• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra Station

snorrr

Detailing rookie
28 aug 2008
29
0
Hier dan mijn eerste Show Off!

Mijn project is een zwaar verwaarloosde auto, als die 1 keer in het jaar gewassen werd was het veel. Helaas heb ik geen foto's meer kunnen maken van hoe de auto er over het algemeen bij staat, aangezien de eigenaar de dag er voor er met een harde borstel aan de tuinslang overheen is gegaan. (De ramen waren zo vuil dat die er niet meer mee kon rijden.)

Het grootste zichtbare vuil was er dus al af, die moeten jullie er dus maar bij denken. Hieronder de before foto's:
IMG_1802.JPG


IMG_1803.JPG


IMG_1804.JPG


Vervolgens heb ik de volgende stappen genomen:
- Gewassen met Gold Class Car Wash en met behulp van de Super Thick Microfiber Wash Mitt
- Gedroogd met een Miracle Dryer
- Vervolgens gekleid met Quik Clay Detailing System
- Daarna in de wax gezet met Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax met behulp van een Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
- Vervolgens nog de ramen gedaan met NXT Generation Glass Cleaner

Hieronder het resultaat, voor zover vast te leggen met een digitale compact camera:
IMG_1809.JPG


IMG_1810.JPG


IMG_1811.JPG


IMG_1812.JPG


IMG_1813.JPG


IMG_1814.JPG


IMG_1816.JPG


IMG_1819.JPG


IMG_1820.JPG


Helaas zijn de krassen, swirls en aantasting van de lak op deze foto's niet goed te zien, maar ik ben van plan dit machinaal te gaan aanpakken. Voor meer info zie mijn andere topic: topic
 
Mooi resultaat voor de eerste keer poetsen! Mag ik vragen waarom je stappen als de paint cleaner en de polish hebt overgeslagen?!
 
Xizer zei:
Mooi resultaat voor de eerste keer poetsen! Mag ik vragen waarom je stappen als de paint cleaner en de polish hebt overgeslagen?!

Bedankt voor je reactie en zoals in dit topic te lezen heb ik deze stappen nog niet in mijn bezit. Maar daar gaat dus verandering in komen en dan mag deze auto nog een keertje terug komen. :D
 
Netjes!

Je zult nog staan te kijken als je straks eerst cleaner/polish en evt. een glaze gaat gebruiken voor je de sealant/wax aanbrengt. Naast het verwijderen van imperfecties is die voorbereiding ook wat je diepte en glans geeft... ;)
 
Ziet er al netjes uit! Maar door o.a. de cleaner en polisher toe te voegen aan je behandeling kun je een nog beter resultaat behalen. En haal ook even wat voor de kunststoffen/banden, da's net even de finishing touch ;)
 
Ja ik kan haast niet wachten tot ik met het geplande nieuwe spul kan gaan werken. Maarjah het is toch weer een investering van 200 euro en ik ben maar een arme student :(

Maar ik probeer me ouders de DAP500 aan te smeren voor hun boot te poetsen :D Dat scheelt al weer de helft. Wil dan ook mee gaan doen aan de workshop, of met deze auto of met me eigen auto :D

En inderdaad iets voor het kunststof, zeker bij deze auto is hard nodig, iemand tips daarvoor?
 
ziet er nu al een stuk beter uit joh!

Inderdaad wordt het nog mooier als je na het kleien gaat polijsten/voeden/waxen, maar dit kost weer centjes :grinning:
Je hoeft niet perse een DAP500 te kopen; een excentrische schuurmachine met een foampad werkt ook al goed.

Denk hierbij aan de Parkside excentrische schuurmachine van de Lidl; 4 tientjes nieuw (heb ik ook) en is fantastisch om mee te beginnen. Polishpad van LakeCountry (15 euro) erbij, polish/glaze (voedend en polijstend; superspul) M80 van Meguairs, en gaan!
 
Zou misschien inderdaad een optie voor mij zijn. Is het resultaat van deze Parkside vergelijkbaar met bijvoorbeeld een DAP500 alleen met wat meer herrie bijvoorbeeld?

Het wordt wel wachten op een actie van de Lidl weer dan, of is er iemand die er nog eentje over heeft en te koop aanbiedt?
 
Met alle respect voor de mensen die een parkside hebben. Dit is echt niet vergelijken met een DAP500. Een parkside is zwaar, en daarmee onhandig, en maakt een hoop herrie.... het is een goedkope schuurmachine.