• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Agila 2011

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
afgelopen zaterdag een opel Agila behandelt uit 2011.
na 2 jaar zit zo'n wagentje nog goed in de lak dus daar was weinig winst te behalen.
ook had de auto weinig swirls, maar wel wat vervelende krassen en doffe plekken.

bij aankomst
DSC_1517_zps852a9fac.webp

ik begin altijd met de velgen om na het wassen geen opspattend vuil van de velgen op de lak meer te hebben. daarna de auto gewassen en gekleid. het kleien heeft de eigenaar zelf gedaan, nadat ik de motorkap had voorgedaan.

na het kleien de lak geïnspecteerd

DSC_1520_zpscb7e34ad.webp

een voorbeeld van een doffe plek

DSC_1521_zps27c559bc.webp

de doffe plekken zijn vermoedelijk ontstaan door het weghalen van insecten met een microvezel vaatdoek.

onder/naast de deurgreep zat een diepe kras, hier gewetsand met korrel 1500

DSC_1522_zps97745bee.webp

Daarna nog met korrel 2000 gepolijst.
En na 2 keer (hits) grof polijsten

DSC_1524_zps00d58985.webp

de gehele auto met een gele pad en monello velocy behandelt en als laatste stap de lak gepolijst met een blauwe pad 3M en ultra light cutting pasta van smartwax.

een swirlvrije wolkendek in de motorkap.
DSC_1526_zpsa869ee9c.webp

de lak gevoed met smartglaze
DSC_1528_zpsd7e0740c.webp

DSC_1530_zpsdee4b35f.webp

na de glaze de lak in de lakverzegeling gezet, die moet even kuren.

DSC_1532_zps76013ce8.webp

na de lakverzegeling de lak een extra beschermlaag gegeven met de smartwax concourswax

DSC_1534_zpsd9ed1b86.webp

DSC_1535_zps125c3089.webp

DSC_1540_zps1e1de043.webp

DSC_1541_zpse04665da.webp

Wat een glans, netjes!

De lakverzegeling is die niet veel te dik aangebracht?, ik ken het product niet maar toch lijkt me dit wel te veel van het goede:-p

ik gebruik de smartsealant van smartwax.
deze is vrij dik om aan te brengen. in eerste instantie bracht ik hem machinaal aan, maar de laatste tijd handmatig.

de substantie is stevig en het lijkt erop dat het dik is aangebracht maar dat valt reuze mee

dit is een plaatje van de motorkap, die op dezelfde manier is aangebracht
DSC_1531_zpsf4ddbc4f.webp

Ziet er weer netjes uit.....

Vanmorgen zo'n Agila mee gekregen als tijdelijk vervoer (astra moet een nieuwe bumper op ed).
Die Agila heeft 2350 km gelopen maar ziet er minder mooi uit als deze.