• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een voedend product... glaze?

alfredo_lavinio

Detailing rookie
14 dec 2011
15
0
Hello

Ik ben voor het eerst toe aan een grote beurt van mijn twee jaar oude Audi A4, zwart en momenteel bezit ik al volgend stappenplan:

- goede wasbeurt
- kleien met Monello Dolce Verde Klei OF Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
- de lak voeden
- waxlaag aanbrengen met collinite 915 in de winter en Pinnacle Souveran in de zomer. (Dodo Juice Purple Haze werd me ook door verschillende aanbevolen voor zwarte lak, dus is ook mss in optie)

Nu mijn vragen:

- Iemand ervaring met beide klei-sets, eigenschappen en welke aan te raden is? ik wil namelijk marring vermijden op de harde lak.
- Met welk ik de lak kan voeden. Ik zoek een goede 'glaze' die niet echt polijstmiddelen bevat, of mag dit lichtjes wel?
Het is de eerste maal dat ik het volledig wil doen en wil eerst wat ervaring opdoen met hetgeen nu in men stappenplan staat, voor ik begin te polijsten en dergelijke!

Saluti Alfredo

ik werk zelf altijd met de Meguiars Smooth Surface Clay op mijn zwarte Passat, heel makkelijk in gebruik en zo goed of geen last van marring. Is iets duurder maar ik werk het liefst met deze. Black Hole van poorboy's is volgens velen een goede glaze maar deze heeft op mijn zwarte auto geen toegevoegde waarde, maar elke lak is anders natuurlijk. Zelf laat ik de glaze altijd achterwege tijdens het detailen, dus enkel wassen, kleien, eventueel polijsten of een cleaner zonder korrel (Prof Polish) indien nodig en dan een goede wax.

Tip: mss je eerst even voorstellen in de betreffende topic :-)^

De Mothers is qua prijs kwaliteit heel goed. De klei is wel erg zacht, aan de ene kant krijg je hierdoor nooit last van marring ( hele kleine minikrasjes), aan de andere kant haal je er minder vuil af. Voor een beginner wel ideaal.

De lak voeden zou ik zelf doen met Lime Prime lite van Dodo Juice (werkt goed op alle lakken) of Black Hole van Poorboy's World. Lime prime lite is zuiniger en vind ik zelf net wat fijner. Black Hole is gebruiksvriendelijker en geeft een even goed effect.

Let wel dat een glaze de standtijd van je wax inkort. Ik zou het dan ook in de zomer gebruiken en niet in de winter.

Voor een beginnende detailer zou ik zelf kiezen voor de Mothers klei en de Black Hole. Vergevingsgezinder en Lime Prime heeft pas echt meerwaarde na het polijsten en met een DAP machine. Black Hole is dan meer geschikt voor tussentijds voeden, eventueel met de hand. Ook het uitpoetsen is makkelijker.

Trouwens: glazen zonder eerst te kleien heeft weinig nut...

Mijn aanrader zou zijn: Wolfgang Finishing Glaze.
Erg mooi product! Werkt zeer eenvoudig en voedt de lak goed en geeft een superglans!
Daarna een fijne wax erover....top!