• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra OPC

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Afgelopen weekend stond er weer een keer een Opel Astra op het programma. Maar... niet zomaar een astra, maar een.....

IMG_7948Large.webp

Eerst maar eens rondje om de auto.

IMG_7921Large.webp

IMG_7920Large.webp

IMG_7919Large.webp

IMG_7918Large.webp

De auto is gewassen op de welbekende manier, deze keer door de weersomstandigheden in de wasbox. Emmertjes sop en water meegenomen natuurlijk.

Na het wassen de iron x erop los gelaten en vervolgens de auto afgespoeld.

IMG_7926Large.webp

IMG_7923Large.webp

Hierna kon ik bij m'n ouders in de garage aan de slag. De auto is eerst geclayed. Vooral de liggende delen waren hard nodig, maar de zijkanten vielen erg mee en op sommige plekken kwam zelfs helemaal niks aan de clay te zitten.

Hierna ben ik gaan polijsten, terwijl Rick zelf het interieur onder handen ging nemen. Hij heeft de kunststof delen en lederen delen behandeld met PB natural look. Ondanks dat het er van binnen al erg netjes uit zag, werd het hierdoor nog net wat mooier. Ik heb gepolijst met de DAP900, waarbij ik gebruik gemaakt hebt van de SSR serie van Poorboys. Deze vind ik net wat fijner werken dan de Monello lijn. Mocht ik met SSR niet genoeg resultaat behalen, stap ik pas over naar Monello.

In dit geval ben ik met SSR 2.5 op een oranje kompressorpad uitgekomen, afgebouwd met ssr1 op een witte pad. Hierna nog wel een rondje Monello Finale op de zwarte pad.

IMG_1187Large.webp

IMG_1188Large.webp

voor/na:

IMG_7931Large.webp

IMG_7933Large.webp

IMG_1184Large.webp

IMG_1183Large.webp

IMG_1186Large.webp

IMG_1185Large.webp

Het interieur is ook flink opgeknapt, vooral het stuur werd weer als nieuw na het "wondersponsje". Helaas geen foto van te

Ziet er weer top uit.
Die reflectie zit er ook weer goed in.
Als ik een dak polijst, plak ik de goot altijd netjes af, is altijd weer veel werk om die goot weer netjes schoon te krijgen.

dat doe ik normaal ook altijd. maar uit ervaring bij m'n eigen astra bleek dat als ik de ssr serie gebruik, dat er geen vlekken op de kunststof komen.