• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een single-step polish voor het verwijderen van swirls

Echt 100x liever zo'n boterlak van Alfa of Honda dan dat Duitse beton op BMW's.

Ga komend weekend een BMW F10 doen en heb net Rupes UHS pads en compound besteld, gezien dat ze die aanprijzen als een single step voor Duits graniet. Kan dus zsm meer vertellen over de verwerking daarvan.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Geef mij toch maar een harde lak!

Daar komen de inperfecties een stuk minder snel in!

Over deze combinatie wordt maar weinig gesproken, hier op het forum.
Wat vind jij hier beter aan dan andere 1 step polishes?

Ik hoop niet dat iedereen zijn mening baseerd op wat hier op het forum word besproken. Want er worden een hoop dingen wel besproken waar ik het ook niet helemaal mee eens ben.

Maar in mijn beleving beter corrigeert de UHS net wat beter dan de S20, ook werkt hij redelijk mooi af. Het blijft net als de S20 natuurlijk een 1 step, en met meerdere producten kan je altijd meer correctie halen en fijner afwerken... maar qua tijd/ kwaliteit vind vond ik hem boven verwachting.

Maar we gaan binnenkort nog een mening krijgen.
 
Daar komen de inperfecties een stuk minder snel in!
Zo! Dat zekers te weten. :)

Ik heb enkele Before-foto's van mijn BMW. Mei 2016 is de laatste keer dat ik gepolijst heb (S20 - Raffini Geel) en gewaxed heb (Collinite 915). Toen ik met de Faro de lak effe bekeek, zag ik amper swirls!

Dus maandenlang geen wax en verkeerd/lui wassen met Foam die ik als shampoo gebruikte, vieze washandschoenen en 1 emmer... :)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
https://forum.carclean.com/threads/bmw-f10-530d-saphirschwarz-rupes-uhs.19533/#post-342390

Zie hier mijn ervaring met UHS. Ik vond het echt ontzettend fijn werken. Heb ze gebruikt op een Bigfoot 15 mk1 en een 75 mini.

Voor een definitief oordeel zou ik ze nog eens moeten testen op een auto met wat meer imperfecties, maar tot nu toe zeer tevreden. Ja, een rondje Rupes wit zou een nog mooiere finish geven, maar de finish was zonder meer goed genoeg om de auto mee aan een klant af te leveren.

Wat betreft de slijtage van de pads: de pad op de 75 kan waarschijnlijk nog 1 auto mee, die op de 15 nog 2. Ze slijten wel, maar dat mag wat mij betreft ook als ze werken.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Je kan toch ook eerst eens proberen wat de enkel Finale doet op jouw lak? Die heb je toch staan en nadien kan je nog altijd voor een ander product gaan.
 
Even ingaande op Rupes UHS, heb het zelf enkele malen gebruikt nu. Verwerkt heel makkelijk, weinig stof, niet te waterig, heb ook het idee dat de pad niet heel snel vol loopt.
S20 vind ik persoonlijk dan weer niet fijn werken, misschien mede doordat ik geen vrienden kan worden met de bijbehorende pad.
De correctie van UHS vind ik prima, verwacht er niet té veel van maar het is voor een snelle polijst beurt ofzo goed te gebruiken.
Wat mij vooral opvalt is hoe mooi je er mee finished, wat misschien raar lijkt voor ons (mij in ieder geval) aangezien de pad best hard is en finale of s30/40 Rupes geel/wit op hele zachte pads gebruikt wordt.
 
Juist met die pad kan ik het niet vinden dus haha. Zal misschien aan mij liggen, op de Rupes15 vind ik het nog erger dan op de dap900. Voor mij gaat de voorkeur echt uit naar de Rupes.