• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook nieuw

Marcel vd Ven

Detailing trainee
23 jan 2016
32
30
53
Hallo, ik ben Marcel en na veel meelezen maar eens besloten een profiel aan te maken. Zo kan ik ook eens reageren of vragen stellen :)

Ik heb recentelijk een zwarte Volvo V60 gekocht. Deze wil ik in het voorjaar eens uitgebreid onderhanden gaan nemen.

Met polijsten heb ik nog geen ervaring, maar heb al wel een DAP900+ op de kop kunnen tikken. Nu blijkt dat daar geen kleine backingplate op kan. Hoeveel gebruik je die in de praktijk? Misschien een DAP500 erbij voor het fijnere werk of heeft die weinig effect op Volvo lak?

O ja, ik zal binnenkort ook wel foto's plaatsen, maar heb er nog geen...

Welkom op het CC forum Marcel !

Op een DAP900 past wel degelijk een kleine backingplate, bij de V3 zit die er zelf standaard al bij en ik dacht bij de V2 ook al.
DAP500 lijkt me in jou geval niet echt een toevoeging omdat de Volvo's over het algemeen een erg harde lak hebben.

Zelf gebruik ik een kleine backingplate best vaak, zeker op spiegels, bumpers ed.

Welkom op het forum.

Juffer heeft je vragen al beantwoord. Net even op de CC site gekeken en bij de DAP Plus word er geen kleien backingplate mee geleverd. Je zou hem dus wel zelf kunnen aanschaffen.

Dank jullie voor je reacties!

Ik heb al contact gehad met CC over een kleine backingplate, maar die wordt niet bijgeleverd omdat het ook wordt afgeraden. Het schijnt zo te zijn dat het contragewicht van de plus vanwege de grotere uitslag niet overweg kan met de kleinere backingplate... Vandaar mijn vraag/opmerking over een tweede DAP erbij met dan een kleinere backingplate. In mijn geval met de harde lak zal de keuze dus op een DAP900 vallen.

Een DAP+ heft een grotere uitslag dan een normale DAP... Voor het mooie kan je er het beste een machine bijhebben... Bijvoorbeeld een gewone 900 met kleinere backingplate

Welkom trouwens ;)

Ik zou nog steeds eens een foto plaatsen... Bij deze!

Ja, hij moet gewassen en gepoetst worden, maar die foto's volgen later!

IMG_7970[1].webp