• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onverwijderbare lijmresten van sticker

Toen ik de "1.9 tdi" van de audi verwijderde bleef er ook een afdruk achter die in de lak leek te zitten (van opzij bekeken kon je nog steeds duidelijk 1.9 tdi lezen)

Tijdens het verwijderen van de letters was me al opgevallen dat de lijm heel hardnekkig was, nadat deze volledig verwijderd was bleek dat ik met polijsten de afdruk niet wegkreeg.

Ik heb dit toen plaatselijk gewetsand, daarmee heb ik de afdruk zo goed als onzichtbaar gekregen (als je er met je neus opstaat en vanuit de juiste hoek kijkt zal je mogelijk nog restanten zien waar de afdruk iets dieper zat maar ik durfde niet overdrijven met wetsanden)

Mogelijk is dit ook zo te behandelen :weetniet maar als je geen ervaring hebt met wetsanden zou ik je aanraden dit ofwel héél voorzichtig te doen ofwel te laten bekijken en uitvoeren door iemand met ervaring...waarbij de 2de mogelijkheid de voorkeur geniet. :ja
 
precies wat ik bedoel te zeggen een paar posts eerder Virus ;)
Waarschijnlijk is het er helemaal of bijna helemaal uit te sanden, MITS er genoeg blanke lak aanwezig is...
 
Jammer!

Ik ga voorlopig de levering van het nieuwe logo afwachten. Ik heb het net nagemeten en de afmetingen zouden hetzelfde zijn. Hopelijk kan ik het er gewoon over kleven want de praktijkkennis en materiaal om te wetsanden heb ik niet.

Iedereen bedankt voor de hulp!
 
@Dirk Post - Topic is bijna 10 jaar oud en de TS is al 8 jaar niet gezien en ook al zou de oplossing na 8 jaar nog verteld worden, je weet niet wat precies het probleem was. (Want foto's en video's werken niet meer)

Je reageert regelmatig in hele oude topics. Vroeg mij af wat de gedachtegang hierbij is, dus ik vraag het je maar gewoon eens. ;)
 
Oeps, ik lette niet goed op.
Ik heb nl ook een probleem met sticker resten, die ik niet weg krijg.
Heb van een Crafter bestickering af gehaald gisteren en vandaag.en lijmresten gaan er moeilijk af.
 
Nee, geen foto van.
Bus is net opgehaald door iemand die hem opnieuw gaat bestickeren.
Hij zei, wat er nog aan lijmresten op zit, heb ik er zo vanaf.
Ben al blij dat die weg is nu, anderhalve dag bezig mee geweest,
Rot werk! Ik begin er ook nooit meer aan zoiets.
 

Bijlagen

  • E2FF2EF7-97EC-421D-830E-B66225B27968.jpeg
    E2FF2EF7-97EC-421D-830E-B66225B27968.jpeg
    233,8 KB · Weergaven: 88
Nee, geen foto van.
Bus is net opgehaald door iemand die hem opnieuw gaat bestickeren.
Hij zei, wat er nog aan lijmresten op zit, heb ik er zo vanaf.
Ben al blij dat die weg is nu, anderhalve dag bezig mee geweest,
Rot werk! Ik begin er ook nooit meer aan zoiets.
Waarmee heeft hij het er zo af gekregen? Dat is nuttige info ;)
 
Ik pik even dit topic in. Ik heb in de woning nieuwe ramen en deuren in alu RAL 9004 laten zetten. Nu hebben die bijna allemaal aan de hoeken, waar dus iets opgekleeft moet hebben, aftekeningen. Daar die satijn is kan ik niet polijsten, hoewel de firma sprak van een polish product dat zij hebben maar redelijk straf is ???

Denken jullie dat ik dat met iets zoals een Nanolex https://www.carclean.com/nl/professional-glue-ex.html weg zou krijgen? Heb niet direct een foto helaas. De aftekening is gewoon donkerder dan de rest van de alu ramen. Dus ja, het valt helaas wel op. (En dat is ook niet het enige dat scheelt aan de ramen en deuren maar dat is een ander verhaal... :confused: )
Alvast bedankt voor de input.
 
@Jamme1981, als alle lijmresten weg zijn van de stickers, dan kan het haast niet iets anders zijn dan dat de rest verkleurd is door UV straling.

Met de Nanolex Glue Ex of Sonax Stain Ex zul je dit niet weg krijgen vermoed ik.

Probeer het anders eerst eens met een niet schurend polijstmiddel zoals de Poorboy's World Professional Polish op een onopvallend plekje.
 
Bedankt. Raar, ramen zijn gezet begin oktober. Maar ja... kan er ook nog wel bij.
Ik hoop, vermoed dat het lijmresten zijn. Heb ze enkel afgewassen met Nanolex pure shampoo.
 
Het kan zo zijn dat de ramen, deuren en kozijnen een tijdje ergens gestald staan en daardoor enigzins aangetast zijn, hetzij door UV, hetzij door andere soorten vervuiling.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR