Afglepoen zaterdag een mededetailer geholpen.Voor Michael was al wel het op de juiste manier wassen bekend , maar de rest was er nog niet.Dus en echt "groentje" in de detailswereld.
En de wagen bij aanvang :
En dat je met dit weer wat extra bijrijders hebt :
Een bekend "kwaaltje" van de Astra :
Na wat gebabbeld te hebben zijn we aan de slag gegaan.Als eerst met de Megs APC alle randjes/kiertjes/rubbers en kunstoffen gedaan.De banden/velgen met de Megs APC/SD mengsel.De voorkant flink ingespoten met de Poorboys Bug Squash ivm de vele lijkjes.vervolgend de wagen afgepoten en hebben we de wagen gewassen met de Monello Lavara.Na het wassen de wagen wederom weer afgespoten.Vervolgens de wagen wat laten uitdruppellen.
Tijdens het wassen was goed duidelijk dat de wagen in geen jaren iets van bescherming of wat voor vorm van TLC had gehad.
En waarop de de eigenaar de opmerking maakte van " en nu is de wagen schoon".
Vervolgens liep ik de schuur in , pakte een doorzichtig flesje met een doorzichtig vloeistof erin.Oftewel , de Iron-X.En dit over de wagen geneveld.En toen werdt de eigenaar stil , wagen was toch schoon??????
Op deze lichte kleur was de werking van de Iron-X zeer goed te zien.En ook goed duidelijk dat er veel "metaalaanslag" aanwezig was.En eigenlijk is Iron-X een onmisbare stap in het wasproces geworden.
Dit een aantal minuten z`n werk laten doen.En de wagen met zeer veel water afgespoeld.En de wagen ingeneveld met de Poorboys Spray & WIpe en de wagen gedroogd.
Nu de eerste stappen zijn gedaan de wagen binnen gezet.EN zijn we gaan kleien.Michael met de Dodo SN klei , ikzelf met de Monello Dolce Verde.Beide in combinatie met Poorboys Spray & Wipe verdund op 1:1.
En na het kleien is ook meteen de staat duidelijk.Veel krassen , de swirls daar in tegen viel nog mee.Niet echt schrikbarend.
Goed was te zien dat er een vlek was gekomen van het tanken :
Hierna hebben we de wagen voorzien van de blauwe 3M tape.En hebben de de DAP erbij gepakt.En ook dit was voor Michael een nieuwe ervaring.En na een testspotje zijn we uitgekomen op : Monello Mezzo op oranje pad en de Monello Finale op Lichtgroene pad.Zelf heb ik de rotary erbij gepakt en ben ik met een oranje pad met Mezzo aan de gangs gegaan op de bovenste deel van de wagen.
De krassen en swirls zijn toch voor een 80/85% verdwenen/verminderd
Ook had deze Astra het bekende "doffe/gele koplampen probleem" .
Hiervoor de rotary met een wollenpad met de Monello Inizio , oranje pad met Monello Mezzo en later met de DAP met lichtgroene pad met Monello Finale.
En na :
Verschil met de andere zijde is goed zichtbaar :
Na het polijsten de tape verwijdert en de wagen ontvet met de C Pro Eraser.Dit even laten uitdampen en vervolgens met een blauwe pad de Poorboys Black Hole aangebracht.En later met een rode handpad de Poorboys Natty`s Red aangebracht.
De kunstoflijsten eerst nog gereinigd met de Pre Wow en later gevoed met de Black Wow :
Zijn alle rubbers behandeld met de C Pro Perl.Ramen schoongemaakt met de Dodo cleary menthol cleaner.
En dan wordt het tijd voor de eindfoto`s.Helaas werdt het al wat later en was de zon al weg.
De opgeknapte trims :
Reflectie was weer goed te zien :
Was de "benzinevlek" voor een groot deels weg ( de vlekken die je onderaan ziet is van de Brinkman ) :
Swirls en krassen zijn aardig weg nu :
Voor Michael was het een zeer geslaagde dag en heeft die veel bijgeleerd.Maar was die vooral erg blij met hoe de wagen nu is.En heeft die een lijstje gemaakt met spullen die aangeschaft gaan worden om hemzo netjes te houden.
En dan denk je dat het niet veel werk is , maar toch nog een goede 11 uur bezig geweest met z`n 2en!!!
En de wagen bij aanvang :
En dat je met dit weer wat extra bijrijders hebt :
Een bekend "kwaaltje" van de Astra :
Na wat gebabbeld te hebben zijn we aan de slag gegaan.Als eerst met de Megs APC alle randjes/kiertjes/rubbers en kunstoffen gedaan.De banden/velgen met de Megs APC/SD mengsel.De voorkant flink ingespoten met de Poorboys Bug Squash ivm de vele lijkjes.vervolgend de wagen afgepoten en hebben we de wagen gewassen met de Monello Lavara.Na het wassen de wagen wederom weer afgespoten.Vervolgens de wagen wat laten uitdruppellen.
Tijdens het wassen was goed duidelijk dat de wagen in geen jaren iets van bescherming of wat voor vorm van TLC had gehad.
En waarop de de eigenaar de opmerking maakte van " en nu is de wagen schoon".
Vervolgens liep ik de schuur in , pakte een doorzichtig flesje met een doorzichtig vloeistof erin.Oftewel , de Iron-X.En dit over de wagen geneveld.En toen werdt de eigenaar stil , wagen was toch schoon??????
Op deze lichte kleur was de werking van de Iron-X zeer goed te zien.En ook goed duidelijk dat er veel "metaalaanslag" aanwezig was.En eigenlijk is Iron-X een onmisbare stap in het wasproces geworden.
Dit een aantal minuten z`n werk laten doen.En de wagen met zeer veel water afgespoeld.En de wagen ingeneveld met de Poorboys Spray & WIpe en de wagen gedroogd.
Nu de eerste stappen zijn gedaan de wagen binnen gezet.EN zijn we gaan kleien.Michael met de Dodo SN klei , ikzelf met de Monello Dolce Verde.Beide in combinatie met Poorboys Spray & Wipe verdund op 1:1.
En na het kleien is ook meteen de staat duidelijk.Veel krassen , de swirls daar in tegen viel nog mee.Niet echt schrikbarend.
Goed was te zien dat er een vlek was gekomen van het tanken :
Hierna hebben we de wagen voorzien van de blauwe 3M tape.En hebben de de DAP erbij gepakt.En ook dit was voor Michael een nieuwe ervaring.En na een testspotje zijn we uitgekomen op : Monello Mezzo op oranje pad en de Monello Finale op Lichtgroene pad.Zelf heb ik de rotary erbij gepakt en ben ik met een oranje pad met Mezzo aan de gangs gegaan op de bovenste deel van de wagen.
De krassen en swirls zijn toch voor een 80/85% verdwenen/verminderd
Ook had deze Astra het bekende "doffe/gele koplampen probleem" .
Hiervoor de rotary met een wollenpad met de Monello Inizio , oranje pad met Monello Mezzo en later met de DAP met lichtgroene pad met Monello Finale.
En na :
Verschil met de andere zijde is goed zichtbaar :
Na het polijsten de tape verwijdert en de wagen ontvet met de C Pro Eraser.Dit even laten uitdampen en vervolgens met een blauwe pad de Poorboys Black Hole aangebracht.En later met een rode handpad de Poorboys Natty`s Red aangebracht.
De kunstoflijsten eerst nog gereinigd met de Pre Wow en later gevoed met de Black Wow :
Zijn alle rubbers behandeld met de C Pro Perl.Ramen schoongemaakt met de Dodo cleary menthol cleaner.
En dan wordt het tijd voor de eindfoto`s.Helaas werdt het al wat later en was de zon al weg.
De opgeknapte trims :
Reflectie was weer goed te zien :
Was de "benzinevlek" voor een groot deels weg ( de vlekken die je onderaan ziet is van de Brinkman ) :
Swirls en krassen zijn aardig weg nu :
Voor Michael was het een zeer geslaagde dag en heeft die veel bijgeleerd.Maar was die vooral erg blij met hoe de wagen nu is.En heeft die een lijstje gemaakt met spullen die aangeschaft gaan worden om hemzo netjes te houden.
En dan denk je dat het niet veel werk is , maar toch nog een goede 11 uur bezig geweest met z`n 2en!!!