Afgelopen weekend stond er weer een keer een Opel Astra op het programma. Maar... niet zomaar een astra, maar een.....
Eerst maar eens rondje om de auto.
De auto is gewassen op de welbekende manier, deze keer door de weersomstandigheden in de wasbox. Emmertjes sop en water meegenomen natuurlijk.
Na het wassen de iron x erop los gelaten en vervolgens de auto afgespoeld.
Hierna kon ik bij m'n ouders in de garage aan de slag. De auto is eerst geclayed. Vooral de liggende delen waren hard nodig, maar de zijkanten vielen erg mee en op sommige plekken kwam zelfs helemaal niks aan de clay te zitten.
Hierna ben ik gaan polijsten, terwijl Rick zelf het interieur onder handen ging nemen. Hij heeft de kunststof delen en lederen delen behandeld met PB natural look. Ondanks dat het er van binnen al erg netjes uit zag, werd het hierdoor nog net wat mooier. Ik heb gepolijst met de DAP900, waarbij ik gebruik gemaakt hebt van de SSR serie van Poorboys. Deze vind ik net wat fijner werken dan de Monello lijn. Mocht ik met SSR niet genoeg resultaat behalen, stap ik pas over naar Monello.
In dit geval ben ik met SSR 2.5 op een oranje kompressorpad uitgekomen, afgebouwd met ssr1 op een witte pad. Hierna nog wel een rondje Monello Finale op de zwarte pad.
voor/na:
Het interieur is ook flink opgeknapt, vooral het stuur werd weer als nieuw na het "wondersponsje". Helaas geen foto van te
Eerst maar eens rondje om de auto.
De auto is gewassen op de welbekende manier, deze keer door de weersomstandigheden in de wasbox. Emmertjes sop en water meegenomen natuurlijk.
Na het wassen de iron x erop los gelaten en vervolgens de auto afgespoeld.
Hierna kon ik bij m'n ouders in de garage aan de slag. De auto is eerst geclayed. Vooral de liggende delen waren hard nodig, maar de zijkanten vielen erg mee en op sommige plekken kwam zelfs helemaal niks aan de clay te zitten.
Hierna ben ik gaan polijsten, terwijl Rick zelf het interieur onder handen ging nemen. Hij heeft de kunststof delen en lederen delen behandeld met PB natural look. Ondanks dat het er van binnen al erg netjes uit zag, werd het hierdoor nog net wat mooier. Ik heb gepolijst met de DAP900, waarbij ik gebruik gemaakt hebt van de SSR serie van Poorboys. Deze vind ik net wat fijner werken dan de Monello lijn. Mocht ik met SSR niet genoeg resultaat behalen, stap ik pas over naar Monello.
In dit geval ben ik met SSR 2.5 op een oranje kompressorpad uitgekomen, afgebouwd met ssr1 op een witte pad. Hierna nog wel een rondje Monello Finale op de zwarte pad.
voor/na:
Het interieur is ook flink opgeknapt, vooral het stuur werd weer als nieuw na het "wondersponsje". Helaas geen foto van te