• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook de Wintervelgen !

FiveCX-5

Detailing addict
16 dec 2008
883
65
73
Leiderdorp
Dus ook de stalen wintervelgen vanavond maar even aangepakt. Gewassen met NXT shampoo en gedroogd met keukenrolpapier !!! Ik wilde hier mijn "dure" microfibers niet voor gebruiken ! Een oud blik Turtle cleaner (had ik nog staan) uit de 70-ger jaren heb ik hiervoor gebruikt. Doet het nog ergens dienst voor. Het leek wel zand wat erin zat ! Maar de velgen werden er wel goed schoon van. Kleine krasjes verdwenen als sneeuw...........Na 2 passes met de hand (kromme vinger en pijn in mijn rug) en daarna uitpoetsen begon het er een beetje op te lijken ! Ik heb er drie afgekregen, moet er dus nog een ! Ook nog in de Rimwax, ja,ja..... die kunnen er zo weer in november 2009 op en zijn goed beschermd ! Tegen die tijd gaan ze in de tiregel.

IMG_2710.jpg

IMG_2709.jpg

IMG_2711.jpg

IMG_2712.jpg
 
Je doet er toch wel een paar doppen op van de winter? Zwarte velgen zijn alleen okay als het lichtmetalen velgen zijn ;)
Ze gaan in ieder geval weer schoon de kast in :)^
 
Ik ken de onzin. Net als dat mensen de alleen de banden wisselen ('s zomers dus met dezelfde stalen velgen rijden) en 's winters de doppen eraf laten om de buren voor de gek te houden. Yeah right :roll Beter een fatsoenlijke dop (uiteraard wel OEM) dan een zwarte stalen velg. Maar dat is ieder z'n vrije keuze.;) Nog beter: ook een set lm velgen voor de winter, uiteraard wel in ander design

Dit was wel weer genoeg off topic :)
 
Wauw, leuk resultaat. En dat op van die zwarte velgjes.
Denk dat ik ook maar eens overstap op dat merk. Wat was 't ook alweer? Turtle Wax? Is dat nieuw? meuh

(Ben het trouwens wel met DKBM eens)
 
DKBM zei:
Net als dat mensen dIe alleen de banden wisselen ('s zomers dus met dezelfde stalen velgen rijden) en 's winters de doppen eraf laten om de buren voor de gek te houden.


Bestaan die mensen ? Vreselijk !

Even nog over die wieldoppen : Die afschuwelijke doppen zitten nooit recht ! Altijd wapperende en uit het middelpunt vliegende schalen, rijdt er eens langs op de snelweg en je weet wat ik bedoel. rofl

Dus voor mij `s winters staal (maar dan wel mooi gepoetst) en `s zomers de Borbets (ook zwart , hahahahaha) Verder moet iedereen dat natuurlijk zelf weten ! :confused:
 
Gewoon de zomer velgen in de winter met 800 km in de week.

elke week wassen en na de winter middagje uittrekken om ze netjes te krijgen met velgen reiniger, Smart Wax Rimwax en M16.

Maar dit merk lijkt me ook zeker wat.

verkoopt CC dit ook?

Zo ja, Bestel maar!!!!!:D
 
Verbreed staal wil ik ook onder mijn auto hebben ;)

Als zomerset:! 18" blijven eraf...
Maar geweldig resultaat Marcel! zien er weer beter als nieuw uit ;)
 
@ scenic: bij leaseauto's is dat heel normaal dat de winter banden op de zomer velgen worden gemonteerd! Ik heb als bijbaan naast mijn studie bij een studenten chauffeursdienst gewerkt en dan heb je iedere seizoenswissel weer het zelfde geneuzel met mensen die de banden moeten laten wisselen. Vorig jaar was het zo druk dat mijn toenmalig vaste klant pas zo laat geholpen werd dat hij een week voor dat hij zijn winter banden kreeg de bocht uitvloog op ze zomer banden (hij helemaal verbaast want hij had toch quattro aandrijving :D ) gevolg: 4500 eurie schade ... bij de A6 van zijn vrouw had ik de banden (met velg) er in een uurtje onder zitten :p en die had nergens last van :p (2.5 TDI Multitronic)

Ik heb vorig jaar een nieuwe set winterbanden gekocht (ook michelin alpin btw) icm met licht metalen velgen, in mijn geval waren de velgen net zo duur als een combinatie van stalen velgen met een OEM wieldop. Kan natuurlijk ook zijn omdat ik een corsa rijd :p dat ze dan goedkoper zijn :p
 
Ik kreeg ook al opmerkingen uit de straat waar die velgen waren,
nu winterbanden eronder, zonder doppen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]