• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ontwikkeling van mijn eigen wax

Vanmiddag op de zaak snel de witte Fiesta gewassen om op de zijdelen Enhance te testen en op het dak + motorkap de Sample wax. Oeww , Jay van Obsession Wax heeft heeft voor elkaar gekregen. Sample 3 is echt zalig kwa verwerking. Net zo makkelijk en buttery als Surf City garage barrier reef paste wax en Autoglym HD wax.
Handig een gekleurde wax op een witte auto
Bekijk bijlage 83031

Handig zo'n buttery wax, maar te zien op de foto VEEL te dik aangebracht... ;)
In principe zou je geen enkele verkleuring waar moeten kunnen nemen, dan zit er nog steeds meer dan genoeg wax op de lak...
Maargoed, ook ik ben wel benieuwd naar de beads :)
 
@ivo's Klopt, moest er zelf ook aan wennen maar "less is more" is niet van toepassing bij deze wax. Moest van Jay express de pad overladen met wax. Je kan de wax dus kwa verwerking niet vergelijken met collinite, Fusso of M16. Je kan als een kleuter tekeer gaan zegmaar... ;)
 
@StijnV, de sample is me goed bevallen, makkelijk te verwerken en ruikt lekker tijdens opbrengen.

Ondertussen heb ik de samples aan @BjornGTR gegeven, die er zijn GTR mee gaat doen als de tijd rijp is.


Ik ben benieuwd, Zal hem waarschijnlijk de eerste keer aanbrengen samen met Ferdy.
Ik ga binnen 2 weken beginnen met een verhuizing, maar daarna heb ik een mooiere plaats om de auto aan te pakken.
Dan zal ik de samples ook gaan testen.
Ik ben benieuwd hoe het op de GTR uit zal zien ;)
 
20160601_090516.jpg

Zojuist snel een foto geschoten na een kort regenbuitje. :)
 
Ziet er goed uit, StijnV.

Ik heb zelf mindere resultaten met de Obsession waxen, ik heb de Evolution V2 en Phantom geprobeerd.
Het aanbrengen gaat allemaal aardig goed, maar de wax blijft als het ware een beetje smeren met uitbuffen omdat de wax bijna niet droogt.
Van beading is bij beide waxen geen sprake. Ik heb echt alles geprobeerd, na zorgvuldig wassen, kleien en een cleaner te hebben gebruikt nog steeds geen beading.

Ik had inmiddels ook wat samples ontvangen van BMD (Black Magic Detail)
Aanbrengen gaat heerlijk, een lichte veeg door de pot is meer dan genoeg om 1 of 2 panelen te behandelen, de pad blijft ontzettend makkelijk produkt afgeven. Afnemen gaat echt heerlijk, de doek hoef je er maar 1 keer over de lak te laten glijden voor een superstrak resultaat. De beading/sheeting is super.
Voor iedere wax liefhebber is dit echt een aanrader. Via de Facebook groep interessante kortingen, overpours etc.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
@ivo's Klopt, moest er zelf ook aan wennen maar "less is more" is niet van toepassing bij deze wax. Moest van Jay express de pad overladen met wax. Je kan de wax dus kwa verwerking niet vergelijken met collinite, Fusso of M16. Je kan als een kleuter tekeer gaan zegmaar... ;)
De pad overladen wil niet zeggen dat ie dik gesmeerd moet worden toch? :)
Fijn dat het wel kán, maar is toch zonde van het product :rolleyes:
 
Dat is zo @ivo's less is more is altijd beter. Gelukkig is dit maar een test ;) Vorige sample('s) waren duidelijk minder prettig te spreiden. Dus met deze sample heb ik alles geprobeerd om accoord te kunnen geven voor de definitieve pour. Dik, dun, draaibewegingen, lang kort, dambord bewegingen etc. Alles heb ik geprobeerd. Heb ook een foto van de motorkap waar ik dun heb gesmeerd maar dat is niet duidelijk genoeg zichtbaar om te posten met een witte auto :p
 
En de mijne is ook binnen....

Witte pot, Ford Deep Impact Blue kleur met glitters en de geur is palma violet. De wax is op basis van Obsession wax Evolution en de gedachte van @StynV :)

2016-06-09 12.57.28.jpg
2016-06-09 12.57.59.jpg


Ook heb ik een pot evolution binnengekregen, past mooi in de collectie. Hoop beide waxen snel te proberen.

Voor degene die het wil testen en proberen heb ik 3 sample's beschikbaar. Bij intresse graag contact via PB.
 
Ondertussen is mijn custom wax fel geminderd, maar aan een vervolg denk ik voorlopig nog niet.
Het gebruiksgemak van nieuwe producten zoals Monello Acquafobia, Gyeon Wetcoat of Nanolex Washcoat spreekt mij erg aan. Ook denk ik wel eens aan een coating.

Maar eerst ga ik toch nog eens aan de slag met een 'keramische' wax ;).
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie