• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra Motor schoonmaken

Mr.F

Detailing addict
27 dec 2011
33
65
29
Bij aanschaf was de motor nogal stoffig, en heb de motor gewassen met Dasty.
Ter bescherming WD40 erover gespoten, maar nu blijft al het vuil plakken :(

Zit zelf te denken om hem met Poorboys APC te wassen, maar moet er dan ook nog iets ter bescherming overheen?

En de blikdelen zitten in een doorzichtige tectyl, maar hierin blijft ook vuil plakken natuurlijk.
Gaat dat er ook af met APC? Of de tectyllaag compleet?

Het is trouwens geen motor met plastic kappen ed.

goed ontvetten met APC (of dasty) en een borstel werkt prima...ik onderhoud de mijn ook zo. Flink inzepen, enkele minuten laten trekken en daarna met de tuinslang zachtjes afspoelen....NIET op electrische delen spuiten.
aluminium die wat corrossie vertoond poets ik op met Meguiars metal polish. De lakdelen zet ik meestal in wat oude wax die ik nog heb van voor m'n detailer periode :-"

Bedankt.

De blikdelen zitten lichtjes in de tectyl, dus dat zal hem niet worden om te waxen.
Gaat alle stof ed ook met APC uit de tectyl? Als ik met mn vinger erover ga wil het soms al wel helpen.

APC aanlengen in een verhouding van 1:10. Delen nat sproeien, APC erop sprayen en inwerken met een kwastje.
APC niet laten indrogen en daarna weer afspoelen.

Zelf doe ik dit ook maar dan wel in de zomermaanden als het goed warm is en ik ook zeker weet dat al het vocht weer kan verdampen.
Autoglym heeft ook een hele mooie motorcleaner !

Juffer1 zei:
APC aanlengen in een verhouding van 1:10. Delen nat sproeien, APC erop sprayen en inwerken met een kwastje.
APC niet laten indrogen en daarna weer afspoelen.

Zelf doe ik dit ook maar dan wel in de zomermaanden als het goed warm is en ik ook zeker weet dat al het vocht weer kan verdampen.

En zo heb ik het bij mijn Astra en Corsa ook al enkele keren gedaan.

Extra kan je een plastieke zak/folie rond de alternator draaien (Vergeet hem niet te verwijderen!).

Ik zou gewoon voor de Autoglym combi gaan.
Heb al heel veel geprobeerd maar kom toch steeds weer uit op deze combi.
Combi bestaat uit:
-Autoglym Engine Cleaner
-Autoglym Rubber & Vinyl Care

Gewoon te bestellen bij CC.