• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op Zoek naar milde velgenreiniger.

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.736
193
57
Ben op zoek naar een milde velgenreiniger die niet de functie heeft om ijzerdelen te verwijderen.
Maar moet verder wel goed reinigen natuurlijk.

Wil het gebruik van iron remover iets verminderen op de gecoate velgen.
Heb wel P&S brakebuster liggen, maar wil eens iets anders proberen.

TIPS?
 
Ik gebruik meestal gewoon autoshampoo voor het reinigen van de velgen. Voor goed onderhouden velgen, zeker met een coating, is het gebruik van een velgenreiniger echt niet nodig naar mijn mening.

Wat je anders ook kunt doen, is wat shampoo mixen in een sprayfles, zodat het net iets krachtiger is (of bijvoorbeeld gyeon restart, zodat je ook een lichte iron remover hebt).
 
Ik gebruik meestal gewoon autoshampoo voor het reinigen van de velgen. Voor goed onderhouden velgen, zeker met een coating, is het gebruik van een velgenreiniger echt niet nodig naar mijn mening.

Wat je anders ook kunt doen, is wat shampoo mixen in een sprayfles, zodat het net iets krachtiger is (of bijvoorbeeld gyeon restart, zodat je ook een lichte iron remover hebt).


Om de zoveel tijd moet je toch met ijzerverwijder product aan de gang. De remstof is heet en brand in de coating/lak.
 
Laatst bewerkt:
P&S kun je ook verder verdunnen naar 1:5 of 1:7 voor een mildere reiniging. Is ook acid free en bij verdunning zal de PH waarde ook dichter naar neutraal kruipen.

Zelf gebruik ik ook bijna geen velgenreiniger meer maar maak even snel een rondje na het foamen met een kwast (bilhamber autofoam). Meestal 2% PIR en dat doet al wonderen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Heb intussen al een aantal velgen reinigers gehad.
1. Nanolex professional wheel cleaner concentrate: goed spul al is het wel alkalisch. Kan je veel verdunnen en reinigt goed, prijs is top. Voor mij samen met brake buster mijn 2 fav's.
2. P&S brake buster: schuimt heel erg, reinigt goed. Verdund vind ik het een beetje tegenvallen.
3. Autofinesse imperial: qua geur de meest aangename, verdunbaar. Reinigt matig en is de "minst goede" voor mij. Erg lopend.
4. Merk welke CC niet verkoopt maar is niet beter dan nr1. En nr2. In dit lijstje.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Dank jullie wel voor het meedenken.

P&S gebruik ik idd ook maar dan uit de IK foamsprayer. Zelf ben ik erg fan van de Bilt Hamber wheel en verdun deze dan ook standaard al naar 1:1.
Misschien dat ik dan eens de Bilberry ga proberen. Maar de optie van restart in een sprayfles staat mij ook wel aan.

Ga er mee aan de slag.
 
BH Surfex!

Ik doe de auto foamen (inclusief velgen) en afspuiten, om daarna de wielen een keer los in de BH Surfex te zetten met een handfoamer. Dan de velgen kwasten, borstelen, afspuiten, klaar. Maar zoals aangegeven ook BH Surfex is alkalisch, al heb ik er geen negatieve ervaringen mee! Goedkope maar effectieve wasbeurt.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Hier was ik ook alleen de velgen met auto autoshampo , nanolex of bath + . Dit natuurlijk na het foamen.
Alleen bij de velgen wissel geef ik extra aandacht. Geen spikkeltjes voel ik.. gisteren toevallig nog een keer gewassen , helaas is mijn Iron op.
Ik kwam er achter dat de Gyeon rim nog uitstekend zijn werk doet, maar er komt wel een vers laagje op .

Heb duidelijk minder kilometers gereden in Corona tijd
Vorige week helaas zelf corona gehad anders lagen de velgen er wel onder nu.
20220329_190409.jpg
 
Gisteren even beide nieuwe velgenreiningers snel geprobeerd op velgen die twee weken lang niet schoon gemaakt waren.
Ik had de Great Lion al op de Porsche gebruikt en zag dat dit ook een Fallout product is.
Maar even snel een klein testje gedaan en de Bilberry ruikt erg goed en doet ook gewoon zijn werk.
De Great Lion natuurlijk ook en je moet toch echt bij beide wel even met een zacht kwastje aan de gang om alle remstof weg te krijgen.
Of ik had het misschien iets langer moeten laten inweken.
Ga dit nog wel eens op een serieuzere manier beoordelen.

Maar voor nu valt de Bilberry zeker niet tegen en gezien de prijs erg voordelig.