afgelopen zaterdag een opel Agila behandelt uit 2011.
na 2 jaar zit zo'n wagentje nog goed in de lak dus daar was weinig winst te behalen.
ook had de auto weinig swirls, maar wel wat vervelende krassen en doffe plekken.
bij aankomst
ik begin altijd met de velgen om na het wassen geen opspattend vuil van de velgen op de lak meer te hebben. daarna de auto gewassen en gekleid. het kleien heeft de eigenaar zelf gedaan, nadat ik de motorkap had voorgedaan.
na het kleien de lak geïnspecteerd
een voorbeeld van een doffe plek
de doffe plekken zijn vermoedelijk ontstaan door het weghalen van insecten met een microvezel vaatdoek.
onder/naast de deurgreep zat een diepe kras, hier gewetsand met korrel 1500
Daarna nog met korrel 2000 gepolijst.
En na 2 keer (hits) grof polijsten
de gehele auto met een gele pad en monello velocy behandelt en als laatste stap de lak gepolijst met een blauwe pad 3M en ultra light cutting pasta van smartwax.
een swirlvrije wolkendek in de motorkap.
de lak gevoed met smartglaze
na de glaze de lak in de lakverzegeling gezet, die moet even kuren.
na de lakverzegeling de lak een extra beschermlaag gegeven met de smartwax concourswax
na 2 jaar zit zo'n wagentje nog goed in de lak dus daar was weinig winst te behalen.
ook had de auto weinig swirls, maar wel wat vervelende krassen en doffe plekken.
bij aankomst
ik begin altijd met de velgen om na het wassen geen opspattend vuil van de velgen op de lak meer te hebben. daarna de auto gewassen en gekleid. het kleien heeft de eigenaar zelf gedaan, nadat ik de motorkap had voorgedaan.
na het kleien de lak geïnspecteerd
een voorbeeld van een doffe plek
de doffe plekken zijn vermoedelijk ontstaan door het weghalen van insecten met een microvezel vaatdoek.
onder/naast de deurgreep zat een diepe kras, hier gewetsand met korrel 1500
Daarna nog met korrel 2000 gepolijst.
En na 2 keer (hits) grof polijsten
de gehele auto met een gele pad en monello velocy behandelt en als laatste stap de lak gepolijst met een blauwe pad 3M en ultra light cutting pasta van smartwax.
een swirlvrije wolkendek in de motorkap.
de lak gevoed met smartglaze
na de glaze de lak in de lakverzegeling gezet, die moet even kuren.
na de lakverzegeling de lak een extra beschermlaag gegeven met de smartwax concourswax