• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook ik ga er aan geloven...

Mike1995

Detailing rookie
29 jan 2018
6
15
29
Nou, daar gaat ie dan..

Goedemiddag!

Mijn naam is Mike, ik ben 22 jaar jong, woon in Almere en ben altijd al bezig geweest met het wassen van auto's. Ik volg dit forum al een tijdje en wil nu echt de stap naar polijsten gaan maken. Ik was al een tijdje met shampoos van Meguiars/angelwax en Chemical guys in combinatie met emmer en grit guard. Ik hoop op dit forum de juiste tips en tricks te kunnen vinden om auto's in de toekomst een full detail te kunnen geven. Uiteraard begin ik op mijn eigen Ford Fiesta mk7 frozen white.

Groetjes Mike!

Bijlagen

• FB_IMG_1516286737080.webp
    FB_IMG_1516286737080.webp
    54,3 KB · Weergaven: 158
Welkom Mike!
Mijn ervaring met Ford is dat de meeste auto’s vrij zachte goed te corrigeren lak hebben dus ik zou willen adviseren om niet gelijk te grof te gaan polijsten.
(In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ,alleen een testspot kan uitwijzen wat wijs is)

Welkom Mike!
Mijn ervaring met Ford is dat de meeste auto’s vrij zachte goed te corrigeren lak hebben dus ik zou willen adviseren om niet gelijk te grof te gaan polijsten.
(In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ,alleen een testspot kan uitwijzen wat wijs is)

Dankjewel! Ik twijfel dus nog tussen het dap 900 scholl pakket en het monello pakket. Uiteraard is het de bedoeling om niet alleen mijn eigen auto aan te pakken. Ondanks alle topics hier over blijft het een lastig besluit.. Ik lees voornamelijk dat het scholl pakket sneller een mooi resultaat bereikt maar lastig te combineren is bij de juiste pad. En dat het monello pakket iets meer tijd kost maar weer een duidelijk schema heeft voor welke pad bij welk polijst middel.

Ik lees voornamelijk dat het scholl pakket sneller een mooi resultaat bereikt maar lastig te combineren is bij de juiste pad. En dat het monello pakket iets meer tijd kost maar weer een duidelijk schema heeft voor welke pad bij welk polijst middel.

Kweenie waar je dat gelezen hebt, maar hier op het forum heb ik zoiets nog niet voorbij zien komen. :)

Beide paketten zijn prima, daar zal het niet aan liggen. Bij Monello heb je 3 gradaties pads en polijstmiddel en zo kan je dus bij een medium-harde lak een medium-combi pakken. Echter zou je ook gewoon met de grove-combi kunnen beginnen en in theorie ietsjes meer lak verwijderen, maar zo drastisch is dit ook weer niet. ;)
Scholl heeft 2 gradaties omdat het grofste polijstmiddel wat mooier afbreekt tijdens het polijsten en daarom al richting een mooie finish gaat als je hem doorwerkt.

Mocht je inderdaad meerdere auto's gaan doen en bij de hardere lakken het gevoel hebben dat het te lang duurt voordat je de nodige correctie hebt, dan zal het advies zijn om een Scholl - Spiderpad te combineren met het grove polijstmiddel Scholl - S3. Deze combi heeft nét iets meer bite dan i.c.m. het grove polijstmiddel van Monello. :)

Maar nogmaals... Beide paketten doen hun ding, dat sowieso!

Ooh, en bij beide paketten zijn de combi's tussen polijstmiddel en pad goed te maken. Scholl is trouwens ook niet zoveel krachtiger en sneller dan Monello ;)

Kweenie waar je dat gelezen hebt, maar hier op het forum heb ik zoiets nog niet voorbij zien komen. :)

Beide paketten zijn prima, daar zal het niet aan liggen. Bij Monello heb je 3 gradaties pads en polijstmiddel en zo kan je dus bij een medium-harde lak een medium-combi pakken. Echter zou je ook gewoon met de grove-combi kunnen beginnen en in theorie ietsjes meer lak verwijderen, maar zo drastisch is dit ook weer niet. ;)
Scholl heeft 2 gradaties omdat het grofste polijstmiddel wat mooier afbreekt tijdens het polijsten en daarom al richting een mooie finish gaat als je hem doorwerkt.

Mocht je inderdaad meerdere auto's gaan doen en bij de hardere lakken het gevoel hebben dat het te lang duurt voordat je de nodige correctie hebt, dan zal het advies zijn om een Scholl - Spiderpad te combineren met het grove polijstmiddel Scholl - S3. Deze combi heeft nét iets meer bite dan i.c.m. het grove polijstmiddel van Monello. :)

Maar nogmaals... Beide paketten doen hun ding, dat sowieso!

Ooh, en bij beide paketten zijn de combi's tussen polijstmiddel en pad goed te maken. Scholl is trouwens ook niet zoveel krachtiger en sneller dan Monello ;)
Ah kijk, duidelijk! Dan zal ik het verkeerd begrepen hebben.. Dit is wat ik nu in mijn karretje heb staan, denk dat ik alleen nog een setje doeken nodig heb.. raad je er 1 aan? Ik heb wel mf doeken maar de meeste komen van de action en gebruikte ik om wax uit te wrijven of op smalle plekjes na te drogen etc.

Bijlagen

• Screenshot_20180129-234926.webp
    Screenshot_20180129-234926.webp
    32,5 KB · Weergaven: 96
  • Screenshot_20180129-234940.webp
    Screenshot_20180129-234940.webp
    26,6 KB · Weergaven: 92
Welkom Mike en wat heb je een mooi gevulde winkelwagen. Complimenten.
Ik mis eigenlijk zo op het eerste gezicht ook iets om je werk straks te beschermen? Dus wanneer je alles hebt gewassen, gekleid en gepolijst. Waarmee wil je dan je mooie auto beschermen? (Of heb je dat al in huis?).

Doeken zou ik later vandaag even moeten bekijken. Ga ik wel doen.

En schrijf je vandaag in en abonneer je op de nieuwsbrief van Carclean.com. Dan ontvang je ongetwijfeld de laatst lopende aanbieding, te weten:
De hele maand februari: Let it Rain!

In de maand februari gaat onze regenactie weer van start! Met de actiecode LetItRain18 geven we aan de hand van de gevallen regen van de vorige dag korting op je order. Valt er 5mm regen, dan krijg je 5% korting op jouw order!

Let bij de actiecode op het hoofdlettergebruik. De actiecode kan onderop in het winkelmandje worden ingevuld en toegevoegd. De korting wordt dan direct verwerkt.

De regen in millimeters van de vorige dag zal vanaf 13.00u als korting gelden. De korting is vanaf 13.00 uur 24 uur geldig. Als meetpunt gebruiken we Berkel en Rodenrijs. De maximale korting kan 30% bedragen! De eerste LetItRain actiedag start op donderdag 1 februari. De gevallen regen van 31 januari is hierbij ons meetpunt!

Mocht het gaan sneeuwen, dan pakken we de sneeuw in centimeters als korting. Daarbij kan de korting zich opstapelen aangezien sneeuw blijft liggen! Valt er 5cm sneeuw en een dag later weer 6cm? Dan betekent dit dat je 11% korting krijgt op de tweede dag!

* Niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen, acties of bundels. Car Care Coupons zijn uitgesloten. Dealers en wederverkopers zijn uitgesloten van deelname.

Ik zie een droogdoek, maar geen andere spullen om te wassen? (Wat heb je momenteel in huis?)

Mijn persoonlijke mening wat betreft glijmiddel; Spray&Wipe is zeker mooi spul, maar als je er redelijk veel van gaat gebruiken is het voordeliger om een Clay Lube te kiezen. Bijv. de Born Slippy concentraat.
Je zal gaan zien dat de S&W erg veelzijdig is en dat je snel door een litertje heen bent.

Als goede all-round doeken kan ik je de Monello - Peluche Verde aanraden. Prima doeken voor een prima prijs. (De doeken van de Action zou ik als hoeren-doekies gebruiken) :p 2-3 keer een Trio-pack zou ik zeker wel nemen.

Ook handig; Kleinere pads voor je kleinere backingplate. ;) 4" foampads in dezelfde kleuren als je grotere pads. (Polijstpads)

Inderdaad zie ik ook geen wax of andere bescherming. Een goede hufterproof wax voor een scherpe prijs is toch wel de Collinite - 845. Deze is vloeibaar en dus ook makkelijker machinaal aan te brengen.

Verder kan ik je vertellen dat je zó een prima basis hebt, maar je al snel gaat ontdekken dat er nog meer dingen bij gaan komen. Denk aan;

Extra pads van elke kleur, APC voor allerlei klusjes, nog meer doeken, banden-en-kunststofdressings, kwasten en borstels, etc etc. :)

• Leuk
Reacties: Aficior