• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa 2000 blauw

Bosman

Detailing trainee
20 jan 2009
21
47
Zo eindelijk eens een lekkere dag om aan de slag te gaan. Had al de nodige spullen bij Tim opgehaald, maar nog steeds niet goed gebruikt. De DAP 500 al wel een keer op de motorkap geprobeerd, maar tot nu toe geen volledige behandeling.

Mijn werkpaardje moest er dan toch maar eens aan geloven. En dat was ook wel nodig. Helaas geen twee dagen de tijd, dus zo veel mogelijk in een dag proberen te doen. Helaas ben ik niet meer aan het interieur toe gekomen, maar dat komt later wel weer eens

Wassen met NXT shampoo 2EM
Kleien Mqrs clay bar
Poorboys ssr 2.5 op een oranje pad
Poorboys ssr 1 op een witte pad
Poorboys black hole op een zwarte pad
natty's blue (2e laag zondag ochtend nog maar even aangebracht)
Poorboys trim restorer
Poorboys bold 'n bright
Ramen gedaan met een glasreiniger die ik eens bij de autotaalglas (nieuwe ruit) heb gekregen.

Al met al was ik zeer tevreden over het resultaat. Zeker de achterkant en zijkanten zien er uit als nieuw. Alleen jammer dat een paar vogelpoep vlekken (motorkap en dak) er echt niet meer uit te krijgen zijn. De blanke lak is ook gebarsten. Nog wel een goede poging gedaan met scratch X, maar dat mocht ook helaas niet helpen.

Wat mij ook is opgevallen dat de PB trim restorer op bepaalde plekken niet lang zijn werk doet. Ik had een test flesje gekregen van Tim (waarvoor hartelijk dank) maar zelfs na een keer of 5 aanbrengen is het nu toch al weer verbleekt. Nu is me wel verteld dat het vaker aangebracht moet worden, maar hoe vaak is vaak?? Ik heb ook mqrs trim detailer gebruikt en dat lijkt langer resultaat te geven. Ik blijf nog wel even de behandeling herhalen, misschien is het gewoon te lang niet bijgehouden door de vorige eigenaar.:klap

Even voor het idee nog een paar fotootjes gemaakt. Het kleien dat een jaar terug bij aanschaf van de auto al een keer gedaan was, bleek toch echt wel voor herhaling vatbaar.

Voor:

IMG_0693.webp

IMG_0694.webp

IMG_0695.webp

Na het wassen en kleien:

IMG_0697.webp

ZIe de niet te verwijderen vogelpoep :(
IMG_0698.webp

IMG_0699.webp

IMG_0700.webp

IMG_0704.webp

IMG_0705.webp

IMG_0707.webp

Motorkap van boven gezien. Niet echt mooi meer zullen we maar zeggen.
IMG_0709.webp

Na: Helaas al later en dus niet echt mooi foto licht meer.

IMG_0710.webp

IMG_0712.webp

IMG_0713.webp

IMG_0714.webp

IMG_0715.webp

IMG_0716.webp

Zo en nu op naar de volgende klus, want als je het resultaat ziet krijg je al snel weer zin om nog een auto te gaan doen.

Die is weer flink opgeknapt :cool
Heb je de trims eerst nog ontvet, voordat je de trim restorer hebt aangebracht? Trim restorer moet namelijk intrekken.

Dat een flinke opknapbeurt zeg! Swirls aardig weggewerkt. Op naar de volgende!

DKBM zei:
Die is weer flink opgeknapt :cool
Heb je de trims eerst nog ontvet, voordat je de trim restorer hebt aangebracht? Trim restorer moet namelijk intrekken.

Misschien is dat het probleem. Ik zal het nog eens herhalen nadat ik alles goed heb ontvet.

@dibbuz:

Ik denk dat ik 2 passes 2.5 met oranje pad had moeten doen om alles helemaal weg te krijgen. Maar voor een auto waar 9 jaar niets aan is gedaan behalve een emmertje sop, mag ik niet mopperen over het resultaat. Het is ook mijn eerste echt grondige detail klus. De bestuurders kant is vorig jaar wegens vandalisme opnieuw gespoten, maar helaas zeer slecht nabewerkt (schade hogenboom te rotterdam afrader dus!!). Zag er in de zon echt niet uit. Die kant is nu dus echt als nieuw. Super gewoon! Achterkant en passagiers kant zien er ook als nieuw uit, alleen motorkap en dak niet, maar hoofdzakelijk door vogelpoep