• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ontwikkeling van mijn eigen wax

Goed bezig, dat is ook echt de beste.
En graag gedaan trouwens.

Als er nog andere mensen zijn die deze samples willen hebben om te proberen, die mogen mij een berichtje sturen.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Vandaag heb ik mijn costum wax als definitief bestempeld bij obsession wax. Dus ik hoop mijn wax binnen afzienbare tijd binnen te hebben. De sample's wil ik ook beschikbaar stellen voor degene die de costum waxjes willen proberen. Het is echt de moeite om de verschillen te voelen. Graag reactie via PB.
 
Ik vind de witte letters van de 3e erg mooi, maar de rechterkant van de 1e vind ik mooier, die andere zijn erg groen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ook ik zal mijn ontwikkelingen is updaten; Styn en ik zijn het beiden eens dat de wax, die Styn heeft bedacht, prima is voor de defenitieve pour. Kanttekening is wel dat de wax zich wat zwaarder laat verwerken. Dit komt door de gewenste hydrofobische ingredienten die wat minder slick zijn. Jay gaf aan dat tijdens het verwerken de pad overladen moet worden om de wax makkeljjker aan te brengen. De regel less is more gaat dan niet helemaal op maargoed met 200ml aan wax heb je ruim voldoende om een paar jaar vooruit te kunnnen.

Ondanks dat Styn de wax heeft bedacht ga ik toch mijn eigen naam geven aan de wax. Ik heb gekozen voor Deep Impact Gloss. Dit is een knipoog naar de Deep Impact Blue kleur van mijn nieuwe Fiesta die 25 mei gebouwd gaat worden.
Jay gaat de kleur van de wax matchen met Deep Impact blue en gaat een dusdanige hoeveelheid shivers in de wax doen dat het uiteindelijk op een metaalkleur gaat lijken. Ik zal de eerste zijn die een witte ondoorzichtige pot zal krijgen van Obsession wax. Blauw met wit leek mij erg gaaf aangezien dit weer een knipoog is naar de kenmerkende blauwe striping die ford levert op een witte auto. (Bijv Ford GT en RS/ST).

En zo zal uiteindelijk het logo worden
received_838137739664579.jpeg
received_838137739664579.jpeg


De pot zal tesamen met een grote jar Evolution, Phantom en een fles Enhance naar mij toekomen. Heb dus wat te smeren aankomende tijd ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi @StijnV Hopelijk gaat Arethusa bevallen :)

Gisteren heb ik een leuk pakketje gekregen. Sample 3 van mijn wax. Tevens was het pakje gevuld met een grote pot Evolution wax en Enhance. Enhance is erg leuk spul, het is bedoelt om de just-waxed-look te geven na het wassen.

Vanmiddag op de zaak snel de witte Fiesta gewassen om op de zijdelen Enhance te testen en op het dak + motorkap de Sample wax. Oeww , Jay van Obsession Wax heeft heeft voor elkaar gekregen. Sample 3 is echt zalig kwa verwerking. Net zo makkelijk en buttery als Surf City garage barrier reef paste wax en Autoglym HD wax. Morgen gaat het regenen dus dan zullen we de beading bekijken. Maar deze zal vergrlijkbaar moeten zijn met de vorige versie. Dus het ziet ernaar uit dat deze versie stempel accoord krijgt.... :)

Handig een gekleurde wax op een witte auto
20160531_180246.jpg


20160531_190559.jpg


20160531_190523.jpg


Toevoeging aan de collectie

20160531_190653.jpg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV