderblauw maken met glitters om te matchen met de metalic kleur Deep Impact Blue van Ford. De kleur die ik heb gekozen op mijn nieuwe Fiesta die in Juni wordt afgeleverd... Grappig dat het kan zullen we maar zeggen :p

2016-04-11 18.18.10.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Ferdy
Ja die wax is inderdaad heel makkelijk te verwerken en af te nemen.
Ben ook zeer benieuwd naar de standtijd, voor mij moet die zeker 3 maanden zijn.

Grappig dat jij ook deze custom wax hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Chris van S.